1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Fallout 4

Discussie in 'Games' gestart door SoleSurvivorN7, 3 jun 2015.

  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ook niet bij de radiant quests van de Minutemen? Die sla ik tegenwoordig echt standaard over. Ik laat die gekidnapte mensen en raiders die dorpen lastig vallen gewoon voor wat het is hoor. :p
     
  2. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou ok daar heb je gelijk in, die beleven maar komen en daar ben ik niet meer achteraan gegaan.
     
  3. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    ik denk voornamelijk dat het 'bah' moment steeds is als ik vaak dood ga. daarom moet ik mezelf aanleren om die power armor aan te doen.
    ik merk ook dat mijn wapens niet meer zoveel schade aanbrengen als eerst, dus moet eerst nadenken wat te upgraden, wapens of armor.

    ook snap ik cait niet. eerst zeurt ze de oren van me kop dat ze zich zo fijn voelt bij mij, en wel meer dan vriendschap wilt. en als ik op romance klik (ok die stond in het rood) dan scheld ze me bijna helemaal verrot.o_O. ik dacht dat het aan mij lag, maar mijn vriendin had ook zoiets van.. 'wat een muts is dat zeg' whahahaha.

    maar ik wil dit spel wel uit spelen.
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Tip: als je zo'n speech check hebt, doe even een quicksave. Dan kun je gewoon zo vaak proberen tot het lukt. Hoe hoger je charisma is hoe sneller dat zal zijn lijkt me (misschien heeft luck er ook iets mee te maken?).
     
  5. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Yep dat doe ik altijd al. Misschien niet zo IMMERSIVE, maar ik wil juist al die checks hebben:+

    Zat trouwens net nog even over de dlc en seasonpass te denken. Ik baal er nog steeds van dat ik net te laat was om hem voor 30 euro te kopen, maar ik zat ook te denken aan Fallout 3 en Fallout New Vegas. Daar had je geeneens een seasonpass en kocht ik alles los (totaal geen spijt van met die games). Volgens mij was elke dlc los 15 euro. Toen betaalde ik alsnog 75 euro puur voor de dlc voor Fallout 3 en iets meer dan 60 euro voor de dlc van Fallout New Vegas. Misschien koop ik alsnog wel de seasonpass want het blijft toch wel goedkoper dan alles bij elkaar los te kopen. Ik weet toch wel van mezelf als Fallout fan dat ik alle dlc wil/moet hebben.
     
  6. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Mijn idee is dat je gewoon een bepaalt niveau charisma moet hebben dat het lukt ja of nee (dus geen kans factor). Ik trek vaak een suit en formal hat aan, zet een brilletje op en dan lukt het bijna altijd.

    @heuft welk level ben je nu ongeveer? Ik ben 24 en heb die Power Armor nog steeds op de eerste basis staan. Inmiddels de difficulty op hard gezet om het iets lastiger te maken en meer legendary items te kunnen vinden.

    De DLC van Fallout 3 heb ik ook bijna allemaal gespeeld en waren wel echt vet. Zeker de laatste (met BoS) was nog zo'n 8 uur storyline wat erbij kwam meende ik. Wordt de DLC met Fallout 4 op dezelfde wijze uitgebracht?
     
  7. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Zit wel degelijk een kansberekening achter. Heb weleens vaker een speech challenge overnieuw gedaan en de ene keer slaagde hij wel en de andere keer niet, met hetzelfde charisma niveau.

    Ik weet niet of je luck level bij de kansberekening wordt inbegrepen. In 3 en NV was dat volgens mij wel het geval.
     
  8. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    @heuft welk level ben je nu ongeveer? Ik ben 24 en heb die Power Armor nog steeds op de eerste basis staan. Inmiddels de difficulty op hard gezet om het iets lastiger te maken en meer legendary items te kunnen vinden.

    ik ben lvl32. misschien wil ik ook wel te snel. en moet ik het rustiger aan doen (niet als rambo midden in het open veld blijven staan)
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik zou er juist van genieten dat je het nog moeilijk hebt. Ik kan niet meer dood. Ik kan gewoon elk veld met vijanden in rennen en ze met m'n power fist gaan afslaan terwijl alle anderen op me schieten. Ik zou natuurlijk de moeilijkheidsgraad omhoog kunnen zetten maar volgens mij stijg ik dan alleen sneller in level en dat helpt ook niet voor de uitdaging.

    Overigens de nieuwe DLC is nu beschikbaar! Straks maar eens checken als ik tijd heb. :)
     
  10. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Levelen de vijanden met je mee trouwens? Dus kom je op level 45 ook Super Mutants tegen van level 45?
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ja! Hoogste level wat ik heb gezien was iets van 76 ofzo!
     
  12. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    het is toch per regio het level van de vijand?
     
  13. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Volgens mij levelen ze inderdaad NIET mee. Het is zijn gebieden..
     
  14. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
  15. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Vijanden levellen voor zover ik heb ervaren zeker wel mee, en ook de gear die ze dragen word steeds beter, wat weer gunstig is voor het verzamelen en geld verdienen. :thumbs: Met behulp van een perk kun je trouwens het level van je vijand zien.

    Kwam op het laatst geregeld legendary vijanden tegen van leven 80, 15 tot 20 levels boven mijn eigen level zeg maar. Alleen het tegenstand wat ze boden viel helaas wat tegen, gingen alsnog te makkelijk neer... Enige gevecht waar ik even wat moeite mee had was bij de vuurtoren, dit settlement heb ik als allerlaatste bevrijd toen ik al level 60+ was en dat leverde wel een redelijk pittige shoot-out op, wel gaaf!
     
  16. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    De laatste missie van de DLC was bij mij behoorlijk buggy.
    Heb het einde twee keer over moeten doen om fatsoenlijk verder te kunnen..

    Ben nu bezig met Benevolent Leader trophy. :lol:
     
  17. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Merk dat ik het in Fallout 4 toch best moeilijk vind om een echt keuze te maken met wie ik dit spel wil eindigen. In Fallout 3 was dat automatisch de Brotherhood of Steel en in Fallout New Vegas koos ik Yes man of de NCR. Ik wil wel altijd de good guy zijn en niet bij de slechte horen. Persoonlijk vind ik de Brotherhood of Steel altijd al gaaf, maar toch is het best lastig aangezien je nu 4 keuzes hebt. Ik ben juist iemand die eigenlijk alles met 1 character wil doen en niet steeds je game moet laden om anders eindes te doen.

    Voor wat hebben jullie gekozen?
     
  18. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik doe vooral side-quests en ben nog niet zo ver (level 26) maar zit nog wel met een vraag hoe het precies zit met factions.

    Al vrij vroeg krijg je de kans om de BoS te joinen maar ik heb die quest nog steeds uitgesteld. Andere opties om facties te joinen heb ik nog niet gezien, maar krijg je die alleen als je de BoS weigert? En kun je later overstappen voor het einde? Ik wil het liefste met verschillende saved games gaan werken en de BoS quests op een later tijdstip voltooien.
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Dat kan. In principe kun je elke faction joinen en de beginnende quests doen. Als je te ver gaat dan sluit je andere factions uit en kun je die quest lines niet meer afmaken. Je krijgt in game een warning als je een actie gaat doen die een andere faction vijandig gaat maken.

    Ik heb zelf ook alle factions gedaan en ben geeindigd met BoS. Ik heb daarbij onderstaande leidraad gebruikt om verschillende saves te maken:

    wanted to finish the game and roam as an ally of the Brotherhood. Here's what I did:
    1- Did Minuteman quests until Inside Job
    2- Did Brotherhood quests until Show No Mercy
    3- Did Railroad quests until Underground Undercover said "continue working for father"
    4- Did institute quests until Mass Fusion warning popped up, I made a save#1
    5- Continued Institute quests until I finished Powering up, then I made save#2
    6- Continued Institute quests until I finished them all 7- Now I load back to save#2 and finish the Railroad quests 8- Now I load back to save#1 and warn the Brotherhood, then finish the Brotherhood quests DONE

    En nog een uitleg, wat uitgebreider ...

    1. Complete main story missions up until "The Molecular Level" DURING this mission, side with the Railroad. Create a Save game AFTER you complete this mission.
    2. FROM The save created AFTER "The Molecular Level" you advise to complete the Railroad quest line down to "Underground Undercover" until the quest says "Continue working with father" (I assume this is a mission objective, so save once you receive this objective?)
    3. Complete Institute missions up until the part in "Mass Fusion" where a message will appear. Select "Do Nothing" CREATE SAVE (Used to reload for Brotherhood missions.)
    4. Continue the Institute line and AFTER getting "Powering Up" make a SAVE (used to continue for Railroad faction missions)
    5. Complete the Institute line all the way to "Nuclear Family" This will mark the end of Institute Quest line. 6. Reload "Mass Fusion" Save, and complete Brotherhood Quest line. This will mark the end of Brotherhood Quest Line.
    7. Reload "Powering Up" Save, and complete Railroad Quest line. This will mark the end of the Railroad Quest line.
    8. Complete the Minutemen Quest line (Can really be done any time as long as you don't go past "Old Guns". Reason being is the next trophy after that is "The Nuclear Option" which you will get by completing either Brotherhood or Railroad Quest line .
    9. Complete "Institutionalized" to receive that trophy and complete the game.

    Additional Notes: A. Once you complete ONE of "The Nuclear Option" Quest lines, you technically don't need to complete it for the other quest lines. You can stop once you receive the trophy right before that (but would be cool to finish the quest line anyways) B. As long as you don't complete any of the missions beyond those highlighted in blue, you won't risk angering other factions. (Will a message appear if you are ever at risk of doing so?)
     
    Ypuh vindt dit leuk.
  20. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Ik heb precies hetzelfde met de Brotherhood.
    Gisteren een missie gedaan met Danse en nu moet ik weer terug naar hun basis en blijkbaar wordt je op dat moment dan een member van ze.

    Ik denk dat ik dan gewoon een save maakt als de missie Molecular Level komt en dan vanuit daar steeds opnieuw begin met een andere factie. En dan als laatste echt mijn keuze. Zo deed ik dat ook met New Vegas en dan hoef je ook niet steeds met die saves bezig te zijn.
     

Deel Deze Pagina