[XOne] Halo 5: Guardians

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 10 jun 2013.

  1. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Tuurlijk doet dat er wel toe; er worden veel meer games verkocht als vroeger, gamen is veel groter dan ooit.
    Dat levert dus ook meer $$$s op dan vroeger.
     
  2. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Uiteindelijk heeft het allemaal te maken met budgetering. Ieder goed georganiseerd bedrijf kijkt vooraf naar hoeveel ze verwachten te verkopen van een game/aan omzet kunnen binnen halen. Op basis daarvan wordt een budget opgesteld voor de ontwikkeling. Dus hoe meer men verwacht te verkopen, hoe meer ze kunnen investeren in een game. Het is dus ook niet zo zeer het issue dat games ontwikkelen duurder is geworden, maar omdat ze meer verdienen, kunnen ze meer kosten in de ontwikkeling steken.

    De omzetverwachting wordt opgesteld op basis van de reguliere marktprijzen. Of 60 euro een fair bedrag is voor de games industrie doet er niet, het is in principe het gemiddelde maximum bedrag dat een consument in Europa wil betalen. Als dat bedrag hoger had gelegen, dan hadden ze de consumenten prijzen al lang omhoog bijgesteld. Omlaag idem dito, waarom kosten games anders 60 euro in Europa en 60 USD in de VS. Omdat men in Europa blijkbaar bereid is om meer te betalen dan de VS. Heeft niks met wisselkoersen te maken. Als dat zo was geweest dan hadden de prijzen continu moeten worden aangepast. De USD-EUR koers schommelt immers ook altijd.

    Ze beginnen echt niet maar te ontwikkelen voor honderden miljoenen euro's en gaan daarna kijken hoe ze dit eventueel kunnen terug verdienen. Ubisoft wist vorig jaar echt wel, dat Assassins creed niet in orde was toen ze het op de markt brachten, maar ze moesten de game uitbrengen omdat ze wisten dat ze anders hun omzettarget voor die game niet zouden halen. En dat geldt voor zoveel games.

    Kijkend naar Halo 5, proberen ze gewoon een nieuw verdien model uit om te kijken of ze de opbrengsten verder kunnen maximaliseren. Het is aan de consument om te beslissen of ze hierin mee gaan of niet. Ik persoonlijk houd niet van micro-transacties, maar als er genoeg aan besteedt wordt door consumenten dan gaan we dit meer en meer zien....
     
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ook jouw verhaal is niet compleet.

    Ten eerste, zoals ik al eerder zij, zijn de risico's bij de enorme investeringen op AAA-titels veel groter dan bij kleinere games (of de "grote" games van vroeger). Als je je sales target niet haalt kun je in een enorme problemen komen. De return on invesmtent is namelijk over het algemeen best laag. Dat risico moet je zo veel mogelijk af zien te dekken. Iedere manier om extra omzet te genereren verlaagt dat risico, dus wordt dat naar hartelust uitgeprobeerd.
    Vergelijk het met Shell. Die hebben járen lang bizarre winsten behaald. Echter, hun return on investment was vrij laag, omdat ze ook enorm moesten investeren. De verandering in opbrengst nu, zorgt ervoor dat Shell alsnog direct in de problemen komt, waardoor ze genoodzaakt zijn om hun bedrijfsvoering aan te passen.

    Wat de prijzen betreft. Het klopt dat wij in Europa bijna altijd de hoofdprijs betalen. Maar het ligt iets genuanceerder. Ten eerste zijn de Amerikaanse prijzen altijd zonder BTW (die verschilt per staat, maar is zonder uitzondering wel lager dan die in Nederland). En wisselkoersen spelen wel degelijk een rol. Nog niet op games, maar bijvoorbeeld Apple heeft vrij recent de Europese prijzen verhoogt omdat de veranderde wisselkoers (euro/dollar bijna gelijk) voor hun nadelig is.

    Verder kon Ubisoft Unity lastig uitstellen. Niet alleen zouden ze dan de aantrekkelijke periode rondom de feestdagen missen, ook zouden ze in de problemen komen met schema van de uitrol van de volgende AC game, aangezien Ubi steevast ieder jaar een nieuw AC game uitpoept.
     
  4. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Claimde ook niet compleet te zijn, heel business plan schrijven op XBW gaat me iets te ver. :)

    Snap wat je bedoelt, echter trek je naar mijn mening ten onrechte de conclusie dat enorme investeringen direct veel grotere risico's met zich mee brengen. Hoe groot het risico is wordt bepaald door het budget/investering ten opzichte van het totale bedrijf en de waarde van een franchise. Een investering van EA van bijvoorbeeld 50 miljoen euro in een nieuwe game brengt minder risico's met zich mee dan een indie developer die 1 miljoen investeert. Een investering van 100 miljoen in een gevestigde franchise als call of duty brengt minder risico met zich mee dan een investering van 50 miljoen euro in een nieuwe franchise. In een goed gemanaged bedrijf brengen de investeringen/budgetten voor bepaalde projecten de continuiteit van een bedrijf niet in gevaar. Op basis van marktonderzoek vooraf wordt de omzet potentie bepaald (op basis van huidige marktprijzen en verdien modellen). Op basis daarvan wordt een maximaal budget opgesteld. Kan het project/game binnen dat budget gerealiseerd worden, dan kan het doorgang vinden. In geval niet dan zal het project niet door gaan en de game gecancelled worden. Ieder game bedrijf dat niet zo opereert speelt Russisch roulete en zal vanzelf een keer tegen de lamp lopen. 100 miljoen investeren in de hoop dat je het terug verdient, zonder goed onderzoek vooraf, is ronduit dwaas. Daarom dat over het algemeen ook alleen gevestigde franchises grote budgetten krijgen.

    BTW in VS klopt wel, maar de prijzen voor games liggen in Europa wereldwijd gezien gewoon het hoogste. Een Nederlander is nou eenmaal bereid en in staat om meer te betalen voor een game dan dat bijvoorbeeld een Rus of een Indier kan doen. Wisselkoersen spelen op het moment geen rol in de bepaling van de marktprijzen in de games industrie (wel in heel veel andere industrieen die lijden onder een steeds sterkere RMB en zwakkere Euro). Anders hadden zoals gezegd de prijzen continu moeten worden bijgesteld. Daarnaast hadden games van in Europa gevestigde publishers dan dus ook goedkoper moeten zijn in Europa en ook dat is niet het geval. Voorbeeld Apple wat je noemt gaat mijns inzien niet op, is gewoon een excuus wat Apple gebruikt. Apple houdt bijna al zijn winsten off shore hetgeen de dollar koers niet direct relevant maakt (tenzij ze hun leveranciers in USD betalen, maar neem aan dat ze dat in RMB doen). Daarnaast heeft Apple bij mijn weten zijn prijzen ook niet verlaagd toen de koers gunstig was.

    Klopt, komt volgens mij op hetzelfde neer als wat ik zeg. :)
     
  5. inasi69

    inasi69 Active Member

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik zoek wat mensen voor Halo 5 MP met headset, stuur een bericht of voeg me toe. GT: LLL NaS LLL
     
  6. AnonymousVLD

    AnonymousVLD Active Member

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    5
    Hoe is Warzone ....? Ben niet zo grote Halo fan maar alles wat ik ervan zie spreek het me wel aan..
    En is Big team battle al terug..?
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2015
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  8. AnonymousVLD

    AnonymousVLD Active Member

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    5
    Thanks voor reply
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2015
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824


    "Halo 5: Guardians is expanding! New details about the next free update coming to Halo 5: Guardians later this month – The Cartographer’s Gift – were revealed at The Game Awards. The Cartographer’s Gift will add the biggest and most improved Forge mode ever to Halo 5: Guardians, in addition to brand-new Warzone (Battle of Noctus), Arena (Overgrowth) and Big Team Battle (Antifreeze and Burial Mounds) maps, and more than 25 new REQs for armors, weapons, emblems and more.

    Additionally, the Halo World Championship 2016 begins Sunday, Dec. 6 with the launch of online tournament ladders around the world. The biggest Halo eSports competition in franchise history is centered on the ultra-competitive Arena multiplayer mode of Halo 5: Guardians, with a prize pool that has now reached $2 million dollars and growing. Starting today, in celebration of the Halo World Championship, a special Halo Championship Series (HCS) Premium REQ Pack – including HCS themed weapon skins, armor, and emblem – will be available for purchase. Fans will need to act fast though as this will only be available through Sunday at 12pm PST. As with all REQ Packs a portion of each purchase will go directly to the Halo World Championship prize pool."
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2015
  10. Guilty 343

    Guilty 343 Active Member

    Berichten:
    782
    Leuk Bevonden:
    91
    ff snel wat gameplay clipjes bij elkaar gezet.
     
  11. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Blijft leuk die back smack :)
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Niet echt fan van de muziek. Past niet echt bij deze game. :p
    Maar wel toffe clips. Back Smack was wel nice.



    Support is wel awesome voor deze game zeg.

    Sandbox Team here with a quick update. We are excited to share with you that as part of next week’s update, we have added some additional options to the Controller Menu that will allow you to further customize your shooting/aiming experience. Included with the Cartographer's Gift update are customizable settings for:

    • Look Acceleration
    • Inner Dead Zone
    • Outer Dead Zone
    Here is a quick overview of each and some guidance on using them.

    LOOK ACCELERATION
    [​IMG]

    Look Acceleration adjusts the time it takes to hit max look speed when you peg (apply 100% input in any direction) the look stick. The higher the setting, the quicker you will reach top speed, and the lower the setting, the longer it takes to reach top speed.

    Currently, this value defaults to 3. For Halo 5's launch, we made the Look Acceleration a tad faster than it has been in past games and the Halo 5 Multiplayer Beta. This was done in part to help you make large aim corrections a bit faster (for example, if someone is attacking you from behind it allows you to more quickly do a 180). If you would like the Look Acceleration to match the Multiplayer Beta, use a setting of 2 here.

    INNER DEAD ZONE
    [​IMG]

    The Inner Dead Zone refers to a small region around the analog stick’s center position where we disregard input. Inner Dead Zone is used to prevent drift (camera movement when you aren’t applying any input to the look stick). This is caused because the analog sticks do not always return perfectly to center for a variety of reasons (manufacturing tolerances, wear and tear on the controller, etc). Note that the default we use here aligns with the platform recommended value and is what past Halo games have also used.

    Recommended tuning process: Try turning the Inner Dead Zone down to 0% and test if you run into cases where after releasing the look stick, the camera continues drifting. If you do get drift, increase the inner dead zone setting a bit and try again. Ideally, you want as small of a deadzone as possible so that you're maximizing as much of the analog stick as possible.

    OUTER DEAD ZONE
    [​IMG]

    The Outer Dead Zone allows you to adjust the point at which the analog stick registers as hitting 100% input. Outer Dead Zone is used to prevent slow turn (when you are applying 100% input on the look stick but not reaching top look speed). The larger the Outer Dead Zone, the sooner you will hit 100%.

    Recommended tuning process: Try turning the Outer Dead Zone down to 0% and test if you run into cases where you can’t hit the "pegged state" and encounter slow turn. If you do get slow turn, increase it a bit more and try again. Note that the majority of cases we found where people were encountering slowturn were somewhat hard to discover as the problem tended to be inconsistent and were often happening only when clenching, torqueing, or rotating the analog stick around the edges a tad. So you might need to experiment with this one a tad more before settling on the proper setting

    Finally -- note that the default values on these parameters are all identical to what we (and you) have been using previously. Therefore, you don’t need to worry about this update changing anything. If you don’t touch them, the game will play identically to how it has. But for those of you that want the ability to more intimately adjust your aiming experience, these parameters should provide more fine-tuned control that will help better adjust the game to your specific controller hardware and personal preferences".





    [​IMG]

    Over the past few weeks, we’ve been reviewing your feedback on weekend playlists, as well as playlist and modes you’d like to see in the future. We’re currently brainstorming ideas for future weekend and social playlists, and while the weekend playlist poll will return, it will take a few weeks off during the holidays as we rotate in a long-term social playlist and also take time to build new playlists and modes for the future.

