1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Fallout 4

Discussie in 'Games' gestart door SoleSurvivorN7, 3 jun 2015.

  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Zo snel had ik het nog niet, maar ik heb ook ongeveer hetzelfde gehad. Ik wil het liefst alles verkennen en alles doen, waardoor ik probeer alleen maar sidequests te doen. Maar op een gegeven moment is het dan gewoon teveel en is er te weinig samenhang dat het saai wordt en dan stop ik ermee. Maar nu heb ik het weer opgepakt en ben ik verder gegaan met de storyline en nu heb ik er weer plezier in. :)
     
    X-Junk vindt dit leuk.
  2. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    Kan het zijn dat je wapens die je heb opgeslagen binnen je settlement ook kwijt kan raken? Gejat door raiders die je settlement aanvallen?? Ik mis namelijk mijn fatboy, minigun en rocketlauncher.. En net nu ik ze nodig heb.
    Grappig is wel dat ik voor heavy wapens zou gaan, en ik loop nu met een .50 sniper en 5.56 wapen rond.. Ha ha.
     
  3. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Ik moet toch wel eerlijk toegeven dat ik een beetje spijt heb gekregen dat ik de game merendeels via de guide heb gespeeld. Fallout 3 en Fallout New Vegas speelde ik echt op mijn eigen gevoel, maar Fallout 4 speel ik nu eigenlijk puur via de guide en hoe de guide dat zegt (per zone aflopen en ook per nummer per locatie in iedere zone). Best zonde als ik erover nadenk. Het is natuurlijk veel leuker om zelf alles te ontdekken.
     
    B Tender, Dusky Demon NL en Alexknl vinden dit leuk.
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Precies de reden dat ik nooit een guide koop of gebruik. Ik zoek hooguit wat incidenteels op, maar speel graag zelf en explore graag zelf. En zeker in Bethesda games!
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  5. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Ja Fallout 3 en Fallout New Vegas heb ik zonder guide gespeeld en daar heb ik echt heel veel uren in zitten. Snap achteraf eigenlijk niet waarom ik nu wel een guide had gekocht.
     
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Enige waar ik bij F4 internet/guide heb gebruikt is het maken van savegames voor de verschillende factions. Maar ook dat was niet nodig geweest, game geeft duidelijk aan dat je andere factions gaat tegenwerken ...
     
  7. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Eigenlijk deed ik het een beetje voor de magazines, bobbleheads, speciale wapens etc, maar ik gebruikte de guide al snel voor bijna alles. Zo speelde ik het spel per zone (zo staat het in de guide) af en begon ik bijvoorbeeld pas heel laat om naar Diamond City te gaan. Misschien begin ik wel opnieuw en dan ga ik gewoon echt mijn eigen ding doen. Doe die guide ook weg want voor de rest doe ik er ook niks mee dan.
     
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik was ook heel laat in Diamond City. Omdat ik eerst grote delen van de map had geexplored en ook omdat ik zo lang mogelijk de main quest heb genegeerd. Exploren was juist zo leuk omdat ik zo ook vaak bij veel te hoge enemies/gebieden kwam. In plaats van om te draaien en later terug te keren ging ik gewoon het gevecht aan en proberen zo slim mogelijk, met trucjes, etc toch de moeilijke enemies te verslaan. Op die manier zit er veel meer spanning in het spel!
     
  9. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    Ik gebruik de guide alleen nog maar om te kijken voor bobbleheads. Verder niet zo veel eigenlijk. De map wel.
     
  10. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Guide enkel gebruiken ter informatie, niet als leidraad... Altijd een toegevoegde waarde omdat de kans heel klein is dat ik iets mis van de game, terwijl ik toch helemaal mijn eigen pad kies. :)
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2016
    B Tender vindt dit leuk.
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb het idee dat een groot deel van de TES en Fallout series het zelf ontdekken is. Afdwalen van het pad waar je mee bezig was en uiteindelijk 100 dingen tegelijk doen. Dat vind ik het leuke. Je ziet ergens een huisje waar een lamp brand, terwijl de rest van de omgeving donker is. Dan denk je "hey dat is verdacht" en dan ga je het checken. Zo kom je niet alles tegen, maar blijft het wel spannender denk ik.

    Wat bij mij het plezier een beetje weg heeft gehaald is wat jij ook hebt gedaan alleen dan in mindere mate: elke vierkante centimeter van een locatie doorspitten, waardoor ik soms meerdere keren per locatie op en neer naar Sanctuary moet om m'n shit te dumpen. Ik heb nu een soort van (eigenlijk niet een soort van maar gewoon keihard) gecheat door met een mod via de console van alle materialen 10.000 units te spawnen in m'n workbench. Zo hoef ik niet meer elke hot plate op te rapen en ik moet zeggen dat ik het nu een stuk leuker vind. Nu is exploren meer gericht op kogels en unieke dingen vinden.

    Ik heb gewoon zoiets: beter een beetje cheaten en verder gaan met het spel dan vast blijven zitten in het oude patroon en daardoor niet meer spelen. :)
     
  12. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik heb mijzelf prima vermaakt zonder cheaten. Gewoon een goede game.
     
  13. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nja je kunt het inderdaad ook makkelijk zonder doen. Maar ik ben zo neurotisch dat ik per se elk item wat een waardevol materiaal bevat mee moet nemen. Dus ik was een derde van m´n tijd kwijt met m'n companion vol laaien, kijken wat ik kan missen als ik alsnog overencumbered raakte, terug reizen naar Sanctuary, daar shit dumpen, kogels kopen bij m'n vendor, door naar Diamond City om nog meer kogels te kopen (en dat terwijl ik wel die perks heb dat je meer ammo vindt) en dan pas weer verder met waar ik mee bezig was.
     
    heuft vindt dit leuk.
  14. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Ik doe exact hetzelfde
     
    Gakkie vindt dit leuk.
  15. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    Die vendor kan ik niet kopen. Daar baal ik best wel van. Maar dat steeds terug gaan naar Sanctuary om shit te dumpen komt me zo bekend voor, en dan toch weer even kijken of ik mijn guns of armor kan upgraden... En weer zeker een half uur kwijt.:D.
     
  16. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Fallout 4 Survival Mode Full Overview (extracted from in-game files)

     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Hoezo niet? Of ben je gewoon nog niet ver genoeg in het spel? Het enige wat je nodig hebt zijn twee perks en een lading caps.

    Dat klinkt goed! Maar ik denk dat ik dat wel voor een volgende playthrough bewaar. Al ga ik denk ik nu dan wel zo snel mogelijk de story line completen, zodat er nog het een en ander te exploren is in mijn volgende playthrough. Ik heb heel dat moeras gebied in het zuidoosten en een groot deel van het noordoosten nog niet ontdekt.

    Alleen het niet kunnen fast-travellen lijkt me erg onhandig. Wel zeer immersive natuurlijk en je komt zo ook nog meer dingen onderweg tegen om te exploren, maar het duurt wel echt lang. Je moet dan ook heel goed bedenken welke routes je gaat lopen. Wat wel leuk is dat settlements en de supply routes véél nuttiger worden. In plaats van alles maar in Sanctuary te stoppen ga je dan gewoon naar de dichtsbijzijnde settlement en heb je ook een incentive om zoveel mogelijk settlements te bevrijden. Maar daarbij komt dan wel weer dat settlements vaak erg ver weg zijn en je waarschijnlijk geen zin hebt om er helemaal heen te gaan. En de radiant Minutemen quests worden helemáál verschrikkelijk: ga naar een settlement aan de andere kant van de map, praat met een settler, ga vervolgens weer helemaal naar de andere kant van de map omdat raiders blijkbaar een persoonlijk vendetta hebben met wat boeren die 50 kilometer verderop wonen, vermoord de raiders in kwestie, loop weer helemaal naar de andere kant van de map om ze dat te vertellen, en loop weer naar de andere kant van de map om het aan Preston te vertellen. Het niet fast-travellen doet me wel zeeeer sterk twijfelen of ik het wel of niet ga doen.

    Ik vraag me ook af waar de moeilijkheidsgraad mee te vergelijken is. Want ik vind normal op zich wel moeilijk genoeg. Bijvoorbeeld in Quincy, wat helemaal vol zit met Gunners, daar word ik echt aan flarden geschoten.

    Inventory management wordt wel nog een groter issue zo. Je moet echt veel in strength stoppen nu en dan voor een zo licht mogelijke armor gaan. En met de hogere damage moet je dan ook nóg veel slimmer spelen.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2016
  18. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Over een klein jaartje, als alle DLC en de survival mode uit is gewoon opnieuw beginnen. Meteen beginnen op Survival. Omdat je met een guide hebt gespeeld neem je waarschijnlijk alles veel minder goed tot je, waardoor je tegen die tijd wel weer een beetje ben vergeten. Guide laat je achterwege.

    Weer een frisse start, langzaam naar de DLC toewerken. + een uitdaging (die je met guide totaal niet had).

    En bovendien was je ook een lieverhebber van mods als ik het goed heb. Dus tegen die tijd zullen er nog meer toffe mods zijn om je playthrough fris aan te laten voelen. :) Ik doe nu hetzelfde met Skyrim.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  19. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    ik heb helaas niet zoveel charisma perks tot mijn beschikking. ik ben er ook achter dat ik best nutteloze perks heb, geen idee waarom ik die gekozen heb. heb ook geen zin om overnieuw te beginnen
     
  20. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Ter informatie.. Season-pass enkel vandaag nog voor €29,99 te verkrijgen, morgen stijgt die met maar liefst 20 naar €49,99!
     

Deel Deze Pagina