1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] - BMW M3 GT3 CUP [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door loyallronin, 2 sep 2015.

  1. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Even iets anders zo tussendoor ....

    Ik rij morgen in de #01 livery van de BMW M3 GT3. Althans jullie mogen mij achterkant bekijken, de voorkant zien jullie wel als ik jullie op een ronde zet :+

    Ben benieuwd hoe Project Cars mij morgen gaat bevallen, tot morgen! :)
     
    B Tender vindt dit leuk.
  2. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Nee dat was het inderdaad niet.

    Maar goed, je punt is duidelijk. Wat betreft de organisatie begrijp ik nu dat er toch een hoop gedaan wordt, echter wordt daar dan wat weinig over gecommuniceerd. Dat is een keuze. Voor de rest laat ik het erbij, dat lijkt me constructiever.

    Echter, wat betreft het race report kan ik het simpelweg niet met je eens zijn. Ik snap niet hoe je dat kunt afdoen als een race incitent terwijl je ziet dat: A) #45 ruim van de racelijn zit, B) #45 duidelijk voor #55 ligt, C) #45 niets anders kan dan een met een lagere snelheid dan normaal de bocht nemen, D) #55 op volle racesnelheid de bocht neemt (de voorgangers lopen namelijk niet uit), E) met als resultaat dat uiteindelijk #45 vakkundig aan de kant geschoven wordt. Want ik stuur niet voor de lol ineens rechtuit het grind in.

    Ik zie verder wel dat je er tijd in gestoken hebt, waardoor je uitspraak me eigenlijk nog meer verbaast. So let's agree to disagree.
     
  3. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Zoals ik het zie maak je een je een stuurbeweging naar links om vloeiend in te sturen waarop Loyall anticipeert door vol de binnenkant te pakken waar jij nog een keer extra remt waardoor er contact is. Dus het lijkt me niet volledig te wijten aan Loyall, al is de achterste auto wel verantwoordelijk bij inhaalacties. Als je er meer naast had gezeten i.p.v. ervoor of niet extra had geremd en hij had op dezelfde wijze tegen je aangereden had ik je volledig gelijk gegeven. Nu vind ik het moeilijk in te schatten, zeker als Pieke aangeeft uit meerdere posities gekeken te hebben snap ik wel dat dit de uitkomst is.
     
  4. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Zoals ik al zei, laten we het er maar bij laten. Je kunt het onmogelijk altijd met elkaar eens zijn en dit is zo'n voorbeeld. Het feit dat Asjemenou duidelijk zegt, en nu laat zien, dat hij er tijd in heeft gestoken vind ik tof. De uitkomst niet ;)

    Verder ga ik hier niet verkondingen dat ik het ineens alle punten van Asjemenou onderschrijf. Maar dat doet er verder ook niet zoveel toe. Zoals ik in het begin zelf ook al gezegd heb, ik zit niet in de organisatie. Daarbij doen we het allemaal voor de lol, om onze drukke dagelijkse bezigheden heen.

    Of ik verder toegelaten word merk ik vanzelf wel.
     
  5. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Tuurlijk word je toegelaten, zo erg lijken we hier toch ook niet op Noord-Korea? ;)
     
  6. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Vat dit nu niet als te veel kritiek op, maar waarom zou je, als je al besloten hebt een rollende start te doen, die kunstmatig te laten voorkomen? De game ondersteunt gewoon een rollende start, waarom die negeren?

    Zeker aangezien de communicatie opgesplitst is in twee parties zie ik niet hoe dit voor minder chaos zou moeten zorgen. Zeker op Le Mans, enorm breed asfalt en een lang recht stuk naar een overzichtelijke eerste bocht.
     