    This weekend, we’re introducing a new twist on the Breakout game type that we’ve been playtesting and toying around with here at the studio, currently referred to as Arena Breakout. The mode takes Breakout rules, and then merges them with Arena settings on Arena maps, which will feature custom weapon placement for this game type. The result is a fast-paced game of Elimination featuring a Neutral Flag, complete with Breakout player count display and audio, on the maps you’ve come to master since launch.

    We’d love to get your feedback on the game type, as well as specific preferred settings, power weapon placement, and favorite maps, so we’re throwing it into matchmaking this weekend, and adding in some increased XP. The playlist will go live this afternoon, and be available through the weekend.

    We’ll see you online!
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2015
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Social Playlist, Forge, Season 1, Spartan Company upgrade, nieuwe maps for Arena, BTB en Warzone en nog wat meer. Lekkere update hoor.

    ---

    Last month, Battle of Shadow and Light, the first free Halo 5: Guardians content update released, bringing with it new REQs and Big Team Battle. This week, the next free update brings Forge in Cartographer's Gift. Since the introduction of Forge in Halo 3, the community has been creating, sharing, and pushing the mode to its absolute limits. With Forge in Halo 5: Guardians, the only limit is your imagination. The new Forge was built with years of community feedback in mind, and arrives just in time for the holidays.

    FORGE
    [​IMG]
    Forge has been rebuilt from the ground up for Halo 5: Guardians. Giving more power and control to the Forge community was the primary goal, and community feedback will continue to fuel the evolution of Forge as we update the mode with new features and content. Here are just some of the features launching with Forge in Cartographer's Gift:

    • Grouping – Groups can be created dynamically with a single button press. Select more objects and press the button again to add to the group or press the button again to split the group up.
    • Multi-Select/Edit – Forgers can select and manipulate up to 64 individual objects at one time (more if combined with Groups); movement, rotation, property editing, everything you’re able to do to a single object.
    • 1700+ Objects – Forgers can expect a variety of pieces from primitive shapes, structure parts, accent pieces, detail props, and gameplay objects custom built for Forge. Mix them in with weapons, turrets, and power-ups makes this the ultimate Forge.
    [​IMG]
    [​IMG]
    • Light Objects – Place real light objects in the world to light up interior spaces or just enhance a location on a map. Light objects have a whole slew of properties; point and spot types, light color/distance/falloff, light cone shape/size, lens flairs, and more.
    • Light Fixtures – Additional light fixture objects such as light posts, beacon lights, etc. that come with lights built into them making it possible to set dress and light a space at the same time.
    • Primary, Secondary, & Tertiary Colors – In addition to over 100 colors available, the vast majority of the Forge building pieces have tunable primary, secondary, and tertiary color change sections on them. This allows objects color variations from the blatantly oblivious to very subtle. Many also support changing the matte/metallic reflective properties of the color surface as well.
    CARTOGRAPHER'S GIFT REQ GALLERY
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    SHOW MORE

    [​IMG]
    SPNKR
    [​IMG]
    Few weapons in the UNSC inventory have had such an outsized importance on the battlefield as the classic M41 Rocket Launcher. Though functionally obsolete well before the Covenant War began, when it absolutely, positively, had to be blown into small fragments the M41 could be counted on to deliver the hammerblow.

    SPNKr: Make some noise! Twin-tube shoulder-fired rocket launcher with Smart-Link sights. Rockets can lock-on to air targets.

    SPNKr EM: Four rockets, two tubes, one launcher. Improved SPNKr Rocket Launcher with four-round magazine. SPNKr EM rockets can home on both air and ground targets.

    SPNKr EX: No place to run. No place to hide. Advanced SPNKr Rocket Launcher that fires laser-guided cluster warhead munitions. SPNKr EX Rockets detonate in proximity to enemies, releasing explosive submunitions.

    SPNKr PRIME: This pain train has no brakes. Mythic SPNKr Rocket Launcher that fires fast, powerful rockets. Equipping the SPNKr Prime also boosts movement speed, shield strength, and jump height.

    NEW ASSASSINATIONS
    NICE TRY
    [​IMG]
    OH SNAP
    [​IMG]
    [​IMG]
    MARK IV [GEN1]
    [​IMG]
    This unlockable REQ in Halo 5: Guardians is Mythic in more ways than one. Think you'll be lucky enough to don this historic armor set?

    Armor: As the basis for the GEN1 Mjolnir standard, many components of the original Mark IV can be used with GEN2 techsuits and VISRs after firmware updates. This hybrid GEN2/MARK IV [GEN1] suit is still used by select Spartan-II's.

    Helmet: A battered Mark IV helmet once worn by the Master Chief is the last thing that SPARTAN-IV candidates see before beginning their grueling evaluation and preliminary augmentation cycle.

    NEW WARZONE MAP
    [​IMG]
    BATTLE OF NOCTUS
    Battle of Noctus takes place on Andesia and features two garage bases, a first for Warzone! Using vehicles early is a key tactic for locking down base control. Since you can’t spawn ground vehicles at the Monument, it might appear to be less important than either garage, but capturing this base provides quick access to plenty of boss locations and sightlines into both garages. Smart teams will definitely want to hold this position. If you find yourself facing a team stacked with vehicles be sure to use the many man cannons littered around the map to cut down on travel time and perhaps drop in on an unassuming vehicle below.

    [​IMG]
    NEW ARENA MAP
    [​IMG]
    OVERGROWTH
    Overgrowth is a small-scale asymmetrical map that plays best on Slayer and Strongholds. For Slayer, controlling the Energy Sword is key as the map features tight corridors and small combat spaces for you to slice up your opponents. For Strongholds, the covered bridge offers many tactical options, as it allows players to engage on any of the three stronghold locations quickly, and is the location where the Plasma Caster can be found.

    NEW BIG TEAM BATTLE MAPS
    [​IMG]
    ENTOMBED
    [​IMG]
    ANTIFREEZE
    [​IMG]
    SPARTAN COMPANY COMMENDATIONS
    [​IMG]
    In less than two months Spartan Companies has grown to host nearly 30,000 active companies here on Halo Waypoint. With Cartographer's Gift, Spartan Companies is expanding with more integration into Halo 5: Guardians.

    • Service Record: Each Spartan Company will now be able to track their collective stats and performance in Halo 5: Guardians. One for all, and all for one!
    • Company Commendations: Halo 5: Guardians features commendations that track a wide variety of stats and reward players for leveling up. Nearly 50 commendations have been added specifically and exclusively to Spartan Companies. Work together and tackle commendations on multiple fronts to unlock XP rewards and REQ Packs
    • Special Helmet and Armor: [REDACTED]
    SOCIAL PLAYLISTS AND SEASONS
    [​IMG]
    SOCIAL PLAYLISTS
    The Cartographer’s Gift update also brings with it Social playlists to Halo 5’s Arena. If you’re looking for an unranked, casual Arena experience, look no further. In this update, Big Team Battle moves to a Social 8v8 playlist, and we’ll also be revealing another all-new social playlist with the Cartographer’s Gift update.

    [​IMG]
    SEASONS
    Pre-Season is over Spartans! Season 1 kicks off with Cartographers Gift in ranked Arena playlists. Finish all of your placement matches in a playlist to unlock a one-time only Season 1 REQ Pack
     
  14. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Social en ranked playlist gescheiden.
    Niet verwacht dat ze er nog ooit aan zouden gaan beginnen.
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.492
    Leuk Bevonden:
    5.103
    Zou het dan toch wat worden :eek:
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824


     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2015
  17. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
     
    Hybrid vindt dit leuk.
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    NA Qualifiers.

     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
     
    JJNL77 vindt dit leuk.
  20. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    9.035
    Leuk Bevonden:
    3.347
    In me lootcrate zat er een halo 5 code bij.
    En aangezien ik die toch niet heb drop ik hem hier

    GDXMP-9HJKX-CKKJP-RJ3D4-QXVTZ
     
    Bidle, AnubisNefer en Lethal AK47 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina