After Race Report d.d. 22-10-2015
ZOLDER
HEAT 1
Plaats: Zolder GP
Datum: 21-10-2015
Competitie: PJCars, BMW GT3 cup.
Heat : Heat 1
Ronde 1: Auto nr 55 (Loyall) en Auto nr 25 (Cr00k)
Bij start heat 1 verliest (lag?) auto 55 een aantal plaatsen. Auto nr 25 heeft goede start. Bij ingaan bocht 1 stuurt auto 55 op normale wijze het instuurpunt in. Auto 25 zit rechtsachter, door het wijdt gaan van auto 55 en/of te ver insturen van auto 25 raken beide elkaar en komen in de grindbak.
Raceincident
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Plaats: Zolder GP
Datum: 21-10-2015
Competitie: PJCars, BMW GT3 cup.
Heat : Heat 1
Ronde 3: Auto nr 55 (Loyall) en Auto nr 85 (Racerblade) ? en Auto 26 (Beltoon)?
3e Ronde Bij insturen bocht 11 liggen Auto 85 en Auto 26 ruim voor op Auto 55. 86 en 26 sturen normaal in. Auto 55 remt extreem laat. Mist rempunt en schiet door in grindbak. Hij raakt beide voorgangers niet.
1eWaarschuwing zonder gevolgen heat 1 voor auto 55 ivm “alles of niets poging met happy ending “(ingame geen gevolgen voor auto’s, behalve veroorzaker).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Plaats: Zolder GP
Datum: 21-10-2015
Competitie: PJCars, BMW GT3 cup.
Heat : Heat 1
Ronde 4: Auto nr 55 (Loyall) en Auto nr 14 (Asjemenou)
4e Ronde; auto 14 rijdt links op circuit. Auto 55 rijdt rechts op gelijke hoogte. Bij insturen bocht 4 komt auto op Auto 55 ruim naar links om bocht 4 in te sturen. Auto 14 belandt hierdoor in grindbak.
2e Waarschuwing heat 1 met verlies van punten heat 1 auto 55.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HEAT 2
Plaats: Zolder GP
Datum: 21-10-2015
Competitie: PJCars, BMW GT3 cup.
Heat : Heat 2
Ronde 1: Auto nr 55 (Loyall) en Auto nr 86 (United)
Bij start heat 1 verliest auto 55 een aantal plaatsen. Bij insturen bocht 1 neemt auto 55 teveel snelheid mee waardoor hij te ver naar buiten komt. Hij raakt daarbij Auto nr 86 . Beiden raken elkaar en komen in de grindbak.
1e Waarschuwing zonder gevolgen heat 2 voor Auto 55
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Plaats: Zolder GP
Datum: 21-10-2015
Competitie: PJCars, BMW GT3 cup.
Heat : Heat 2
Ronde 5: Auto nr 55 (Loyall) en Auto nr 14 (Asjemenou) Auto nr 56 (NovaCain NL), Auto nr 25 (Cr00k)
5e Ronde. Bij insturen bocht 11 liggen Auto 14 en Auto 25 en Auto 56 voor op Auto Auto 55 remt extreem laat. Mist rempunt en schiet door raakt Auto 14.
Direct verlies punten Heat 2 voor auto 55 ivm “alles of niets poging” waarbij er consequenties voor overige deelnemers zijn.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Plaats: Zolder GP
Datum: 21-10-2015
Competitie: PJCars, BMW GT3 cup.
Heat : Heat 2
Ronde 1: Auto nr 25 (Cr00K) en Auto nr 14 (Asjemenou)
18e Ronde. Bij insturen bocht 11 ligt Auto 14 voor op Auto 25. Auto 25 neemt meer snelheid mee uit de bocht, maar toucheert daarbij auto 14 aan achterzijde. Auto nr 14 komt daardoor wijdt en verliest plek.
Raceincident.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uitspraak:
Punten heat 1 en 2 worden ontnomen bij auto 55.
Overige zaken:
1.)
Tijdens de warm-up werd er direct op de man gespeeld en gesuggereerd dat er afgesneden zou worden door iemand. Dit is niet correct. Als je vermoedens hebt of vragen hebt over het al dan niet reglementair afsnijden meld je dat rechtstreeks bij de wedstrijdleiding. Over het algemeen heeft PJCars dit beter voor elkaar dan bv FM5. In beginsel laat je de game zijn werk doen, tenzij er echte grensoverschrijdende voordelen te behalen vallen. Ga niet voor aanvang van de race iemand beschuldigen, c.q. toespelen rechtstreeks op de man. Er waren overigens ook tegengeluiden te horen, maar het is niet prettig en incorrect als er rechtstreeeks over je gesproken wordt.
2.)
Start; mocht je achter iemand staan die niet goed kan starten is dat het probleem van jezelf. Houdt rekening met dat iemand zijn start kan verprutsen, als achteropkomende partij ben jij verantwoordelijk.
3.)
Er schijnt bij de "controler-boys" een knopje aanwezig te zijn waardoor men meteen teruggeplaatst wordt op het circuit. Dit gebruik is verboden tijdens de kwalificatie en de heats. ALs je van de baan schiet moet je de tijd extra nemen om weer terug te komen op de baan, bovendien kan achteropkomend verkeer schrikken als iemand plots op de baan geplant wordt, ookal is hij dan " doorzichtig".
Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.Klik om te vergroten...