  7. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    En nog maar even my two cents over het incident dan:

    Jullie gaan naast elkaar richting de hairpin, echter, tegen de tijd dat het aanrempunt van de bocht begint, heeft Ross1 een duidelijke voorsprong. Sterker nog, Loyall zit er niet eens naast. Dat geeft Ross1 alle recht om gebruik te maken van de hele breedte van de baan. Hij rijdt bij het aankomen bij de hairpin niet naar links omdat A) Hij niet zeker is dat Loyall er echt achter zit en B) Het nooit handig is om van richting te veranderen tijdens een aanremzone.

    Je zit dus in een situatie waar Loyall de ideale racelijn kan nemen, Ross1 kan dit niet. Omdat Ross1 aan de binnenkant zit, kan hij nooit de ideale snelheid halen in de bocht en bij de exit van de bocht. Loyall had dit in moeten kunnen schatten en heeft daardoor twee keuzes. A) Buitenlangs gaan, hoewel erg risicovol, of B) Eerder remmen, achter Ross1 blijven in de bocht, betere exit nemen en weer een aanval plaatsen richting de volgende bocht. Hij doet geen van beiden en remt normaal en pakt ook de ideale lijn, terwijl Ross1 meer recht had op dat stuk asfalt, aangezien hij ervoor reed. Loyall kan niet verwachten dat Ross1 daar opeens verdwijnt. Ross1 kan wel van zijn achterligger verwachten dat hij ruimte voor hem bewaard.

    Ik zie dan ook niks van een 'slinger naar links' van Ross1. Ik zie geen onverwachte bewegingen, ik zie een coureur die gebruik maakt van het asfalt waar hij recht op heeft. Ik ben ervan overtuigd dat er geen opzet in het spel is, maar vermijdbaar? Jazeker.

    Verder een opmerking over het 'race report' gebeuren en de regel dat bij meerdere incidenten een coureur eventueel wel gestraft kan worden. Ik ben dus van mening dat NovaCaine best aangesproken mag worden op zijn rijgedrag, maar moet ik dan dus voor elk incident van hem een race report aanvragen? De incidenten die ik met hem meegemaakt heb waren apart gezien naar mijn mening niet genoeg voor een straf. Als collectief wel. Daarnaast kunnen over incidenten in kwalificatie geen race reports worden aangevraagd aangezien geen replays kunnen worden opgeslagen.

    Maar als het echt zo is dat alleen race reports worden bekeken, ook voor een eventuele straf door optelling van overtredingen, je eigenlijk voor ieder incident in iedere race een race report moet aanvragen, ongeacht of het een race-incident is of niet. In dat geval zou ik een race report willen aanvragen voor het incident aan het einde van ronde 1 in heat 1 tussen mij, Loyall en NovaCaine en moedig ik iedereen aan om voor ieder contact een race report aan te vragen.
     
  8. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Is toch logisch dat je een report aanvraagt. De wedstrijdleiding doet dit niet voor werk en hebben dus natuurlijk geen tijd om heel de race door te spitten op incidenten. Als er wat opvalt tijdens de race dan wordt er naar gekeken, maar voor de andere incidenten zijn reports nodig. Simpel een PM (en dus niet zo openbaar als dit) met een aantal laps waar het fout gaat is genoeg.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  9. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    haha :) Laat nou joh, straks laait het weer op en dat is niet nodig. Ik ben het uiteraard wel volledig met je eens, want wat je heel duidelijk uitlegt is precies wat ik bedoelde. De uitkomst is echter anders en ik heb daar vrede mee (sort of...). Daarmee is het voor mij ook afgesloten.

    Ik onderschrijf je verdere punt wel wat betreft de racereports, maar daar kan de organisatie denk ik weinig aan doen. Je kunt niet alles in de gaten houden en we blijven toch maar een stelletje amateurs met een controllertje in ons handen. Dus een grijs gebied blijf je altijd houden. Ook al baal ik daar ook van. Maar een werkbare oplossing zie ik ook niet 1-2-3.
     
