1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] - BMW M3 GT3 CUP [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door loyallronin, 2 sep 2015.

  1. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Misschien als je in je Project CARS settings de acceleration deadzone heel hoog zet samen met je sensitivity kan je dat probleem oplossen? Het zal wel heel anders rijden, maar beter dan niets.
     
  2. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Voor de mensen die vanavond nog even weer willen inrijden gooi ik rond half 7 alvast een 90 min practice lobby en partychat open
    [​IMG]
     
  3. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Na uitslapen van nachtdienst nog wat koortsachtig geprutst aan de pedalen om nog wat te redden wat er te redden valt.
    Pedalen werken 95%
    Rem blijft soms nog wat hangen en gas is wat nerveus.
    Beter wat dan niets.
    Ik ben erbij vanavond
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2015
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    ik ben vanavond vermoedelijk verlaat. Hoop in race twee aan te haken. Gr stijn
     
  5. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Lobby is open.. Racer was me al voor haha
     
  6. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Bohhhh dat was vet! Erg spannend hoor =).

    Hierbij de uitslagen:
    Heat 1:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Heat 2:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Volgens mij is dit nu de stand:
    [​IMG]
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  8. Detje NL

    Detje NL XBL: Detje NL

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    32
    Heat 2 begint met een gigantische beuk aan de achterzijde(echt belachelijk hard)toen was de concentratie al weg:mad:Ik vloog echt keihard over het gras de vangrail in en weet niet wie het was maar de toon was gezet. Opgefokt rijden gaat niet merkte ik8) tijd straf hier,tijdstraf daar:F:Jammer,heat 1 ging bijna foutloos met wat leuke gevechten.
     
  9. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Hebben het net even terugkeken. Kreeg inderdaad een tikje van achteren, volgens mij was het Pim Smeets. Jij remde een beetje aan de vroege kant, wat niet onlogisch is in de eerste bocht, maar Pim zag dat te laat.

    Zelf 2 leuke races gehad. Beide keren wel een keer gespind waardoor ik toch wat plekken verloor. In de eerste race kroop ik nog naar Cr00kk toe, in de een-na-laatste bocht probeerde ik het gat klein genoeg te maken om op start finish nog een kans te krijgen. Tikte hem helaas zachtjes aan waardoor hij net buiten de baan belandde. Heb toen maar een beetje ingehouden en geen risico genomen in de eerste bocht.

    2e race pakte ik gelijk de 1e plek van Loyall bij de start en bleef ik een tijdje aan kop. In ronde 8 was ik alweer een beetje uitgelopen op Loyall maar maakte ik een fout in de eerste bocht. Niet lang daarna pakte ik een tijdpenalty en belandde ik vlak achter Wiethok. Hadden allebei dezelfde snelheid maar hij dook in ronde 9 al de pit in. Toen ik de volgende ronde de pit uitreed had ik alweer een flink gat op Wiethok. Hij kwam wel langzaam dichterbij en reed vanaf ronde 14/15 op mijn bumper. Helaas verloor hij de controle bij het uitkomen van de laatste bocht waardoor hij terugviel en Cr00kk aan zich voorbij zag gaan. Daarna heb ik de race gewoon rustig uitgereden.

    Leuk raceweekend al zeg ik het zelf. Rossi ingehaald in het klassement dus er is nog progressie geboekt ook. :D
     
  10. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Had een slechte dag. :mad: Eerste race maakte ik veel te veel fouten door een agressieve setup en reed daardoor een kansloze race. Maakte te veel fouten, kreeg te veel penalties en werd er nog een keer uitgebeukt. Toen voor race 2 maar een setup geïnstalleerd die Beltoon me gegeven had en dat ging een stuk beter. Moest wel wennen, kon daardoor geen tijd rijden in de kwalificatie omdat ik gewend was meer grip te hebben. P13 gestart dus, maar had een hele goede start, haalde 4 man in vóór bocht 1 en zat na iets meer dan een ronde al op P6 geloof ik. Toen slopen er weer een paar fouten in, stond langer dan anderen stil tijdens de pitstop, verloor daardoor nog een plaats aan Ross1. In de laatste 6/7 ronden kreeg ik last van oververhitte remmen, waardoor ik echt veel tempo verloor waardoor ik niet echt meer kon aansluiten bij de topposities.

    Helaas moeten ik nog even mijn excuses geven voor twee incidenten in heat 2: Bij de eerste bocht in de eerste ronde gaf ik iemand een beuk aan de zijkant omdat ik mijn voorganger wilde ontwijken, ik geloof dat het NovaCaine was (in ieder geval niet waar Detje het hierboven over heeft). Ten tweede aan Fuzzy, ook in bocht 1 later in de race. Ik remde echt te laat (en ze werkten al niet zo goed door de hitte) en kon je niet meer ontwijken. Ik ben achter je gebleven en heb je later wel normaal ingehaald, dus ik hoop dat je je niet benadeeld voelt. Ben in ieder geval wel blij dat mijn actie je niet nog een plaats heeft gekost, omdat United je ook dreigde in te halen.

