1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hulp met Devolo Dlan 500

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Saaslijer, 22 okt 2015.

  1. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Goedemorgen allen,

    Ik heb inmiddels sinds de zomer de Devolo Dlan 500 WiFi als wifi apparaat in huis. Werkt in principe top, op een paar dingen na;

    Ik kan gewoon prima verbinding maken met mijn Macbook Pro, maar na een aantal minuten tot een uur loopt mn internet dan plots vast.. Dan schakel ik de wifi uit en aan op m'n macbook, en dan werkt het gewoon weer..
    Zelfde probleem heb ik op m'n iphone 6.

    Andere laptops in huis kunnen gewoon onafgebroken genieten van de wifi.

    Staan er misschien wat instellingen verkeerd? Ik heb gewoon het stappenplan gevolgd tijdens de installatie, deze was vrij eenvoudig dus volgens mij heb ik niks fout gedaan.

    Ik hoop dat iemand kan helpen.
     
  2. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    @Saaslijer even gekeken, het is een wifi repeater als ik het goed heb. Als deze hetzelfde ssid repeat, netwerknaam en wachtwoord, kun je er tegenaan lopen dat je wifi apparaten toch proberen te switchen (heel kort om het simpel te houden). Dan verlies je af en toe je netwerk. De oplossing zou zijn de netwerknaam van de repeater een andere naam te geven. Dan weet je ook dat je wifi apparaat in de zone van de repeater ook daarmee connect en niet de zwakkere, in die zone, hoofd wifi zender.

    8) Altijd lastig als je je eigen uitleg probeert te ontcijferen.

    Geef dat ding een andere netwerknaam (ssid) en wachtwoord (ww).
    Laat je wifi apparaat verbinden met het netwerk met beste ontvangst.
    Klaar :)
     
    Saaslijer vindt dit leuk.
  3. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Oke, klinkt allemaal wel logisch! Maar ik als ik leek had daar niet op gekomen, dus thanks!

    Moet ik alleen even kijken waar ik die naam kan veranderen, weet jij dat?
     
  4. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Even wat opgezocht,

    Support pagina Devolo daar ook de handleiding
    heerlijk dat vertaalde werk, anyway, zoals ik begrijp:

    Dlan 500m, de Wifi daarvan heeft eigen SSID en WW, dus je logt in op een apart Wifi netwerk :thumbs:

    Wat is dan het probleem? Enige wat ik nog weet te vinden is dat het Wifi kanaal op Auto staat.
    Je kan daar beter een vast kanaal aan geven (ander kanaal dan je hoofd modem/router zijn Wifi).

    Wat ik al eerder had gevonden maar niet meteen over wilde zeuren is dat Apple apparaten hier
    nogal last van schijnen te hebben klik =(

    *edit* Je kan nog tig ton aan ellende vinden maar iemand kreeg verbetering na het updaten van
    de Devolo firmware. Wel via Windows PC doen.
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2015
    Saaslijer vindt dit leuk.
  5. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Thanks for the research man!

    Ik was al een beetje bang voor het probleem met Apple verhaal, aangezien alleen die apparaten hier in huis problemen hebben..
    Maargoed, ik heb de Devolo Cockpit geïnstalleerd, en nu de nieuwste firmware aan het installeren.. Hopen dat het iets oplevert..

    Nogmaals, thanks voor de moeite!_O_
     

Deel Deze Pagina