1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

HDD USB 2.0 naar 3.0

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door PePzi NL, 6 feb 2016.

  1. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Hai,

    Ik heb net een nieuwe 4TB harde schijf gekocht, die ik eigenlijk voor m'n films en series wil gaan gebruiken want 4TB vind ik een beetje overkill voor m'n One. Nu zou ik dan graag m'n oude 2TB 3,5" HDD voor m'n One willen gaan gebruiken, enige probleem is is dat die USB 2.0 heeft. Nu hoorde ik van een vriend van me (en volgens een snel rondje googlen) dat dat best om te bouwen is met een nieuwe omhuizing. Iemand enig idee waar ik zoiets kan kopen en hoe dat in z'n werk gaat? :) Mijn dank ist groot!
     
  2. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Het eerste wat je nodig zult hebben is een behuizing voor je harde schijf, hier heb je ze voor het uitkiezen:
    http://tweakers.net/categorie/949/e...PdMnNKUouKlayqlUwszE1BdFlijpJVtJKxhaFSbG1tLQA

    Verder heb ik het vermoeden dat je het over een externe harde schijf hebt, geen 'normale' harde schijf die je in je desktop PC doet. Een normale schijf zou je namelijk zo in een behuizing kunnen doen en dan ben je klaar. In het geval van een externe harde schijf zul je de harde schijf uit de oude case moeten halen. Ook niet heel spannend, maar net iets meer werk. Als het goed is is het een kwestie van de case open maken, kabels uit de HDD trekken en dan kan hij uit de behuizing. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zoiets geprobeerd heb.
     
  3. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Oh inderdaad, dat ben ik vergeten te vermelden :) Het gaat inderdaad om een externe harde schijf.
     

Deel Deze Pagina