1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Street Fighter V

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 12 jun 2015.

  1. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    De ps3 fightpad waren draadloos en de xbox360 fightpads waren met draad..
    Ik zal het dan nog wel checken hoe het moet werken met de ps4..
    Ik speel al zoveel jaar Street Fighter maar ik kan het maar niet met een stick...
    Misschien toch eens iets meer in gaan gaan verdiepen..
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Begint toch wel te kriebelen, heb helaas alleen twee fightsticks voor op de 360. Wat is de beste voor op de ps4 die nog wel een beetje betaalbaar is?
     
  3. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Dat is het nadeel van een fightstick, je wordt eerst slechter voordat je beter wordt omdat je veel basis dingen opnieuw moet leren. En dit is werkelijk waar dezelfde discussie elke keer weer wanneer een vechtgame uitkomt, wel of geen stick kopen. Je kan ze allemaal gewoon op een controller spelen, helemaal SFV, het is nu makkelijker dan ooit.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk[/QUOTE]
    2e hands sticks, of een oude PS3 stick ergens weten weg te halen, of de Hori real arcade pro 4 Kai(weet niet of €150 onder "betaalbaar" voor jou valt ^^)
    Anders probeer het gewoon op een controller of koop SFV voor de PC waar je wel de 360 fightstick kan gebruiken.

    Als je een decent PC hebt dan zou je SFV zonder problemen moeten kunnen draaien, je kan je 360 controllers/sticks gebruiken, hoeft geen PSN Plus te kopen en de game is goedkoper. De game heeft overigens toch crossplay.
    --------------------
    Ik val nu echt in herhaling, maar het lijkt altijd of je veel spul nodig moet hebben om een vechtgame te kunnen spelen, maar pak een DS4 controller doe de game in console en klaar. Het is geen KOF of GG waar tig bewegingen en knoppen combinaties nodig zijn om de game beetje fatsoenlijk te kunnen spelen. SF gaat niet om combos maar om neutral control wat je met verschillende knoppen dit doet, een enkele knop indrukken, en af en toe mensen stoppen te springen. Natuurlijk heeft de game véél meer diepgang, maar dit is de absolute basis om het te kunnen spelen en er plezier uit te kunnen halen.

    Je character heeft zo'n 3 special aanvallen, 6 standaard knoppen die veranderen in de lucht of wanneer je crouched en je hebt een Critical Art. Je hebt nu zelfs een defensieve mechanic waar je simpelweg naar voren drukt+PPP/KKK tijdens blockstun om mensen van je af te krijgen(verlaagt ook je stun meter). V-skill is MP+MK en V-trigger is HP+HK, beide simpelweg 2 knoppen.

    Meer heb je niet nodig. De truuk is weten wanneer je deze knoppen en aanvallen moet gebruiken. Je hebt nog niet eens combos nodig. Teveel mensen maken het hunzelf te moeilijk terwijl dat absoluut niet nodig is.
     
    Lijpe Mocro vindt dit leuk.
  4. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Bij SF4 was een stick wel nodig. Voornamelijk voor charge characters.

    Ook de piano techniek als je opstaat en een reversal wilt doen geeft je meer kans dat die er goed uitkomt.
     
  5. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Was de EVO 2014 niet gewonnen door een pad speler? ;)
     
  6. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
    zonet online contact gehad met bol.com alle Madcatz producten voor street fighter 5 zijn niet leverbaar=(
    had me net zo verheugd op me fightstick
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    2e hands sticks, of een oude PS3 stick ergens weten weg te halen, of de Hori real arcade pro 4 Kai(weet niet of €150 onder "betaalbaar" voor jou valt ^^)
    Anders probeer het gewoon op een controller of koop SFV voor de PC waar je wel de 360 fightstick kan gebruiken.

    Als je een decent PC hebt dan zou je SFV zonder problemen moeten kunnen draaien, je kan je 360 controllers/sticks gebruiken, hoeft geen PSN Plus te kopen en de game is goedkoper. De game heeft overigens toch crossplay.
    --------------------
    Ik val nu echt in herhaling, maar het lijkt altijd of je veel spul nodig moet hebben om een vechtgame te kunnen spelen, maar pak een DS4 controller doe de game in console en klaar. Het is geen KOF of GG waar tig bewegingen en knoppen combinaties nodig zijn om de game beetje fatsoenlijk te kunnen spelen. SF gaat niet om combos maar om neutral control wat je met verschillende knoppen dit doet, een enkele knop indrukken, en af en toe mensen stoppen te springen. Natuurlijk heeft de game véél meer diepgang, maar dit is de absolute basis om het te kunnen spelen en er plezier uit te kunnen halen.

