1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Fallout 4

Discussie in 'Games' gestart door SoleSurvivorN7, 3 jun 2015.

  1. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ben er zelf ook niet kapot van. Heb gewoon een aantal metalen platen als wall gebruikt. Simpel dakje erop. Overal gaten. Daar in een stuk of tien bedden. Ziet er niet uit maar de setlers zijn er blijkbaar happy mee. De tevredenheid staat op 80%.
    Heb ergens tussen de gebouwen wat planten neergegooid. Een paar waterpompen. Op de uitvalswegen een uitkijk post met aan weerszijde een turet. Een radio toren en wat opslagkasten hier en daar en ik vind het prima zo..
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.963
    Ik heb al een week niet gespeeld 8)

    Blijkbaar vond ik het nodig om Mass Effect weer eens voor de 10e keer uit te spelen :+
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik wil onkruid verdelgen zoals in Far Cry. Flamethrower ftw, ruimt lekker je nederzetting op. :9
     
  4. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Ik heb net weer twee uur Fallout gespeeld en niks anders gedaan dan bouwen in Sanctuary. Net als twee keer daarvoor _O_
     
  5. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Je moet wat handigheid krijgen met die 'editor', maar naar mijn idee is wel heel veel mogelijk en is het enige limiet je eigen fantasie. (object-limiet ligt naar mijn idee hoog genoeg voor de beschikbare locaties, PC heeft hier overigens al een mod voor)

    Als je (A) of (X) ingedrukt houd (weet even niet zeker wat de console-controles precies zijn omdat ik op de PC speel) en dan met de linker stick beweegt kun je een object verder van jou personage af plaatsen. Hou je ook nog (LB) ingedrukt kun je ook de hoogte bepalen om het beter te kunnen plaatsen.

    Om objecten mooi te laten aansluiten is het uitleggen van vloeren eigenlijk een must. Eenmaal een goede basis, een fundering zoals een echt gebouw dat ook heeft, kun je wanden echt met gemak plaatsen! Maar zoals al gezegd, het vergt even wat oefening en handigheid.
    Ik vind het echt een super toevoeging aan de game wat de houdbaarheid ontzettend opschroeft voor mij. :thumbs:
     
    Daz en Gakkie vinden dit leuk.
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Heb inmiddels een mooie strategie gevonden om de wereld bij af te gaan. Die screenshot die @BigKabuto volgens mij eerder postte bood veel inzicht in hoe je het echt moet aanpakken. Ik vergeet door het spelen van verschillende MMO's nog wel eens dat bij SP ''MMO's'' er geen grenzen zijn qua level bij de gebieden. In MMO's wordt dat meestal omgeven door een stel bergen of een tunnel, of simpelweg een laadscherm.

    Hier word je echt gedwongen op te letten niet te ver te gaan, wat de games van Bethesda alleen maar ten goede komt. F4 doet het level systeem imo op een paar punten na ook beter dan bij je standaard MMO, ook al zijn MMO's nog heel populair.

    Edit: Sorry, screenshot was door @Olijke Poffer gepost. :+
     
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Zo heb ik ook mijn basis in Sanctuary gemaakt. Inclusief soort van Garage voor mijn power armors die ik nooit gebruik :)

    Ik vind het ook een goede toevoeging hoor. Past prima bij de setting. ik kan er alleen niet zo lang mee bezig zijn. Daarom is Sanctuary voor mij wel handig, ik plaats gewoon wat bedden in bestaande gebouwen :D Wilde het ook bij Sanctuary houden, maar om de een of andere reden heeft de Starlight drive in gewoon 9 bewoners. Dus die heb ik toch maar voorzien van wat voedsel, water, een dak en turrets. Anders liepen ze daar maar verloren op een kale vlakte. Overigens vinden ze zwemmen in die radioactieve poel in het midden blijkbaar fijn ... Zal de huid wel lekker schoonmaken denk ik ;)
     
  8. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Je kunt bewoners ook eventueel naar Sanctuary sturen mocht je er daar nog wat extra kunnen gebruiken... Of inzetten op een supply-line. :thumbs:
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Het zou wel handig zijn als de game ook per quest aangaf voor welk level het ongeveer is, dan kan je er wel beter rekening mee houden om bepaalde quests nog even over te slaan.

    Ga zo meteen zone 1 maar eens helemaal verkennen, dan moet ik wel rond level 15 zitten om het meer groenere gebied van die eerder screenshot in te kunnen.
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    De game laat je niet weten wanneer een quest gewoon nog niet geschikt is voor jouw level he? Zo ben ik zelf level 16 en kwam ik in een quest een Mirelurk Queen van level 50 tegen.....ok...DOEI!

    Nergens in die quest stond dat het iets te pittig zou zijn voor mij. Is wel even na Witcher 3.
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Nee, maar het zou wel fijn zijn als de game dat wel liet weten, ongeacht op welke stand je de game hebt staan. Naar mijn mening levert dat een nog betere spelervaring op.
     
  12. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Helemaal mee eens. Net vier quests afgegaan die gewoon allemaal nog veel te hoog voor mij waren, toen was ik er wel een beetje klaar mee.
     
  13. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Dat is juist de charme van Bethesda games. Je zoekt het maar lekker uit :) Borst vooruit en gaan. Wereld verkennen en zelf op onderzoek uit. Dat handje vast houden in games van tegenwoordig is echt misselijkmakend. Je hebt toch een guide? Daar staat het niet bij? Anders kom je later bij een quest weer terug.
     
    pim_smeets vindt dit leuk.
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja dat had absoluut beter aangepakt kunnen worden. 3 had dit helemaal niet zo erg naar mijn idee. Ach...ik ga wel weg bij deze quest, neem aan dat deze niet failed kan raken. En dan maar eens naar Diamond City voor de eerste keer na de game in totaal twee dagen en 6 uur gespeeld te hebben. :D
     
  15. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Deel 3, skyrim en oblivion hadden dat net zo. Is niks nieuws bij Bethesda games. Maar dan alsnog betekent level 50 niet dat het onmogelijk is. Ik heb geen flauw idee welke level enemies ik tegenover mij heb, maar tot nu toe is alles afgeslacht (ongeacht een doodskop erachter). Ik vind die boss fights juist wel kicken.
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Mja geloof me. De queen is niet veel trager dan een normale Mirelurk, misschien wel net zo snel en die hoer bleef constant achter mij aan gaan. Ik was ook dood na 1 tikkie. Het moet leuk blijven. ;)

    Blijft trouwens heerlijk dat je tijdens het exploren ineens op hele toffe wapens stuit. Zo heb ik een Snubnosed Pistol gevonden en een speciaal zwaard. Exploren en looten loont absoluut,
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Heb wel een guide inderdaad, maar ook daar staat niet aangegeven voor welk level het is, of ik moet even beter kijken met mijn bril op. Er staan wel andere tips in, maar guide is iets minder dan verwacht. Een tikkeltje aan de onduidelijke kant, iets wat ik niet gewend ben van Prima Games.
     
  18. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik ken de queens hoor :) heb er zelf al 3 afgemaakt. Gewoon wegrennen en snipen vanachter schutting en jezelf volspuiten met van alles en nog wat als je geraakt wordt. Het spel is geen shooter met RPG elementen, maar andersom hé ;) Dat leuk blijven is een kul argument. Daarvoor hoef je niet je hand vast te laten houden door de game.
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb geen zin om verslaafd te raken aan Stimpacks en Buffjet (voor de coole en handige slowmo) en dat is al gebeurd vandaag en gelukkig had ik een Refresing Beverage bij me, verder niets wat een addiction kon weghalen. Geen idee of moeilijkheidsgraad meespeelt hierin, ik heb het hier op very hard staan. Met dat het leuk moet blijven bedoel ik vooral dat ik niet constant wil reloaden en doodgaan, ik wil blijven exploren en questen. Dus dit doe ik later wel een keer. Het is geen ramp dat ze niet aangeven hoe moelijk een quest is, maar zelf vind ik dat nog geen handjevasthouderij. :)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Dreigingsniveau per gebied:

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina