1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Digitale games voor onder de 30 euro

Discussie in 'Algemeen' gestart door capullo, 23 sep 2015.

  1. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    OLa
    Ik vroeg me af hoe legaal deze manier is?
    http://www.hd-computers.nl/nl/category/xbox-one-digital-games--622/
    Ik heb daar eerder zonder problemen spellen voor de ps4 gekocht en nu hebben ze ook Xbox One spellen.
    Je krijgt netjes ook een bon met btw.
    Het is echter wel zo dat je een account aan je ps4 /Xbox moet koppelen om deze spelen te kunnen downen en daar vind ik het net een beetje grijs gebied is.
    Wat vinden jullie?
     
  2. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Volgens mij is het niet legaal en op die manier zou ik zelf nooit een game kopen.
     
  3. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Het bestaat al aardig lang (voor ps4 games en sinds kort dus ook Xbox One games), ze hebben tevens gewoon een winkel dus hoe illegaal is het echt?
     
  4. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Je ziet het op marktplaats ook zat langskomen. Je koopt een game, maar die is niet echt van jou. Is dat sowieso wat je wilt?

    Kijk, ik heb er geen ervaringen mee, maar persoonlijk zou ik het nooit doen. Als ik iets koop moet het wel mijn eigendom zijn, dat is nu niet het geval. En dan moet je ook nog eens een vreemd account op je console zetten. Maar goed, dat is je eigen keuze.
     
  5. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit wat in.
    Vraag me alleen wat hun verdien model omdat het toch maar mogelijk is om op 2 console dezelfde game te zetten.
    Digitale games zijn rond de 55 euro op ze goedkoopst online (denk ik ) en dan verkopen ze het 2 keer .
    En worden dan soms voor 27 EUR (soms iets meer som iets minder )door hun verkocht, dus niet echt groot verdien model.
    Of zie ik iets over het hoofd?
     
  6. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Legaal of niet... ze mogen best wat aan hun website doen.
     
  7. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Wie zegt dat zij betalen voor de games?
    Volgens mij word het merendeel van dit soort zaken met gestolen CC's gedaan.
     
  8. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat het ook tevens een winkel is en het mij niet lijkt dat ze dat risico nemen om het via gestolen CC te doen.
     
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Games als Metal Gear bv zijn niet via voucher te krijgen.
    Hoe kunnen zij dan een digitale versie verkopen? En het feit blijft gewoon dat account verkoop niet door MS is toegestaan.

    Ik weet in ieder geval wel dat ik er zelf niet aan begin. Kwestie van tijd tot de game geblokkeerd word, gok ik.
     
  10. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152

Deel Deze Pagina