    Je character heeft zo'n 3 special aanvallen, 6 standaard knoppen die veranderen in de lucht of wanneer je crouched en je hebt een Critical Art. Je hebt nu zelfs een defensieve mechanic waar je simpelweg naar voren drukt+PPP/KKK tijdens blockstun om mensen van je af te krijgen(verlaagt ook je stun meter). V-skill is MP+MK en V-trigger is HP+HK, beide simpelweg 2 knoppen.

    Meer heb je niet nodig. De truuk is weten wanneer je deze knoppen en aanvallen moet gebruiken. Je hebt nog niet eens combos nodig. Teveel mensen maken het hunzelf te moeilijk terwijl dat absoluut niet nodig is.[/QUOTE]

    Het zal wel aan mijn gebrek aan skills liggen maar ik krijg er met de een pad werkelijk waar geen special uit. Ik speel ook veel verkrampter met een pad omdat je je handen dichter bij elkaar hebt. Daarnaast is een stick ook gewoon veel leuker.

    Een 2ehands ps3 stick had ik nog geeneens aan gedacht. Goede tip!
     
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dat geloof ik graag. Maar een Zangief, Guile of Bison speelt voor mij erg lastig zonder stick.

    Weet niet welke character hij speelde.
    Heb SF5 ook nog niet gespeeld. Weet dus niet of deze heel anders speelt dan 4.
     
  9. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik heb geen idee eigenlijk. :+

    Voor mij is een stick teveel van het goede, zo serieus speel ik deze games niet.
    Zolang ik met een pad op een winrate van rond de 50% kom ben ik tevreden en dat lukte mij in IV wel aardig.
     
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik speelde ook niet zo serieus. Maar bij meerdere fighting games vond ik het lonen.

    Speelde ook veel sf2 hd remix.

    Nooit op hoog niveau maar de stick speelde ook gewoon fijn.

    Denk dat als ik SF5 ga spelen ik geen stick koop. Niet meer zoveel tijd als toen en dan is het mij het geld niet waard.

    Komt bij dat de dpad van 360 zo slecht was einde van ps4 zoveel beter. X1 ook waarschijnlijk. Dan heeft het minder toegevoegde waarde.
     
  11. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    De reviews beginnen te komen.

    Gamespot

    When I'm playing Street Fighter V with friends, I'm completely lost in the heat of the moment. Win or lose, I'm attracted to the thrill of its action-oriented combat system, which discourages overcautious behavior and keeps fights moving along. There's an excellent foundation here, and for now, I am going to keep playing until I can put the servers to the test on launch day.

    IGN - 8/10

    It’s hard to criticize something that seems like it was tailor-made for a wannabe competitive player like me, but I just can’t ignore how little Street Fighter 5 does for the average fighting game player. It sports a wonderful, diverse cast of characters, places a clear emphasis on strong fundamental play, it gives competitive players a great online experience, and it does it all while looking gorgeous. Strictly in terms of mechanics and competitive features, Street Fighter 5 is just about peerless, but it has quite a ways to go before it stacks up against other fighting games - including its own predecessor - in terms of overall content.

    Destruction - 8/10

    In many ways Street Fighter V is unfinished, but as a platform, it has strong legs. If Capcom sticks to its word, this could have just as long of a lifespan as IV, if not more.

    EGM - 8/10

    Street Fighter V paves the way for the future of Capcom’s legendary fighting game series—but it’s also a release that’s relying on near-future updates in order to feel like a finished product. Once they come, however, this should really be something special.

    Shacknews - 7/10

    Fortunately for Capcom, what is available now is a lot of fun. The overall fighting game mechanics feel incredible and a big step up from the Street Fighter IV generation. Even someone eternally in scrub tier, like myself, can feel like they can have a good time and eventually get better. That's why the aforementioned is so frustrating, because Street Fighter V feels like a genuinely great fighting game and it's hard not to want more.

    Gamesbeat - 90/100

    So, who should pick this up? Everyone that’s into fighting games. If you’re into Street Fighter, chances are you already have Street Fighter V preordered, and you’re here to see if I validate your opinions on the game (or you want to invalidate mine). If you’re going to stick with Street Fighter V, I think that’s a good decision. If you’re thinking of skipping it, you’re going to miss out on something enjoyable.

    Gamesradar - 4.5/5

    So Street Fighter 5 is brilliant with caveats, then. But it is, at its core, still brilliant. Being brutally honest, your mileage with it – during the early phase of its life at least – will vary greatly depending on the availability of fight-ready friends in your immediate vicinity. Its pleasures are great and many, but for all of their eagerness to please, you’ll really need to explore them shoulder-to-shoulder with others. That, of course, is why the heart of any great fighting game truly beats, and Street Fighter 5’s beats as hard and loud as that of any you care to mention. As such, it would be a real shame if the curious new players it has so much to offer were turned off by its limited early content.

    Playstation Universe
    Lazy Gamer - 8.4/10
    Rock, Paper, Shotgun
    Videogamer
    Examiner - 6/10
    Next Gen Gaming - 8/10
    Forbes - 8/10
    God is Geek - 9/10
    Eventhubs
    Press Start Australia
    PC Gamer
    The Sixth Axis - 9/10
    Jeuxvideo - 17/20
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2016
  12. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    Als de game uit is ga ik ook maar eens op zoek naar een mooie combo-aanbieding voor fightpad + game.
    Heb wel weer zin aan een nieuwe streetfighter. Baal er alleen wel van dat Gouken er niet meer in zit. Duimen voor DLC Gouken dan maar...

    Tot die tijd maar Charlie uitproberen denk ik op basis van de video's.
    Voor mensen die me toe willen voegen op PSN: Porunga_NL
     
  13. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Jammer man, dat is erg zuur, helaas is het niet ongewoon. Ik heb het in een eerdere post al even aangekaart maar wanneer een fight stick van welk merk dan ook niet op voorraad is kan het behoorlijk lang duren voordat ze het (weer)hebben. Madcatz heeft moeite om de vraag tegemoet te komen, dit is niet de eerste keer, maar de zoveelste helaas.

    Ik denk niet dat we Gouken zullen terug zien in SFV. Capcom maakt de keuze voor character niet alleen gebaseerd op populariteit maar ook hoe hij in de game story valt en of de character zn speelstijl al gerepresenteerd is in de game. Aangezien Gouken dood is in deze tijdslijn lijkt de kans klein, maar zeg nooit nooit!

    Ik zal je alvast toevoegen.



    Ik zal je overzicht ook op de 1e pagina plaatsen!

    een 8/10 voor meeste reviews niet slecht als je ziet hoe weinig SP content er op release is(meeste komt uit in maart)
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2016
  14. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik zie dat Nedgame Wel de TE S+ op "voorraad" heeft. Dus voor diegene die nog alsnog een stick willen kopen is dit misschien een optie. Heeft geen touchpad maar voor de rest is het kwaliteit.
     
  15. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
    Heb gisteren op coolblue de witte street fighter 5 controller besteld die is al gelijk leverbaar.Kijk wel eerst hoe dit speeld dan kan ik altijd nog op zoek gaan naar een fightstick
     
  16. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Mooi man die server errors... :+
     
  17. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    heb paar jaar geleden ook een stick bij bol besteld,... zelfde gezeik als jouw.

    koop hem lekker bij nedgame of coolblue,... die leveren in elk geval!!

    Bol is leuk voor boeken en cd's de rest moet je vergeten.
     
  18. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Dat was Luffy met Rose.
    Er zijn zelfs een hele boel pro's die met een pad spelen. Naast boven genoemde; o.a. Snake Eyes, Smug, Zeus, Wolfkrone, Knuckledu, Tampa Bison en er zijn er wel meer.
    m.a.w, stick is niet perse nodig. Als je het fijner vindt spelen, dan prima. Als het je niet uit maakt, blijf gewoon bij de pad.
     
  19. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Had natuurlijk beter op moeten letten voor ik de game kocht, maar het verbaasde mij wel toen ik zag dat er geen eens een basic vs. CPU mode in zit zeg...

    Was dat nou echt teveel gevraagd? Die huidige char stories zijn met die 2-3 rondes per karakter tegen een super easy AI geen vervanging iig.

    Natuurlijk moet ik dit vooral online gaan spelen maar toch.
     
    allstyles vindt dit leuk.
  20. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Je kan binnen training zelf de CPU aanzetten en dan de moeilijkheidsgraad kiezen, level 8 is de hoogste graad. Maar ik snap je punt, veel modes missen die ongetwijfeld erin zullen worden gegooid, maar het is duidelijk dat ze niet genoeg tijd hadden en besloten puur en alleen op de gameplay te richten. Natuurlijk liever zelf ook op release dag gezien dat alles er gewoon inzat en deed.
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2016

Deel Deze Pagina