1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy Type-0 HD en XV Episode Duscae

Discussie in 'Games' gestart door jonathanx, 21 mrt 2015.

  1. jonathanx

    jonathanx Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    6
    Hoewel niet typisch een Xbox titel, zijn er hier misschien ook mensen geïnteresseerd in Final Fantasy. De eerste titel die verschijnt in de JRPG reeks is Type-0, een remake van een PSP game uit 2011. Eerste exemplaren worden bovendien gebundeld met een demo van Final Fantasy XV: Episode Duscae. Wat vinden jullie van de real-time gevechten uit Type-0 en vinden jullie de upgrade naar Xbox One/PS4 mooi gedaan? Hoe vinden jullie het grimmige verhaal en het uiterlijk van deze titel?


    Launch trailer
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Type 0-HD met de demo van XV gisteren binnen gekregen. Alleen de demo nog gespeeld, moet echt beginnen aan Type 0-HD nog.

    De demo van XV is nice. Combat voelt zeer goed aan en het is echt fucking nice om eindelijk realtime battles te hebben in een FF game. Tuurlijk Type 0 heeft dit ook, maar die had ik nog nooit gespeeld. De animaties tijdens het lopen/rennen en combat is prachtig, heb het serieus nog nooit zo natuurlijk en vloeiend gezien in welke RPG dan ook. De gevechten kunnen tegen sommige beesten zo snel gaan dat de camera het gewoon niet bij kan benen en dan beginnen de problemen een beetje, want jij verliest ze dan ook uit het oog. Hier moet aan gewerkt worden.

    De graphics zijn een mixed bag. De characters zien er netjes uit qua detail en de kleding beweegt super realistisch mee in de wind, evenals wanneer er airships zich boven je bevinden in de lucht, vegetatie, kleding en haar beweegt prachtig mee in de wind dan, fucking netjes gedaan. Maar minder netjes en ronduit lelijk (Op Xbox One althans) zijn de blurry dingen in de achtergrond, een insane hoeveelheid lelijke kartelrandjes op hekjes, bomen, gebouwen, auto bij het benzine station etc. Om dan nog maar te zwijgen over de framerate die weliswaar in het begin gewoon ok is maar al gauw triest slecht wordt, zo erg dat het gewoon onspeelbaar was. I know...het is een demo en het is duidelijk dat deze game nog lang....lang niet uit komt.

    Combat dus verdomd vet, maar ook behoorlijk pittig nog. Vooral in de nacht, dan is combat moeilijker lijkt het wel. In een grot kwam ik soort goblins tegen die nog een behoorlijke weerstand wisten te bieden en ik moest al mijn potions gebruiken. Het gevecht tegen de Behemoth was gaaf en de Summon was episch.

    Wel echt twijfels over de open world in de game. Het is een demo en dus lastig te zeggen....maar heel erg boeiend vind ik het niet om rond te rennen in het Duscae gebied. Als ze het echter kunnen combineren met typische toffe FF stadjes, dan zal het al boeiender worden, maar for now....heb ik mijn twijfels over de gamewereld. Maar wederom, dit is maar een klein kutgebiedje uit de game.
     
  3. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik vond juist de combat van de XV demo log en had ook last van de framerate wat het ook niet echt makkelijk maakte, was er na 10 minuten meegestopt. Misschien later maar weer eens een kansje geven. Met je overige punten ben ik trouwens wel met je eens.

    Type-0 vind ik wel een toffe spel, alleen jammer dat de game PSP uitstraalt. Een beetje een luie remaster.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2015
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja dat hoor ik ook van vrienden man over Type-0. Je voelt echt de PSP roots terug in het gebruiken van de camera maar ook vooral de graphics. Ik begrijp wel wat je bedoelt met logge combat, dat is ook wel een beetje zo soms, maar dat vind ik niet erg. Toch....wanneer je op een gegeven moment die RB+LB power activeert, dan doe je je moves veel sneller en dat is dan echt perfect vind ik.
     
  5. jonathanx

    jonathanx Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    6
    Heb nog niet veel gespeeld, maar vind Type 0 ook beetje PSP-achtig. Zeker gezien de ontwikkeltijd had ik meer verwacht. Jammer. Vind het verhaal en stijl ook heel apart voor Final Fantasy; ergens vind ik het wel jammer dat het niet echt een sprookje is zoals al die andere delen.

    Wat betreft de XV demo, had Final Fantasy XIII (het eerste deel, die met die drie schijven) niet ook last van vreselijke framerate? Deel XIII liep niet echt goed op de Xbox 360, terwijl deel XIII-2 en XIII Lightning Returns prima draaiden. Hopelijk draait het nog bij, want ze hebben er een handje van om PlayStation voor te trekken. Vond het begin trouwens beetje suf met die mobiele telefoon die iedereen dan wekt. Ook heel apart dat de characters (buiten het haar) heel realistisch in beeld zijn gebracht.
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    XIII heb ik alleen op de PS3 gespeeld, de demo van XIII-2 op 360 draaide inderdaad weer prima. Ik vind het eerlijk gezegd al heel wat dat de maker de resolutie op X1 op 792 heeft en niet 720p of zelfs lager. Het lijkt erop dat ze wel echt moeite ervoor doen gelukkig, want een MGS GZ bijvoorbeeld was 720p toen en niet hoger. Ah ik zie het wel. Tegen de tijd dat XV uitkomt , heb ik echt wel een PS4 en de kans is wel groot dat ik die versie haal.
     
  7. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Na wat reviews gekeken te hebben lijkt dit me wel een leuke game. Beetje jammer van het prijskaartje, want dat ga ik echt niet betalen voor een PSP port. Square Enix denkt er weer mee weg te komen door de FFXV demo erbij te doen, maar ik vind gewoon dat Square belachelijke prijzen vraagt voor hun remasters. Voor 20 euro zou ik meteen instappen hoor.
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    http://www.dualshockers.com/2015/04...unced-square-enix-responds-to-blunt-feedback/

    http://www.dualshockers.com/2015/04...t-e3-the-next-big-reveal-will-be-at-gamescom/

    http://www.dualshockers.com/2015/04...ed-feature-considered-for-episode-duscae-2-0/


    Update gepland voor de demo onder de naam Episode Duscae 2.0

    Verbeterde combat, targeting en camera systeem en toevoeging van dodge roll. Voor zover wat er in de update voor de demo zal zitten.

    Framerate zal verbeterd worden, onzeker of dit nog in de update zal komen. Verder in het artikel staan grafieken van hoe fans in Europa, USA en Japan de demo vonden en wat ze goed/slecht vonden. Een nice read.

    Daarnaast een kleine vertoning bij de E3 en ze gaan groots uitpakken tijdens Gamescom.

    Erg nice dit alles. Ze laten gewoon zien dat ze echt willen horen hoe de demo bevalt, luisteren naar fan feedback, prima!
     
  9. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
  10. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ja, dat zag ik ook. Ik heb de verkeerde console gekocht :'-(
    Je ziet de hele generatie al dat Xbox One titels iets goedkoper zijn.
    Waarschijnlijk door de populariteit van de PS4, dan vragen ze voor die titels meer geld.
     
  11. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    PS3 waren ook meestal duurder dan de 360 games. Ik denk ook dat het te maken heeft dat Type-0 voor de Xbox One totaal niet verkoopt
     
  12. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dat zou inderdaad ook een goede reden kunnen zijn.
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    jonathanx vindt dit leuk.
  14. jonathanx

    jonathanx Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    6
    Leuk inderdaad van de demo :) Vond Duscae ook tof.
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zo eens proberen. Heel lang geleden dat ik een FF game heb gespeeld haha. PS1 tijdperk.
    15 komt dus 30 september van wat ik las.
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    De demo is wel leuk, maar het is meer een soort tech demo achtig gebeuren en het voelt eigenlijk heel Kingdom Hearts achtig aan. De controls voor combat zijn nu anders dan de Duscae demo, want aanvallen doe je nu met B en niet met X. Ik blijf geen fan van je gewoon B ingedrukt kan houden en dat Noctis dan blijft aanvallen. Maar over het algemeen werkt de combat wel zeer nice en ik zal het altijd prefereren over turn-based combat.

    Maar je krijgt verder niet echt een idee van de game zelf, dat kreeg je van de Duscae demo wel. Grafisch gezien vind ik de demo wel een mixed bag. het oogt net iets minder scherp dan de Duscae demo over het algemeen en het lijkt echt niet meer op de oude trailers. Framerate is ook verre van perfect. Maar er zitten ook nice dingen in qua graphics...zo vind ik de materials zoals een houten vloer er zeer nice uit zien en later zie je een soort hal met behoorlijk indrukwekkende belichting. Je merkt alleen echt wel dat SE voor iets lijkt te gaan wat de consoles niet echt fijn lijken te handelen.

    Als je dan naar deze nieuwe trailer kijkt die de schitterende gebieden toont.....ben ik heel benieuwd hoe de consoles dit gaan draaien.



    Normaal zou je zeggen...ach het is een demo en er gaat nog van alles veranderen....maar:


    The purpose of the demo, according to Square Enix, is to give players a look at the finished game's visuals, as well as introduce them to the final combat and magic systems.

    http://www.gamespot.com/articles/final-fantasy-15s-free-demo-drops-today/1100-6436117/

    Dus aan dat te zien kunnen we eigenlijk alleen performance verbeteringen verwachten.
     
    jonathanx vindt dit leuk.
  17. jonathanx

    jonathanx Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    6
    Haha, ik was inderdaad helemaal in de war met die B en de X. Demo gisteren gespeeld, vond 'm erg tof, wel heel anders dan XIII (waar ik alle drie delen van heb gespeeld). Vind het jammer dat turn-based vechten weg is, dat bracht juist de rust en strategie goed in het spel. Ook maakte dit het wat anders dan een gewoon actiespel.

    Vond sommige sequenties wel wat dromerig en beetje kinderachtig. Al ben ik natuurlijk gek om XIII leuk te vinden, ik heb niet echt hetzelfde vertrouwen in Prince Noctis als in Lightning. Ik hoop dat XIII geremastered wordt of misschien speelbaar via Backwards Compatibility.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Heb je het over dezelfde demo als die nu op PSN staat? De platinum demo? Die heb ik vanochtend uitgespeeld en zelden zo'n zak stront uit mijn console voorbij zien komen. De gameplay is beroerd, de graphics zijn zo slecht dat pixels tellen geen enkel probleem was, op mijn psp heb ik mooiere surroundings gezien (vooral bij dat laatste stuk) en daarnaast was het allemaal zo kinderachtig als de pest (veranderen in een speelgoedauto, really?) echt wat is dit?

    FFXIII was 1 en al actie, spektakel etc, ondanks alle terechte kritiek, maar dat was hier echt totaal niet aanwezig.
     

Deel Deze Pagina