1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Remote Streaming Xbox to PC everywhere, Gelukt lees nu hoe

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Dian, 13 dec 2015.

  1. Dian

    Dian Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    7
    hallo hallo,

    ik zat even op het internet rond te kijken en zag een paar handige mensen die mooi gebruik hebben gemaakt van de streaming functie van de xbox one.

    Remote streaming. nou heb ik daar zelf wel baat bij , heb een tablet met windows 10 erop , en dus leek het me leuk als ik bij een maat van me op visite ga , dat ik dan alleen de tablet en een controller mee neem. Om vervolgens op afstand mn xbox one aan te zetten en daar kan gaan gamen.
    Bijvb. met halo 5 aangezien ze daar de split screen uit gedonderd hebben.
    en het lijkt me verschrikkelijk om elke keer mn xbox mee te moeten zuilen, aangezien die helemaal geïntegreerd in mn thuis systeem.

    heb een aantal filmpjes gevonden op internet; maar moet zeggen dat het me nog niet helemaal duidelijk is.

    hopelijk zijn er hier mensen die wel weten hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

    PS: ga zelf ook nog er mee bezig, als ik een oplossing heb zal ik het ook hier posten.

    Mvg Dian
     
  2. Dian

    Dian Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    7
    Oke xbw luitjes ,

    het is me gelukt.

    van de week bij de mediamarkt een windows 10 tablet van 60 euro aangeschaft ( jaja tis niet het neusje van de zalm). voor die prijs kan je is wat uit proberen haha.

    Vervolgens na heel wat zoeken en proberen de makkelijkste oplossing gevonden.
    snap dan ook niet dat het nog niet zoveel gedaan word of dat het nog niet zo duidelijk is.

    oke hier de instructies die ik heb gevonden, en ja het werkt echt, en het is verrekte simpel.


    Here is a short tutorial on how you can play your Xbox One from any decent connection in the world! *performance may vary

    Requirements:
    Xbox one
    Windows 10 PC/Tablet
    Xbox App
    Xbox Controller (Plugged into PC/Tablet via USB)
    Streaming enabled on xbox console
    Xbox console to be powered on


    Steps:

    1)Familiarise yourself with the xbox one streaming feature over your local network. There are multiple guides out there including on MS website
    2)Log into your router admin panel
    :cool:Find the DHCP server page
    4)Locate your xbox console on this page and then in it's IP settings, tick "Always use this IP" (Or something worded similar)
    5)On the router admin, go to the Firewall/DMZ settings
    6) Enter the IP address that you have assigned to your xbox (Step 4)
    7) Save the config
    8) google "What is my IP?"
    9)Make note of your IP and keep it somewhere for use later
    10) Leave your xbox powered on
    11) On the windows 10 device you're going to connect from, open the xbox app (For ease of typing I'm going to refer to this as Laptop)
    12) Make sure the Laptop is connected to the internet, but on a seperate network to what your xbox is on (Public wifi hotspot, tethering from your phone, your friends house etc... etc...)
    1:cool: Go to the streaming part of the xbox app (As you would have in step 1)
    14) Select "Can't see your console" link
    15) Enter your public IP address as found in Step 8.
    16) This should connect and allow you to play the console remotely.


    heb het vanmiddag uit geprobeert bij Oma thuis via hun WIFI en het werkte prima.

    enigste min puntje is dat het me niet lukt om de xbox op afstand aan te zetten. maar goed dan de xbox aan laten staan als je het huis uit gaat.

    hier nog even een fotootje van de stream uit huis :

    [​IMG]


    heb nu een xbox Game boy haha.

    veel plezier ermee !!
     
    Mallakai en AnubisNefer vinden dit leuk.
  3. Bas1908

    Bas1908 Xbox One

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe speelt het? Geen last van haperend beeld?
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    als de wifi goed is dan heb je weinig last :) zelfs als ik in belgie ben ;)
     
  5. Dian

    Dian Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    7
    het werkt verbazend goed eigenlijk.

    het is goed speelbaar!

    multiplayer weet ik niet eerlijk gezegd maar het gaat me meer om de mogelijkheden die het bied en het gemak.

    zo zit ik zelf de helft van het jaar op zee. En kan ik dan mn ip adres geven aan me broer en kan die via zn windows 10 pc gwon gamen op mijn xbox.
    om maar een voorbeeld te noemen.

    of als ik bij een vriend op bezoek ga, kan ik gwon op de tablet gamen. Aangezien een hoop games de split screen eruit hebben gehaald ( looking at you halo 5)

    hoop dan ook dat microsoft deze functie erin gaat gooien. Aangezien het zo makkelijk is om zelf te doe .
     
  6. Dian

    Dian Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    7
    owja nog een laatste opmerking.
    aangezien het niet lukt de xbox op afstand aan te zetten.
    gebruik ik teamviewer om op me pc te komen (die staat bijna altijd aan) en dan via de xbox app me xbox aanzetten. Voila
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    jeb doe ik ook ;)
     
  8. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Ik heb een probleem met het streamen. De situatie is als volgt: ik probeer thuis op een Windows 10 laptop te gamen wanneer mijn zoontje TV zit te kijken. Deze laptop staat op ongeveer drie meter van de Xbox One (Wired aangesloten) en vier meter van de router. Helaas krijg ik hierbij geen goede kwaliteit. Het beeld hapert en stottert, geeft de gehele tijd meldingen met betrekking tot de kwaliteit van de verbinding en de kwaliteit naar beneden brengen helpt helaas niet. Als ik het streamen test geeft hij ook op iedere kwaliteit een kruis. Vanwege deze problemen zou ik de verbinding in het netwerk zoeken, maar verder heb ik nergens problemen mee en behaal ik op speedtest gewoon goede resultaten.

    Als test heb ik de laptop naast de router gezet, maar zelfs dan krijg ik een melding dat het netwerk te langzaam is. Het betreft een D-Link DIR-655.

    Iemand enig idee of de kwaliteit te verbeteren is?
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2015
  9. Dian

    Dian Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    7
    voor zover ik begrijp uit je verhaal heb je de laptop op wifi aangesloten??

    probeer die is met kabel aan te sluiten en dan nog een keer proberen.

    dus beide apparaten wired aansluiten.

    ben benieuwd naar het resultaat. Wel beetje offtopic.
     
  10. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Het probleem is dat ik aan de andere kant van de kamer zit, dus om iedere keer een LAN kabel ertussen te leggen is me wat veel moeite. Is uiteraard wel iets dat ik nog zal proberen, puur om het uit te sluiten dat het toch aan m'n WiFi ligt, bedankt voor het meedenken!
     
  11. Dian

    Dian Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    7
    snap het probleem.
    heb dat zelf opgelost met Tp-link kastje wat je in het stop contact doet. Om vervolgens bedraad internet te hebben. Hoef je ook geen kabel door huis te leggen.
    mijn ervaring hiermee is erg goed. En het kost iets van 60€. Streamen gaat goed hiermee. Stabieler dan Wifi. (weet zo ff niet de naam van dit apparaat)
     

Deel Deze Pagina