1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Die heb jij toch niet nodig met je Ship Simulator :+
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Je zou eens moeten weten hoe CPU heavy al die superieure physics in die game zijn, man! :+
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik bedoel maar.. normaal doet een GPU dat maar die Simulator games zijn zo slecht geoptimaliseerd dat de CPU dat moet oplossen :+
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Die game is nog van voor de tijd dat GPU's physics berekenen. :p
     
  5. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Voor mijn schoonvader zoek ik een simpele desktop, waar hij in principe primair bankzaken mee regelt en administratie mee bijhoudt. Dus echt geen computer die zwaar moet zijn, of zware programma's hoeft te draaien. Maar dat hij toch wel eventueel Office, foto/video viewer programma's soepel en goed draait.

    Ik kan natuurlijk zelf ook googlen, maar misschien mensen met een interessante actie die ze ergens zijn tegengekomen? Ik dacht zelf dat hij met een euro of 200-300 al een heel eind is.

    Edit: Windows en Office erop is gewenst, Office kan eventueel ook wel illegaal verkregen worden als dit de prijs hoog opdrijft.
     
  6. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik zit te denken een nieuwe videokaart aan te schaffen voor Overwatch aangezien ik een vrij oude pc heb:

    OS Name Microsoft® Windows Vista™ Ultimate
    Version 6.0.6002 Service Pack 2 Build 6002
    Other OS Description Not Available
    OS Manufacturer Microsoft Corporation
    System Name GUID-PC
    System Manufacturer System manufacturer
    System Model P5QL PRO
    System Type x64-based PC
    Processor Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz, 3003 Mhz, 2 Core(s), 2 Logical Processor(s)
    BIOS Version/Date American Megatrends Inc. 0902, 11/28/2008
    SMBIOS Version 2.5
    Windows Directory C:\Windows
    System Directory C:\Windows\system32
    Boot Device \Device\HarddiskVolume1
    Locale United States
    Hardware Abstraction Layer Version = "6.0.6002.18005"
    Time Zone W. Europe Standard Time
    Installed Physical Memory (RAM) 4.00 GB
    Total Physical Memory 4.00 GB
    Available Physical Memory 888 MB
    Total Virtual Memory 8.22 GB
    Available Virtual Memory 3.13 GB
    Page File Space 4.29 GB
    Page File C:\pagefile.sys

    Videokaart: ATI Radeon HD 4800 Series


    Heroes of the storm kan ik prima draaien wel op vrij lage settings, maar wil overwatch toch wel goed kunnen spelen op medium settings ofzo, wat voor videokaart kan ik dan het beste kopen? Hoef dus zeker niet de beste te hebben en wil er ook niet teveel geld aan uitgeven max 130 euro.
    En is het een beetje te doen om zelf de videokaart te vervangen als je nog niet echt verstand hebt van computers uit elkaar halen etc?
     
  7. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    HP ProDesk 400 G1 SFF

    Al aardig rap bakje. Kun je zelf nog 4GB bijprikken indien nodig.
    Zelfs een muis en tobo erbij :D
    Windows de key van oude PC overzetten, gebruiken.
    Office had je zelf al :+

    Gezien de (minimum) systeemeisen van Overwatch en leeftijd van je PC ga ik je geen videokaart aanpraten.
     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Absoluut niet bij die winkel bestellen (Max ICT), wat een prutsers daar.
     
    Ironstar vindt dit leuk.
  9. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Zo erg? Ze hoeven alleen maar een doos op te sturen :D

    Maar dan gaat het in de pricewatch met dat budget niks worden =(
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Nouja, ik vertrouw ze voor geen cent meer. Een collega had daar ook een PC (verschillende onderdelen) besteld en het duurde 3 weken voordat hij het binnenkreeg..

    ..zonder videokaart (de reden waardoor het zo lang duurde), verkeerde kast en nog wat verkeerds.
     
  11. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Thx! Maar gezien de omslachtigheid kijk ik nog eventjes verder. Mijn schoonvader is zeer niet zo goed met computers en zelf heb ik eigenlijk weinig zin om een dag bezig te zijn met zijn PC, dan maar wat meer geld haha.
     
  12. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
  13. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik heb eerst even een half uurtje moeten huilen maar ik kan weer.