    Edit: voor asjemenou (of Loyall): die screenshots hierboven van Cr00kk kloppen niet helemaal. Bij de eerste screenshot van heat 2 staan bijvoorbeeld Detje en Sv3nnie op P6 en P7, dus let daarop als je de officiële stand bijwerkt.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2015
  11. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Deze race was schadebeperking.
    Ik had al vooraf zo'n voorgevoel dat het een moeilijke race ging worden.
    Ik was al blij dat ik op het laatste moment mijn pedalenset weer had gerepareerd.
    Alleen had ik geen tijd meer om de hardware goed af te stellen.
    De pedaalastangen hebben aan een uiteinde een soort half tandwiel dat op een ander tandwieletje op de as van de sensor van de rem moet aangrijpen.
    Het is alleen erg moeilijk om de juiste beginstand te vinden waarin de twee tandwielen moeten worden gemonteerd.
    Komt nog bij dat de kunstof behuizing van de pedalen bij het vastschroeven enigzins meebuigt en de veerdruk van de pedalen de twee helften van de behuizing weer uit elkaar wil drukken tijdens het vastschroeven.
    Ik was al blij dat ik een redelijk resultaat had.

    Heat 1:
    Middelmatige kwalificatie.
    De gebruikelijke slechte start van mij, waardoor ik door het startveld werd opgeslokt nog voor de 1e bocht.
    Ik breng mijzelf daardoor in de problemen.
    In het gedrang bij de 1e bochten van de baan geraakt met tijd straffen erbij, ik leek wel een ping pong balletje.
    Nou ja had ik maar een betere start moeten hebben dan voorkom ik deze problemen.
    Daarna is het erg moeilijk om tijd en plaatsen in te halen op deze baan.
    Te veel fouten gemaakt.

    Heat 2.
    Goede kwalifikatie.
    Al wat meer gewend geraakt aan het gevoel van de pedalen.
    Mijn start was wel iets beter, in ieder geval goed genoeg om niet gelijk al bij bocht 1 in de problemen te raken.
    Lekker safe en relaxed de heat uitgereden in eigen tempo om geen fouten te maken.
    Ik probeerde eerst dicht achter Beltoon te rijden maar dat zorgde juist voor fouten van mij.
    Daarna van een afstandje gekeken wat Beltoon ging doen zonder de aansluiting te verliezen.
    Ik weet dat ik zelf dan ook in mijn spiegels ga kijken of de tegenstander dichterbij komt en hoopte op een foutje.
    Dat bleek de juiste taktiek . Beltoon maakte het fatale foutje dat ik nodig had om voorbij te glippen.
    Daarna op safe naar de finish gereden.
    Werd alleen nog nerveurs van enkele achterliggers in de laatste ronden, maar inhalen ging prima zonder al te veel tijd te verliezen.
    Volgens mij had ik maar een enkele keer een misverstand met een achterligger dat resulteerde in een onschuldig tikje.

    Volgende week: Belgie/Zolder
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2015
  12. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Als ik het zo bekijk dan heb ik nu nog maar 1 echt "minder" resultaat.
    Ik kan nog 2 afzonderlijke heats verklooien maar dan moet ik de rest nog wel goed finishen.
    Ik schat zo in dat Zolder een beetje het zelfde soort circuit is als Imola met die chicanes en een paar krappe bochten. Als ik hier mijn start weer verklooi is het wederom moeilijk inhalen.
     
  13. Detje NL

    Detje NL XBL: Detje NL

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik zal me trouwens een keer verdiepen in het afstellen,want gisteren zag ik dat bij een bepaald punt zeer veel tijd verloor en als ik die lijn reed zoals anderen leek mijn wagen daar de grip niet voor te hebben|:-

    Ik steek er ook te weinig tijd in en ken veel circuits nog lang niet goed genoeg. Spa ken ik wel wat beter,dus daar zal ik proberen hoger te eindigen. Zolder??? Bijna nooit gereden8)
     
  14. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik zou graag zien dat de quali van heat 2 (weer terug?) gaat naar 15 minuten. Nu is het onduidelijk hoe het zit.

    In de briefing (of aankondiging) van Sonoma werd gesproken over 15 minuten voor quali van heat 2, maar deze bleek uiteindelijk op 10 minuten te worden gezet. Dat terwijl de quali van heat 1 altijd wel gewoon 15 minuten is. En in de aankondiging/briefing van Imola stond überhaupt niets te lezen over de tijdsduur van de sessies.

