Jups Ik zit ontzettend te hannesen met het juiste weer. Eigenlijk komt het er op neer dat de banden het zelfs onder de koelste omstandigheden nog bijzonder zwaar hebben. Althans, wat betreft temperatuur.
Blijf me er over verbazen dat de temperatuur van die banden zo hoog is. Komt dat door de default set up of is het door patch 6.0? Je weet wel dat het in januari daar zomer is hè?
Klopt. als je echt hard gaat pushen dan is er weinig aan twee rode rechterbanden te doen. Pas bij rondes a 1.27 is er grip op te houden
Even een stomme vraag maar is het nu mogelijk dat ik mee kan rijden als ik uit word genodigd terwijl ik de dlc niet heb? Heb zoiets namelijk opgevangen.
Dat is natuurlijk mogelijk. Anders hadden ze het circuit nooit gekozen Tja, ik ben geen race expert. Wel eens gelezen dat als je gaat hotlappen dat je banden dan ook maar 2-3 rondes meegaan. Weet niet of dat ook zo is, waarschijnlijk varieert het ook per klasse. Op zich is het wel logisch dat je niet een hele race op de limiet kan rijden. Misschien moeten we er gewoon maar aan wennen. Dan voegt het sparen van banden ook nog wat toe aan het spel. Als het verschil groot is tussen mensen met een stuurtje of controller dan weet ik alleen niet of het leuk is voor de competitie.
Maar hoe weet jij dan wat voor rondetijden je rijdt en hoe het gaat met de banden als je DLC niet hebt? Ik heb die DLC iig niet en dus niet kunnen oefenen, rijd morgen wel mee voor de gezelligheid maar verwacht van mij geen toptijden . Ook wel weer eens leuk om gewoon ontspannen te racen zonder dat het meetelt voor het klassement
Ok thanks, zal er morgen wel bij zijn alleen ken het circuit totaal niet dus het zal nu helemaal voor spek en bonen zijn
Denk dat je Dave en Ruud door elkaar haalt. Ze hebben allebei geen avatar. Heb overigens wel het Ruapuna pack. Kunnen vanavond na voetbal misschien even racen. Morgen sla ik even over.
Gelukkig heb ik destijds zelf ook redelijk goed opgelet bij Aardrijkskunde Daar komt het ongeveer wel op neer ja. Ik zit nog wat de experimenteren met opkomende zon en "clear" omstandigheden en "fog". Maar al met al lijkt het weinig uit te maken. Jups, dat is gelukkig gewoon mogelijk. Morgen dus braaf wachten op onze invitation
Pre-race briefing Ruapuna (de echte briefing is wat verlaat) Race 1: Datum: 15 juni 2015 Tijdstip: 7:00 Weer: Clear Race 2: Datum: 15 juni 2015 Tijdstip: 17:00 Weer: Fog Algemene omstandigheden (aangepast!): Tyre wear: UIT Fuel usage: UIT Time progression: UIT
After Race Report n.a.v. races op Zuhai In beide races op Zuhai is er sprake geweest van een verscheidenheid aan (kleine) incidenten. Hoewel er in alle gevallen niet direct sprake is van opzet, kan de uitkomst van zo'n incident voor veel irritatie en frustratie zorgen. Dat moeten we zien te voorkomen. Om die reden deel ik een handje vol waarschuwingen uit. Ik wil bewust niemand direct straffen, omdat het een vrij selectieve greep is uit beide races. Het zijn puur de gevallen die bij mij bekend zijn. Ik tel de waarschuwingen ook niet bij elkaar op. Laat het dus ook een waarschuwing zijn aan de rest. We racen voor de lol en die lol moeten we er allemaal in blijven vinden. Laat ik bij mijzelf beginnen. De uitleg bij wat er fout gaat is vrij simpel. Ik doe een poging om mijn voorganger uit te remmen. Wat afstand betreft kon het prima, echter fixeer mij daarbij op de remlichten van mijn voorganger en niet op mijn eigen rempunt. Een domme fout. De gevolgen vallen relatief mee, maar dat doet er niet toe. Zo moet het dus niet... Waarschuwing -> Ross1fum1. Wederom een remfout. Dit keer wordt er keurig op het juiste rempunt geremd. Er wordt echter geen rekening gehouden met het feit dat het de 1e ronden betreft en dat het dus buitengewoon druk is in de aankomende bocht. Gevolg, iedereen remt eerder/langer/harder. Dit was goed zichtbaar en op zoiets dergelijks moet je sowieso beducht zijn in de eerste rondes van een race of bij andere drukte. Waarschuwing -> UnitedArt Een inmiddels bijna berichte clip. Er is al een hoop over gesproken. Waar het hier om gaat is dat er te weinig ruimte over blijft voor twee auto's. De zwarte auto had echter kunnen weten dat de witte auto naast hem zou zitten. Immers, hij neemt bewust de binnenste lijn bij het aanremmen en heeft gedurende de periode daarna geen enkele keer de witte auto in zijn spiegel gezien. Waar de witte auto precies zat is vanuit de cockpit in pCARS zeer moeilijk te bepalen, maar juist daarom dien je extra voorzichtig te zijn. Zwart rost wit niet bewust van de baan af, maar zwart had wel meer ruimte over moeten laten, aangezien hij had kunnen weten dat wit daar zou zitten. Waarschuwing -> RacerBlade01 Een clip met drie verschillende punten: Zwart verdedigt tegen wit(1) en verandert van positie vlák voor het rempunt. Dat is al risicovol, maar zeker gekeken naar het snelheid verschil tussen zwart en wit(1). Op zich is wit(1) de achterliggende partij, en dus verantwoordelijk, maar dit kan netter. Wit(1) probeert, na het verdedigen van zwart, onderlangs te kruisen maar is daarbij teveel gefixeerd op de binnenkant van de bocht, i.p.v. op de voorliggende zwarte auto. Gevolg: vermijdbaar contact. Zwart komt te wild en (daardoor) teveel naar het midden de baan weer op. Zwart raakt daardoor wit(2). Zwart is daar zelf het slachtoffer van, maar het had zomaar anders kunnen aflopen. Waarschuwing -> RacerBlade01 Waarschuwing -> Rossifumi Wit remt "zuurstok" uit. Wit zit daarbij bijna evenwijdig aan zuurstok. Daarbij had zuurstok dit ook al hebben moeten zien komen. Toch stuurt zuurstok in alsof er niemand naast hem zit. Gevolg: vermijdbaar contact. Waarschuwing -> UnitedArt Geel laat te weinig ruimte voor zwart. Dat terwijl geel kon weten dat zwart daar had kunnen zitten, aangezien zwart eerst rechtsachter hem zat en zwart vervolgens niet meer zichtbaar was in de spiegel van geel. Gevolg: vermijdbaar contact. Waarschuwing -> Crook Wit remt geel uit. Geel tikt wit daarbij aan, waardoor geel weer voor wit komt te zitten. Vervolgens wordt deze positie niet aan wit teruggegeven, terwijl daar wel alle mogelijkheid toe was. Waarschuwing -> Crook Zwart schiet van de baan af. Bij het "rejoinen" is zwart net wat te gretig, waardoor er normaal gesproken fors contact was geweest. Waarschuwing -> FuzzySkitle. Het zijn zonder uitzonderong allemaal gevallen die iedereen kan overkomen. Toch hadden ze ook zonder uitzondering voorkomen kunnen worden. Let daar dus op bij de komende races, dan blijft het voor iedereen leuk en spannend
Drivers' briefing 25-11-2015, Aston Martin V8 Vantage GT4 @ Ruapuna Park GT Datum, tijd en weersverwachting Zoals al eerder gemeld, is Ruapuna erg zwaar voor de banden. Daarom is ervoor gekozen om beide races onder zo koel mogelijke omstandigheden te verrijden. Race 1: Datum: 15-06-2015 Tijdstip: 7:00 Weather: Clear Race 2: Datum: 15-06-2015 Tijdstip: 17:00 Weather: Fog Wijziging regels: Om het weer zo voorspelbaar mogelijk te houden, is de time progression functie uitgezet. Daar de banden erg warm gaan worden, is er gedurende deze race ook geen sprake van bandenslijtage. Ook fuel usage is uitgeschakeld, aangezien dat gedurende de vorige races toch voor onverklaarbare verschillen (in pitstoptijd) heeft gezorgd. Time progression: UIT Tyre wear: UIT Fuel usage: UIT De baan: Startprocedure race 2: Deze is gelijk aan de vorige race op Zuhai. Dus de leider start aan de binnenkant, dat is hier LINKS. Iedereen heeft tot aan de Crown Lift Carousel de tijd om zijn positie te vinden binnen de formatie. Vanaf daar verlaagt de leider het tempo en dient iedereen in de juiste volgorde daar achter te rijden. Vanaf de "Cockram Nissan" bocht houdt de leider het starttempo aan door in de begrenzer van de 1e versnelling te rijden (de motor kan toch niet kapot), wat neerkomt op ongever 75 km/h. De leider mag de start bepalen VANAF het eerste "reclamebord" rechts op het rechte stuk TOT het begin van de het vangrailtje links op het rechte stuk. De stand: Ronden en pit window: Race 1 telt 15 rondes. Race 2 telt 24 rondes. De pit window in race 2 zal zijn vanaf ronde 10 t/m ronde 14. Straffen: Geen directe straffen voor de races op Ruapuna. Let verder op: De run naar de eerste bocht is vrij kort, ben er dus op beducht dat iedereen daar nog erg dicht op elkaar zal zitten. Ga op tijd van je gas af en rem op tijd. De baan is erg smal, dus probeer elkaar zoveel mogelijk de ruimte te geven. De ingang van de pitstraat is erg krap. Rem op tijd! Je mag niet "via de muur" de pitstraat inrijden, daar zal actief op gecontroleerd worden. Zorg er vooraf goed voor dat je, voor het ingaan van de pitstraat, niemand aan de buitenkant van je hebt zitten!
Hoogtepunt van de avond was duidelijk de practice voor race 2. Daarna Ross1 berijden op Rouen was ook wel leuk.
Was lekker rustig racen gisteren We waren met 7 man geloof ik? Wel erg gezellig Verder blijft het soms toch een "rare" game. Een bug bij het uitrijden van de pitstraat (blijven hangen in limiter), op een track waar apart voor betaald dient te worden (DLC) en welke al maanden in de game zit Verder werd de rechtervoorband bizar heet, maar gek genoeg had je daar tijdens het rijden niet eens zo gek veel last van