NTSC xbox vraag

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door XBOXLIVE!, 12 aug 2003.

1. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Yo,

Ik ben van plan om binnenkort een NTSC xbox te importeren, maar ik had nog wel ff een paar vraagjes, voordat ik hem werkelijk importeer*)

1) Krijg ik goed beeld als ik een NTSC xbox op mijn Pal tv (die geen NTSC ondersteund) aansluit? Zonee, zijn er dan nog eventueel speciale kabels die het NTSC signaal naar een pal signaal overzetten? Ik heb btw een GRUNDIG 37-730 text tv op mijn kamer..

2) De standard frequentie in Amerika is 60 Hz, werkt dat gewoon goed op mijn tv? Op de achterkant van mijn tv staat namelijk 50/60 Hz

Met vriendelijke groeten,

Francis

Laatst bewerkt door een moderator: 12 aug 2003
  2. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij zijn er wel speciale dingen om het om te zetten en ik heb een cube en me tv is ook 50/60 hertz en als ik dan 60 hertz kies doet hij het wel goed maar ik denk dat je het bij een winkel die veel tv's verkoopt wel kan vragen die kunnen het dan ook meteen laten zien zodat jij het meteen kan kopen

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    als je tv geen NTSC ondersteud dan krijg je geen goed beeld... je tv moet NTSC ondersteunen, omdat deze anders omgaat met beeldlijn aan sturing (je krijgt grijsbeeld)

4. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Re: Re: NTSC xbox vraag

Er zijn dus geen kabels, die het NTSC signaal overzetten naar PAL? Werkt zo'n rgp kabel dan niet?

5. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Als je tv geen ntsc ondersteund krijg je zwart wit beeld!

Maar de meeste nieuwe tv's ondersteunen wel ntsc

6. nielzo

nielzo Guest

En ook niet met zo'n RGB kabel?

7. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

RGB kabel...

Yo,

Ik had nog even een dringende vraag voordat ik mijn ntsc xbox werkelijk importeer!

Mijn televisie onderstent geen NTSC, en daarom had ik al paar keer gevraagt of een Rgp kabel de oplossing daarvoor zou zijn. Er heerst nog steeds verwarring rond deze vraag, en daarom stel ik hem nu opnieuw.

De vraag: Kan een Rpg kabel ervoor zorgen dat mijn ntsc xbox kleur aan mijn pal tv doorgeeft? Of moet mijn tv ntsc ondersteunen om daadwerkelijk kleur te geven?

Thanx *)

Francis

Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2003
  8. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    De RGB kabel geeft dan ook weer gewoon een NTSC signaal door. Dat gaat dus niet werken.

9. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ntsc televisie is een pre

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Was het echt nodig om twee dezelfde threads te openen? Ik heb daarom jouw threads samengevoegd. Ik heb zelf ook een NTSC box. Deze werkt alleen op mijn TV (in de woonkamer), deze ondersteund namelijk wel NTSC. ... voor een NTSC xbox heb je een tv nodig welke NTSC ondersteund

11. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Die rgb kabel veranderd het Pal of NTSC signaal niet.. Het blijft dus gewoon een ntsc signaal. Als je dan een tv heb die het niet ondersteund heb je een zwart wit beeld (of in het geval van sommige t.v's geen beeld)
    Jouw t.v. moet dus ntsc ondersteunen

12. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Ok!! Mijn vraag is beantwoord!! Thanx.. Dat wordt dus een nieuwe tv kopen!

13. nielzo

nielzo Guest

Waar is die RGB kabel dan voor????

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Om RGB (RED-GREEN-BLUE) signaal over te dragen

NB dit zijn de primaire kleuren van de tv ... dus niet YELLOW wat iedereen verwacht ... je pixels zijn red-green-blue

Deze worden vaak gebruikt door tv's welke RGB signalen ondersteund .. en je raad het al veel amerikaanse tv's hebben een rgb ingang

15. kuhio

kuhio Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is het wel mogelijk om een ntsc xbox met een rgb kabel op een pal tv aantesluiten.
    Want met een rgb kabel worden de verschillende kleuren en geluid door afzonderlijke draden gestuurd.
    Het enigste waar ntsc en pal voor zijn is om er voor te zorgen dat je alle beeld informatie door één kabel kan sturen.

In Amerika zijn er volgens mij ook weinig t.v's met een rgb aansluiting, omdat er nooit een standaard aansluiting voor is ontwikkeld.
    In Frankrijk is de scart aansluiting ontwikkeld die je op de meeste europese's t.v's kan vinden. En deze aansluiting biedt wel een mogelijkheid om rgb signalen door te geven.

16. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk niet, want er moeten ook nog sync.-signalen meegestuurd worden, die zorgen dat alle pixels op de goede plaats komen en die zijn verschillend bij NTSC en PAL.

17. kuhio

kuhio Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het benodigde sync signaal wordt met de groene kleur meegezonden en het enigste verschil is dat je t.v het 60Hz sync signaal aan moet kunnen.

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    weer wat geleerd .. hmm ik zal eens testen met mijn xbox,,, maar ik geloof dat dit niet gaat werken

19. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Dan zou het dus moeten werken met een advanced scart?

Die geeft een rgb signaal door, toch?

Deel Deze Pagina