    Daarbij vind ik kwalificeren ook een leuk onderdeel van een "raceweekend". Nu voelt het net alsof het een beetje afgeraffeld wordt om weer snel te kunnen gaan racen. Ook zijn 10 minuten erg weinig met óf een vol veld op een korte baan (Zolder komende week, net als recent op Oschersleben) óf een lange baan (Spa over 2 weken).

    Graag ook duidelijk vooraf communiceren voor welk format gekozen wordt en of dit blijvend is.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2015
  15. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Ik heb ff teruggekeken maar de eerste opzet is zowel de eerste als tweede kwalificatie 10 min. Dus eigenlijk Q1 5 minuten kado, maar 10 min is lang zat, je kan 3 a 4 hotlaps rijden moet voldoende zijn opzich.
     
  16. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    De opzet van dit toernooi is gewoon met een korte kwalificatie. Voor een volgend toernooi zou ik het leuk vinden om of de practice langer te maken of de kwalificatie. Ben het wel eens met wat Rossi zegt, vind de kwalificatie een leuk onderdeel van de race. Mooi om te zien dat iedereen zijn tijd verbeterd en dat je echt bezig bent met een plekje veroveren op de grid. Nu is het hopen dat er een goede hotlap tussen zit en dan zie je wel waar het schip strand.

    Eerste kwalificatie gisteren was ook niet best. Misschien is het persoonlijk maar ik vind het best irritant als je de eerste hotlap in gaat en er zitten auto's vlak achter je. Nu was het Cr00kk die op een seconde zat en Loyall die aan de bumper van Cr00kk geplakt zat. Als er 3-4 seconden tussen de auto's zit is het geen probleem maar nu offerde Cr00kk al snel zijn eerste hotlap op omdat Loyall geen afstand had genomen. Als de kwalificatie daar ook 10 minuten was geweest dan houd je nog maar 2-3 rondes over om te hotlappen. Vind kwalificeren eigenlijk te leuk om het zo snel af te raffelen.

    Langere practice zorgt er daarnaast voor dat het veld iets meer aan elkaar is gewaagd. Ik had dinsdag met Cr00kk een uurtje rondgereden op Imola en finishte allebei een keer 2e en 3e. Als de eerste vrije training een half uurtje zou duren dan geef je de mensen die geen tijd hebben om te trainen toch de mogelijkheid om wat kleine aanpassingen te doen. Volgens mij zou dat een positieve invloed hebben op het wedstrijdniveau.

    Zoals ik al zei is dit geen kritiek op het huidige toernooi maar ideeën voor aankomende toernooien.
     
  17. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Er gaat altijd vooraf.. meestal rond een uurtje of 7 een lobby open zodat we nog ff een beetje de baan kunnen verkennen enzo
     
  18. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik vind korte kwalificaties wel leuk. Het is een kunst om gewoon een goed rondje eruit te kunnen persen met die tijdsdruk erbij. Daarnaast wordt de grid door korte kwalificaties onvoorspelbaar, wat weer voor leukere races zorgt. Als je een kwalificatie van 30 minuten doet wordt de race behoorlijk saai omdat iedereen toch al op de 'goede' plaats rijdt. Dus veel liever een kwalificatie van 10 minuten dan 30 minuten.
     
  19. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Er zit een week tussen de wedstrijden.
    Tijd genoeg 172 uren in totaal om de auto competatief af te stellen in je eigen vrije tijd en op elk moment dat jou het beste uitkomt.
    Op de race"dag" zelf hebben we maar beperkte tijd, waarbij join problemen etc ook nog tijd kost.
    In de beperkte tijd van ongeveer 2 uur wedstrijdtijd verdeel ik de tijd liever aan racen en kwalificeren.
    Willen wij meer tijd dan moeten we vroeger beginnen. Bijvoorbeeld 19.00 uur. Is al een uur extra.
    Is ook een optie. Maar daar zal niet iedereen blij mee zijn. Zeker degenen die wat later thuiskomen van werk of studie etc.
    Ik zou hèt zelf wel lekker vinden 1 uur extra. Maar uiteindelijk is het format een compromis om zo veel mogelijk deelnemers de gelegenheid te bieden tot deelname.
     
    FuzzySkittle vindt dit leuk.
  20. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Die 1 uur extra hebben we nu al voor als daar animo voor is. WietHok host altijd een lobby 90 minuten voordat de officiële practice begint.

    Ik vind overigens wél dat we best een kwartiertje practice voor race 2 kunnen doen. Niet zozeer omdat het nodig is, maar we zitten iedere week wel een kwartier in de lobby te wachten. Dan spendeer ik liever die tijd op de baan dan naar een paar nicknames te zitten staren. En tijdens practice kan gewoon gejoined worden als het nodig is, dus ik snap niet waarom we altijd zo lang in de lobby blijven.
     
    B Tender vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina