1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Iemand suggesties voor Cloud oplossingen?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door captain vimes, 12 nov 2015.

  1. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik ben deels zzp'er (grafisch ontwerp enzo) en het is voor me rete-handig om met mijn laptopje op afstand bij al mijn bestanden te kunnen.
    Nu heb ik momenteel een WD MyCloud apparaat staan, en dat werkte eigenlijk precies zoals ik wilde totdat WD besloot om de optie om op afstand je Mycloud drive te kunnen mounten er uit heeft gesloopt.
    Het gevolg: ik kan mijn bestanden alleen nog maar benaderen via hun App, een vreselijk irritant en simplistisch file-browser appje. Deze opent bestanden wel, maar slaat ze tijdelijk op op je apparaat waardoor de documentstructuur niet wordt meegenomen of onthouden. Als je dus met documenten werkt die links hebben naar andere bestanden (vrijwel élk dtp bestand) werkt het voor geen meter meer.

    Long story short: ik moet dus op zoek naar een nieuwe oplossing. Voordeel van de MyCloud was dat dat ding gewoon bij mij thuis stond als eenmalige aankoop en als externe harde schijf ook gebruikt kon worden, geen abonnementen dus. En het werkte eigenlijk verdomde snel, zeker sneller dan bv. dropbox...

    Heeft iemand ervaringen met andere diensten of apparaten? Voor mij is het dus belangrijk dat die omgeving gewoon als schijf benaderd kan worden (van afstand) binnen mijn Windows Verkenner of Mac Finder (Google Drive is dus geen optie).
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    OneDrive zou ik zeggen. Uit mijn hoofd heb je voor €100,- per jaar 1TB aan opslag. Zit geïntegreerd in Verkenner en ook in de laatste versies van Office. Als je dan Office 365 pakt (zelfde bedrag of iets meer geloof ik, INCLUSIEF de storage) heb je ook de Office updates.

    In verkenner kan je kiezen wat je lokaal wil opslaan en niet. By default alles lokaal, maar je zou kunnen kiezen dat je bestanden die lang niet gebruikt zijn weg zet alleen in de cloud. Spaart je weer wat ruimte op je HDD.

    Heb zelf Office 365 en ben zeer tevreden.
     
  3. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Cool ik zal eens kijken, thanks for the tip.
    Even uitzoeken hoe de integratie werkt met de mac (was ik vergeten te melden; mijn vaste computer is een iMac en mijn laptop is een Windows machine dus het moet wel samen kunnen werken).
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Er is wel een Mac app voor OneDrive maar geen idee of die lekker werkt.

    Je kan sowieso een gratis versie van OneDrive gebruiken (heb je al standaard als je een Hotmail, Live of Outlook.com email adres hebt).
     
    captain vimes vindt dit leuk.
  5. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Heb net inderdaad even de gratis onedrive versie geprobeerd. Werkt op zich prima, een soort dropbox variant, voelt net als een externe HD.
    Ik ga even uitzoeken en testen of dit soort diensten snel genoeg werken met wat grotere photoshop bestanden, dat ik niet continu moet wachten totdat een bestand is opgeslagen etc (dat was het voordeel van mijn vorige apparaat; gekoppeld aan mijn vaste mac, als soort externe hd, dus toegang tot bestanden was qua snelheid dik in orde). Als dat meevalt dan is dit misschien wel de betere oplossing :)
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja je moet maar ff kijken. Thuis draai ik heel mijn PC in OneDrive (dus alles wat onder Gebruiker valt heb ik in OneDrive gegooigd) en gaat vlot. Heb niet het idee dat OneDrive langzamer is dan wat je qua snelheid kan halen.

    Maar moet ik wel toegeven dat ik thuis erg langzaam internet heb. :+
     
  7. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik zou zoveel mogelijk gebruik maken van relatieve paden, ipv absolute bestandspaden.

    Je zou ook een NAS kunnen gebruiken, dan heb je dus alles zelf net als die MyCloud. Nadeel is dat, mocht je huis in de fik vliegen, je je schijfje ook kwijt bent. http://tweakers.net/categorie/685/netwerkopslag/producten/
     
    captain vimes vindt dit leuk.
  8. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    ^ ik weet alleen niet of dat wat uitmaakt (en of je dat eigenlijk kan instellen in Adobe pakketten, da's nog wel eens interessant om na te gaan)!
    Wat er nu gebeurde was dat het bronbestand uit zijn omgeving werd gehaald en als tijdelijk bestand op bv mijn laptop werd opgeslagen als ik het opende, dus absoluut of relatief pad; geen enkele link werd meer herkend.

    Wat ik nu had was een soort van Nas, volgens mij? Ik zie hem ook in het tweakers lijstje staan.
    Ik neig toch wel heel erg naar dropbox, ook ivm het feit dat delen van bestanden en mappen doodsimpel is voor de leek, waardoor ik bv grotere bestanden niet hoef te wetransferren naar een klant, ook wel weer handig...
    En inderdaad, als de fik er in vliegt haha ;)
     

Deel Deze Pagina