Hallo.. Zoals jullie msshien in een andere topic van mij hebben kunnen lezen hebbik pas een XBOX gekocht!! Ik ben alleen zéér benieuw wanneer er een voetbalspel komt die zich kan vergelijken met spelen zoals SSC als op de PSX/PS2. Heeft iemand hierover misschien wat gelezen ofzo. Die voetbal editie die nu uit is op de XBOX schijnt namelijk niet zo best te zijn? (2002 FIFA Worldcup) Klopt dit?
Je hebt nu 2002 fifa world cup van EA, en ISS2, en laatst stond er in een engels blad dat fifa 2002 beter was dan ISS2 en dat werd ook beaamd door wat forumgangers hier..
Ligt er helemaal aan welke forumganger nycity: FIFA en ISS2 hebben allebei zijn liefhebbers. Het ligt helemaal aan je smaak. Persoonlijk heb ik ISS2 en ben er ZEER te spreken over, wat mij betreft een absoluut goed spel en het beste voetbalspel op de Xbox. Realistischer dan FIFA maar wel met een leercurve. FIFA stap je zo in. ISS2 heb je een paar potjes voor nodig. Allebei hebben ze zijn voor- en tegenstanders. Je hebt mensen die zweren bij FIFA en kotsen op ISS2. Maar net zo goed andersom. Het is zwart of wit in dit geval. OF de een OF de ander. Een middenweg lijkt er niet te zijn. Zo ook met reviews in de bladen. Het ligt dus echt helemaal aan je smaak. In ieder geval zijn het beide goede spellen, geen van beide is een miskoop (daarvoor moet je waarschijnlijk op David Beckham Soccer wachten ) Tussen haakjes, welk spel is SSC dan? Sensible Soccer?
welke? Met SSC Bedoel ik natuurlijk: International Superstar Soccer 2. En om terug te komen op de tweede post: Op de PC zweer ik bij FIFA, omdat dit gewoon vet is!! Maar omdat ik, ja je leest het goed, in het bezit ben van m'n ALLEREERSTE CONSOLE (met uitzondering v/d NES die iedereen bij z'n geboorte kreeg) wil ik wel eens weten of FIFA het op kan nemen met spellen zoals SSC (ISS2)
binnenkort komen er nog 2 voetbal games uit, weet niet of dat wat worden maar iig er komen er dus nog meer namelijk David Beckham Red Card Soccer
Het is een kwestie van smaak, alhoewel de meeste mensen op dit forum voor ISS2 gaan (inclusief mezelf) Ik vond FIFA op de pc ook wel cool, vooral worldcup '98 en FIFA '99 die spellen heb ik echt veel gespeeld, maar op de pc is er ook niet zo'n sterke concurent als ISS.
Ik sluit me aan bij de Sultan Overigens, SSC als afkorting van International Superstar Soccer, die kon ik nog niet....kan aan mij liggen maar ISS lijkt me toch echt de meest logische afkorting. Bij SSC mis ik een I en heb ik een C teveel En voor wat de eerste console betreft, noem me een oudje maar ik heb nooit een nes gehad...mijn eerste was zo'n oud tv spel waar je een pong variant op kon spelen met van die draaidingetjes om te besturen. Snel gevolgd door de klassieke Atari2600. En hoewel ik zolangzamerhand een hele berg consoles heb gehad (Atari2600, Sega Megadrive, PSX, Atari Jaguar, Sega Dreamcast en Xbox) heb ik nog nooit een nintendo product gehad. Zelfs geen gameboy...is dit heiligschennis of gewoon tonen van karakter?
Commadore 64 Hoest met de Commadore 64?? Op welke zolder ligt z'n appartaat nou niet, bij mij in ieder geval wel...
Gaan we weer Naast nintendo heeft ook de firma commodore mijn zuurverdiende centjes nooit mogen verwelkomen. Jawel, ik zat wederom in het andere kamp Eerste computer: Sinclair ZX Spectrum+ Gevolgd door de ZX Spectrum +2 Daarna de commodore-antipathie voortgezet met een Atari 520 ST En die weer laten volgen door mijn trouwe Atari 1040 STFM (die overigens nog altijd werkt - let wel een machine uit '87 - en zo nu en dan voor een potje Kick Off 2 uit de kast wordt gehaald). Daarna het pc strijdveld binnengewandeld met een toen retesnelle 486 DX2 op 66 (jawel!) Megaherzen. Om de discussie verder te verscherpen, vanaf mijn eerste pc altijd in het AMD kamp gezeten
hmm..red card soccer echte arcade game net zoals iss2 eigelijk...mja..iss2 is stuk leuker dan world cup 2002 vinnik persoonlijk...maar iedereen heeft zow ze eigen mening... op de ps2 is red card soccer aardig...kga um zeker halen op me xbox...gewoon lache elkaar bloedschoppe geve
Enige voetbal spel wat ik op mijn Xbox ga spelen is Sega Soccer Slam denk ik.. Noem me maar raar ofzo, maar gewone voetbal spellen vind ik iets te saai.. SSS roelt gewoon, pure gameplay fun..
Ik heb ook een Atari 2600 gehad met een voetbalspel. Dat zoog echt zwaar, want je had 2 teams; de witten en de zwarten en de zwarten konden harder lopen dus met de witten was je altijd de lul. En wie moest er altijd wit zijn.... Mijn broertje natuurlijk
Che Loel Ik ben de laatste jaren sinds de SNES met de PC opgevoed, en dus met Fifa. Fifa vind ik in principe gewoon goed. Qua gameplay vind ik de eerste Fifa's (isometrisch beeld! Fifa '94 of '95) nog altijd de leukste die ik heb gespeeld. Maar Fifa 2002 is ook erg, erg goed op de PC. Daarentegen zie ik erg uit naar ISS. Ik heb ISS op de N64 gespeeld en daar was het best een aardig spel. Ik heb een aantal minuutjes op de PSX gespeeld en daar was het nog beter. Nu wil ik 'm gewoon voor de XBox, en zodra ik 't geld heb zal ik 'm zeker gaan halen. Ik hoef Fifa nu nog niet, simpelweg omdat het een World Cup-game is. Geef mij maar clubteams (minpunt van ISS ) of games die niet specifiek op een tournooi zijn gericht. Kortom: beiden zullen er op den duur wel komen als EA met een 'ouderwetse' Fifa met clubteams komt, maar voorlopig kijk is als door-Fifa-opgevoedde-voetbalgamefreak toch uit naar het eerste contact met ISS2!
En ik heb ook vele FIFA's gespeeld (en Matchday en Kick Off en Kick Off2 en Sensible Soccer en J-league Winning 11 en etc, etc) Tot aan de laatste versie op de pc aan toe en blijf bij mijn mening dat het beperkte spellen zijn. Leuke arcade games dat wel, veel plezier mee te hebben maar toch zeker beperkt. Maar goed, dat was het punt helemaal niet dat ik probeerde te maken. Het punt is namelijk dat de voetballiefhebbers op de Xbox in 2 kampen verdeeld zijn. Het is OF FIFA waar ze bij zweren OF ISS2 (geldt trouwens ook op andere systemen). Dus waar jij je che loel (gelul, mag ik aannemen) vandaan haalt is mij een raadsel.
Ik heb iss2 voor de ps2, weet niet of hij dan door hetzelfde team is gemaakt als voor de xbox. Maar hij valt mij zwaar tegen, net als fifa trouwens. Doe mij maar pes (pro evolution soccer) weet niet of deze voor de xbox gaat komen. Kusjes Daan