  10. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Natuurlijk snap ik dat tijd gelimiteerd is, maar zo wordt niemand ooit aangesproken op herhaaldelijke overtredingen als het steeds kleine incidenten betreft. Als hier op het forum meerdere malen replays gepost wordt van iemand die in de fout gaat en in tekst geklaagd wordt, mag op basis daarvan best ingegrepen worden vind ik.
     
  11. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Divi, pak ff #2. Nr1 heeft Flavourlicious al.
     
  12. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    #2 is ook goed dan, jullie gaan mij toch niet zien zo snel ben ik :+

    Met deze uitspraken kan ik alleen nog maar falen morgen hehe :+
     
  13. thetiktak92

    thetiktak92 Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    55
    Ik ga morgen nog maar even flink wat rondes oefenen! Hopelijk kan iemand me nog wat helpen met mijn autotje afstellen, en Rossi top dat je weer mee doet laten we gewoon weer lekker gaan racen! Hopelijk kan ik weer een beetje op mij oude niveau komen, maar zit er nog veeeeer vanaf :mad:
     
  14. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik zei al dat we aan elkaar moeten wennen.
    Dat zal gewoon wat tijd kosten en heel wat tekst.
    Niet te snel opgeven. Het komt gewoon goed.
    Ik ga morgen de perfecte race rijden en 100% met goede bedoelingen starten net zoals de Schepper heeft gedacht toen hij de wereld heeft geschapen.
    Ik doe deze keer wel mijn bril op.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2015
  15. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Ik doe morgen mee met de gele nummer 25!

    [​IMG]

    Nog meer leden van team geel? :p
     
  16. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Wat krijgen we nou?? Verlaat je zomaar team Oilzanol? Die memo heb ik zeker gemist... :'-(
     
  17. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Die rollende start van Pcars slaat echt nergens op. Zoals we vanavond zullen starten kan prima werken, zoals zich dat al vaak in Forza5 heeft bewezen.
     
    FuzzySkittle vindt dit leuk.
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    My thoughts exactly.
     
  19. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    wat mij opvalt bij de serieuzere wedstrijden is dat er altijd strevers bijzitten die in de eerst 2 bochten willen winnen,..
    ik speel ook wedstrijden bij racestars.nl en die zijn ook mega serieus, maar ook daar gebeurt er altijd wat in de eerste bocht :F:

    ik race bijna elke dag met een groep engelsen/ amerikanen wedstrijden voor de fun (Crap groep van GTP) , ook daar gebeurt wel eens wat in de eerste bocht, maar vele malen minder dan bij de "wedstrijden"

    Mijn conclusie is daarom ook dat voor de serieuzere wedstrijden mensen echt lang oefenen met tijden zetten en setups dan voor zomaar ff een race.
    degenen die zo lang hun best gedaan hebben om te oefenen willen winnen en nemen daarom (misschien onbedoeld) meer risico's dan voor zomaar een wedstrijd.

    Ik weet wel dat ik meer lol heb aan de casual races dan aan races waarin iedereen de hele week zit te oefenen op hun setup.
    ik doe wel mee aan de "wedstrijden" maar ga er niet van uit dat ik in de top 3 eindig, want ik vind het niet tof om zolang te prutsen met mijn auto zoals de anderen dat doen.

    In de casual races eindig ik dan nog best vaak in de top 3, maar als ik leuke battles heb om plaats 8 vind ik het ook goed.
     
  20. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ik wil graag nummer 26 reserveren. Mocht deze niet beschikbaar zijn dan graag 46 of 8. Ik hoor het wel.

    Gisteren trouwens met racelijn aan getest maar dat heb ik binnen een ronde weer uitgezet. Vind het er echt verschrikkelijk uitzien. Dan maar iets langzamer 's nachts. Vrees ook dat ik een nieuwe tv moet halen voor nachtraces. Er zit op mijn oude beestje (6 jaar) nauwelijks nog verschil tussen verschillende tinten zwart. Zodra mijn koplampen kapot zijn zie ik vrijwel niets meer.
     

Deel Deze Pagina