    De Medion heeft een Celeron J1800, dat is een fixed CPU op het moederbord, wel genoeg geheugen maar die CPU, ben je zelf nog sneller op een rekenmachine :'-(
    Acer heeft een AMD APU, 4core CPU met een redelijke GPU, mooi, alleen is daarvoor het geheugen weer veel te weinig.

    De prijzen voor een beetje systeem vallen mij vies tegen, blij dat ik zelf bouw :D

    Even wat zitten puzzelen, is dit misschien iets,

    ALTERNATE Cupido M510, PC Systeem 429,-
    Office kun je gelijk meebestellen met korting, 39,-
    Extra reepje geheugen, 22,99 (wel even vragen of het matched met de 4GB die er al in zit)
    490,99 totaal, heb je wel een PC met Win10, Office en 2 tot 3x zo snel als die andere.
     
  14. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Ja heb je wel gelijk in, maar no way dat mijn schoonvader zoveel geld gaat uitgeven aan een PC. Bedankt voor de moeite, maar het is echt een PC waarmee hij administratie mee gaat doen, en het eventuele surfen/foto's bekijken etc.

    Ideeen voor een leuke middenweg dan?

    Edit: Bedankt voor de input wel, ik weet dan niet zoveel van wat al die CPU's en moederboards echt waar d zijn, op het feit na dat ik wel weet wat de kloksnelheden/RAM's etc betekenen
     
  15. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Wat zijn dan btw een beetje de CPU's en moederboards die je minimaal moet hebben? Kan ik daar zelf ook een beetje mee aan de slag.
     
  16. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Qua prijzen bedoel je prijs/kwaliteit verhouding van zo'n systeem?
    Vraag is, heb je een 2 tot 3x zo snelle PC nodig voor simpele taken? Goed, voor "slechts" €70 extra heb je een veel betere PC.
    Ik weet er het fijne niet van wat betreft processors, maar kan me voorstellen dat huidige "basis" al voldoende power kunnen geven voor simpele taken. Ja, een laptop processor Intel Core Duo T2050 uit 2009 daar valt niet meer fatsoenlijk mee te browsen, mijn moeder gebruikt die nog voor alleen administratie en af en toe foto's bestellen bij Kruidvat o.i.d. Goed, vlot is anders, en wellicht zijn de huidige basis processors al sneller?

    4GB RAM lijkt mij in ieder geval ruim voldoende voor zulke taken. Administratie, browsen en foto's kijken heb je zelfs als je alles tegelijk doet naar mijn idee echt niet meer dan 4GB voor nodig.

    Op Tweakers en Hardware.info gekeken voor adviezen in de laagste prijs categorie? Ik weet niet precies hoe het zit met prijs/kwaliteit verhouding en wat fatsoenlijk draait voor de toepassingen waar je schoonvader het voor gebruikt.

    http://tweakers.net/reviews/4158/2/...ptember-2015-instap-en-basisminisystemen.html
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2015
  17. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Ben nog een keer door de pricewatch gedoken, blinde koop gevonden,

    HP Compaq 8300 Elite SFF

    Heb je een fijne i3 processor (T versie=energiezuiniger), dual core met 4 threads, gaat dus ook niet onderuit als je viruscanner draait op de achtergrond.
    Windows 7 Pro erop, de upgrade Windows 10 krijg je via Windows update. En dan de prijs :D
    Enige punt om op te letten zijn de video/monitor aansluitingen, VGA of Displayport, dat moet de monitor wel hebben dan.

    Deze was ook interessant, iets recenter platform maar geen Windows erbij.
     
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Dit, custom build voor zo'n krap budget is het amper waard.
    Als je echt iets goedkopers wil zul je tweedehands moeten scavengen.
     
  19. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Die eerste is inderdaad wel interessant! Goede prijs ook! Is die qua specs ook beter overall vergeleken met die 2 opties die ik had opgezocht? Want bv er zit minder RAM in, maar ik weet dat dat ook niet alles is. Op algemeen vlak is die dus wel degelijker dan die opties van mij? CPU etc?
     
  20. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Iemand hier ervaring met van die homeplug/powerline adapters? Werken die over verschillende groepen in je huis?
     

Deel Deze Pagina