1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik lees op verschillende sites dat Hayden Christensen misschien terugkomt in ep8. Allemaal wel gebaseerd op een gerucht....... please..... no! Zal uiteraard een flashback zijn maar laat dat lekker even door iemand anders gedaan worden graag.

    Ik had het met een vriend over TFA trouwens en die had de review van Angry Joe gekeken. Joe vond bepaalde dingen apart en daar kan ik mij wel in vinden.

    De Empire is volledig gesloopt in ROTJ, niks is er meer van over. TFA begint en we hebben te maken met The first Order, en ze hebben de vorige baddies aan alle kanten getopt qua hoe groot ze zijn. Hoe dan? Waar vonden ze de resources? Ik denk dat we die opbouw misschien wel zien in ep8.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.468
    De echte vraag is: Hebben jullie hem in 70mm gezien? :cool:
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee anders was de score wel 7.0 geweest. :+
     
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Daar wordt de ervaring er misschien wel wat beter door maar niet de film zelf
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.438
    Leuk Bevonden:
    17.536
    Die tim kon zo waltz zijn idd.
     
  6. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Hateful Eight (2016)

    Tarantino met een ekte ekte Tarantino-film. Ik vind mooi. Samuel L Jackson neemt de film in z'n eentje op zich. En dat doet ie goed. Wel wat langdradig op momenten, alhoewel ik van zulke dialogen ook wel kan genieten. Beetje een diesel film: komt rustig op gang (openingsscène was genieten), eindigt knallend.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824


    Vind dit soort films altijd wel leuk over de crisis. En deze was ook goed. Aparte manier van vertellen soms maar maakte het wel extra duidelijk.

    8/10
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.438
    Leuk Bevonden:
    17.536
    Force Awakens 2e keer best evvaaah.

    Gister ook weer 's Django Unchained gechecked. Die is toch ff een flink stuk beter dan the Hateful Eight hoor. Genieten die film.
    9/10
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.061
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Dialogen zijn inderdaad super in de film, maar ook hoe Waltz uiteindelijk ontdooid tegenover Foxx, dan vind ik best tof. Je ziet die verandering in karakter als ze al bij Leo in huis zitten. Waltz draagt daarin de film, ben zelf nooit zo'n fan van Foxx geweest.

    Dialogen blijven erg sterk en het is ook niet zo sterk overdreven als in eerder Tarantino films. THE trek ik niet zo met al die actie acteurs erin, al word Jackson wel met de film beter.
     
  10. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Bij lange na niet imo, Django is de slechtste QT film.

    Gisteren The Hateful Eight in 70mm gezien, ik heb 187 minuten lang genoten, QT op zijn best!
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat ik zo sterk vond aan Django was dat racisme zo rauw in beeld komt als dat het eigenlijk is. Tegelijkertijd kwam Spielberg met zijn film over Lincoln's strijd tegen slavernij. Die film was zo braaf en binnen de lijntjes.

    Er zit een scène in Django waarin Waltz aan een baron uitlegt dat Django "a free man" is. Vervolgens vraagt een slavin "So I should treat him like white folk?", waarop de baron zichtbaar ongemakkelijk antwoordt "Eh, no, nooo, not that." Je ziet overal het ongemak op de gezichten dat mensen zich geen raad weten met het feit dat Django een vrij man is. Dat is zo mooi gedaan, racisme zonder fluwelen handschoentjes van politiek correctheid.
     
    Daz, Yellow 13, L.A. en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.061
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ja, maar Academy Awards enzo. ;)8)
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik vond Django juist 1 van de QT films die me wel echt vermaakt.
     
    Daz, Reckuuza en L.A. vinden dit leuk.
  14. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Unchained speelde zich af in de wereld van slavenhandel, waartegen Lincoln voornamelijk afspeelde in de politieke wereld en de strijd achter de gordijnen om slavenhandel te verbannen. Verwacht je nou echt dat de Lincoln constant "Nigger" loopt te roepen om naar de mensen te verwijzen ie hij gedurende de 150 minuten probeert te bevrijden? Er is 'politiek correct' en er is gewoon 'correct,' en ik waardeer Kushner's gebruik van 't N-woord meer dan dat Tarantino 't doet, ie 't woord tegenwoordig gebruikt alsof ie snoep strooit.

     
    L.A. vindt dit leuk.
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hier heb je gelijk in, maar het is niet zozeer dat ik wilde dat Lincoln grover was. De emotie kwam bij niet echt over. Er is een stukje waar Tommy Lee Jones preekt dat "equal before the court, not equal as men". Dat stukje is zo Hollywood, zo gelikt, zo veilig:



    Laat ik het zo stellen: Django Unchained zit vol dialogen met zo'n onbegrip over waarom zwarte mensen gelijk behandeld moeten worden. Daarin doet Django iets wat ik eigenlijk verwacht had van een film als Lincoln, maar in Lincoln is het een beetje ge-over-acteerd.





    Je kunt het vloeken weglaten en nog steeds zijn dit sterke scènes. :)
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812


    British Psycho
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.438
    Leuk Bevonden:
    17.536
    Beste scene Django blijft gewoon deze

     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Persoonlijk deze. Zeker als je daarna leest dat DiCaprio zijn hand snijdt aan dat glas wat niet de bedoeling was, maar gewoon verder speelt en er gebruik van maakt.

     
    Siemenn en Reckuuza vinden dit leuk.
  19. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik vind Death Proof nog leuker dan Django.

    Mijn QT lijstje :

    1. Jackie Brown
    2. Pulp Fiction
    3. Reservoir Dogs
    4. Inglourious Basterds
    5. Kill Bill 1
    6. Kill Bill 2
    7. Death Proof
    8. Django

    TH8 wil ik eerst nog een keer zien voor ik die een plaats geef.
     
  20. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    1. Pulp Fiction
    2. Reservoir Dogs
    3. Inglourious Basterds
    4. Django Unchained
    5. Jackie Brown
    6. Kill Bill 1
    7. Kill Bill 2
    8. Death Proof
    9. From Dusk till Dawn
    9. Sin City
    10. Four Rooms
     

Deel Deze Pagina