1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] Wacky Wednesday Cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Racerblade01, 1 nov 2015.

  1. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Kan dit niet makkelijker???? bijv gewoon tussen de laatste bocht en startfinish???
     
    Crookk vindt dit leuk.
  2. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    'De laatste bocht' is ook maar zo'n abstract begrip. Dan ga je ook gezeik krijgen dat de leider gelijk op het gas gaat als hij de laatste bocht voorbij is, en de helft van het veld nog midden in die bocht zit. Daarom dat de zone wat verderop begint, dat hebben we bij Dubai ook gedaan en dat was duidelijk genoeg. Het klinkt misschien ook wat ingewikkeld, maar als je ingame kijkt naar wat ik bedoel kan er volgens mij ook weinig twijfel over ontstaan.
     
    Rossi46 en loyallronin vinden dit leuk.
  3. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Wat is in de regen trouwens een snelle tot redelijke tijd?
     
  4. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik heb gister eventjes 10 rondjes gedaan in 'normal rain' (of hoe dat ook heet) en was verbaasd over de hoeveelheid grip. Ik reed een 1.46 dacht ik. Had het echt wel in de 50'ers verwacht. Linksvoor ging er wel echt super snel aan in de regen. Ik zat na 10 ronden op 60% ofzo nog, dus dat wordt huilen aan het einde van race 2 haha.
     
  5. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Gelukkig is er een pitstop in race 2. Je rijdt niet langer dan 12 rondjes dus het zal wel meevallen :)

    Heb nog niet geoefend op deze track, moet een dezer dagen dus nog even een oefensessie eruit persen.
     
  6. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik ben gerust gesteld.:D
     
  7. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    De banden worden toch niet gewisseld of wel?
    Volgens mij blijf je na de pitstop met versleten banden rijden?
    Klopt dit?
     
  8. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Hmmmm nu begin ik te twijfelen. Bandenwissel alleen kost in de pits al snel 15 seconden, zo lang duurde mijn pit stop bij de vorige race volgens mij niet. Zou dan best kunnen dat de banden gewoon blijven zitten.
     
  9. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Banden worden alleen gewisseld als ze meer dan 75% ofzo versleten zijn, maar zo ver laten we het nooit komen.

    Dat gezegd hebbende, ik heb zojuist 13 ronden in Light Rain gereden (wat de zwaarste soort regen voor de regenband is) en mijn banden zijn niet meer dan 15% versleten. Dus ik vrees dat Dex de verkeerde settings heeft of flink aan zijn rijstijl moet sleutelen. :+
     
  10. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik hoop dat hij de juiste settings heeft en een bandenverslindende rijstijl heeft.:+
    Bij mij trouwens ook het normale slijtpatroon.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2015
    Beltoni vindt dit leuk.
  11. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Het lijkt me toch wel handig om hier wat wat duidelijker over te zijn hoor, Racerblade. Ik snap dat je zegt dat het pas vlak voor de start wordt besloten zodat ook het aanpassingsvermogen van de coureurs op de proef wordt gesteld. Dat is op zich leuk bedacht, maar ten eerste moeten wij er dan maar op vertrouwen dat je het zelf écht nog niet weet (geloof ik heus wel maar als organisator wil je de schijn toch niet tegen hebben) en ten tweede is rijden met regen al uitdagend genoeg, als het veld zich beter kan voorbereiden wordt het vast een leukere race met minder incidenten.
    Ik neem in ieder geval aan dat 'Storm' er niet in zit? En regent het de hele race (light/normal) of ben je van plan droog te beginnen en rond de pit-window de regen in de laten zetten?

    Ik zie de bui al hangen (haha snap je hem) voor die tweede race. Het was de vorige keer op een droge baan al zo'n zooitje en daar komt nu ook nog deze extra uitdaging bij. Maargoed, daarom heet het natuurlijk ook "Wacky Wednesday".
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2015
    Beltoni vindt dit leuk.
  12. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ik vertouw Racer voor geen meter!

    Vanavond nog even een oefensessie als patch 6.0 er is? Heb alweer een tijdje niet gereden op Zhuhai.

    Mandatory pit stop / race length by time. Kunnen we gelijk even uitproberen.
     
    Crookk vindt dit leuk.
  13. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Chill hij komt vandaag! Ben ik er bij vanavond. :)
     
  14. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Het wordt in ieder geval geen race die van droog naar nat gaat (zoals in de OP aangegeven ;)) omdat we niet handmatig van banden kunnen wisselen. Race 2 wordt wel een variatie van verschillende 'soorten' regen, ik vond zelf light rain en rain nou niet echt uitdagend, zoals Dex eerder zei heb je nog steeds veel grip, je verliest alleen veel tijd op de rechte stukken. Een wat zwaardere soort regen is daardoor niet uitgesloten.

    Maar wat betreft regen heb je denk ik wel gelijk, ik zal even aan het testen gaan en dan laat ik het hier wel weten welke soorten regen het gaan worden.

    Ik had niks anders verwacht. :lol:

    Ik ben de patch nu aan het binnenhalen en ik maak me wel een klein beetje zorgen om het volgende:
    • Fixed an issue where, if Forced Default Setup is used, the pit crew would not change tyres until they’re completely worn. The tyres will now be changed when at least one tyre is worn down by 25% or more.

    Misschien is het nu juist een optie om Tire Wear op Real of hoger te zetten.
     
    Crookk vindt dit leuk.
  15. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ja dat had ik ook al gezien. Daarom begon ik eerder in dit topic er al over. Aangezien banden een stuk sneller slijten voor mensen met een controller zou dit zo maar kunnen betekenen dat deze groep wel banden wisselt en daarmee 15 seconden verliest. We moeten het vanavond maar even testen. Anders moeten we het maar doen zonder bandenslijtage.
     
  16. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    voorbereiden.....dan moet men dat dan ook daadwerkelijk doen. Wat ik vorige week ondervonden, gezien en ook gehoord heb waren er een aantal ''vers'' aan de start. Prima maar neem dan wel nog meer voorzichtigheid in acht, het is erg zuur als je zelf uren hebt zitten oefenen om vervolgens er onnodig of in de eerste ronde (niet zijnde race incidenten in race-situaties) vanaf gereden wordt.

    Het idee van Loyall om iedereen de brieving te liken vind ik geweldig, is dat iig gecoverd. Zou eigenlijk minimaal 48 uur van tevoren moeten, anders.....

    Verder graag ieder even aandacht voor http://forum.xboxworld.nl/threads/algemeen-regels-voorwaarden-november-2013-v4.169096/ en dan met name art4,1 4,2 en 4,4. Ongelukken in racesituaties kunnen altijd gebeuren, maar een hoop kan voorkomen worden door deze regels na te leven.

    tracklimits gelden in deze cup niet zoals daar omschreven (check raceleiding), dat was met nam voor Forza Motorsport, daar waren ze niet zo scheutig met time penalties.

    Willen jullie ook zo lief zijn om iig de bordjes voor bepalen rempunten zoveel mogelijk te laten staan in alle trainingen en heats? Is erg lastig als je zonder racelijn rijdt en ze ineens weg zijn! Gelukkig hangen ze in China hoog, maar er zijn nog een aantal racetracks waar ze toch wel belangrijk zijn als rempuntbepaling.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2015
  17. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Is rijden tijdens orkaan/typhoon/bliksem/storm omstandigheden reeel?
    Moet niet gekker worden als sneeuw ook nog in het weer assortiment komt:+
    Dan moet je graag ff ook testen of de stuurwiel gebruikers niet net naast de bandenwissel gaan grijpen als je net 20 tot 23 % slijtage kan krijgen op het moment van de pitstop.
    En dus geen nieuwe banden krijgt en de rest van de race erg in het nadeel bent.
    Hogere slijtage instellen geeft de controller rijders echter weer te veel nadeel naarmate de pitstop nadert.

    Het is ook belangrijk wat de andere deelnemers aankunnen als regenuitdaging.
    Het moet geen Thialf ijsbaan worden qua grip en daardoor een eliminatierace.
    Ik voorzie chaos als ik terugdenk aan de start van heat 2 vorige race als je de uitdaging voor de 1e regen race te hoog legt als droog weer al moeilijk genoeg was.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2015
  18. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ben benieuwd naar het testen van de lobbysettings van het weer en de bandenslijtage voor de race na patch 6.0
    Graag wel ff voor morgen de definitieve settings van het weer en de bandenslijtage.

    Of stel de regenrace uit tot de volgende race zodat je meer tijd hebt om te testen ivm de patch 6.0.
    Is misschien relaxter.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2015
  19. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Is de patch er al? Ga ff zelf kijken, ik start de Xdoos1 op.
    edit: updating..........................30%.....100%...Ready to Race.:)
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2015
  20. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    We houden het gewoon op Slow. De patch werkt (bij mij in ieder geval) niet zoals ze zeggen dat het werkt. Zelfs als ik rond de 50% slijtage zit wisselt die de banden niet.

    De weersomstandigheden zullen als volgt zijn: Rain, Storm & Light Rain met Weather Progression op Sync to Race.
     
    Crookk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina