1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Welke Windows heb je? Windows 8/10 bieden de mogelijkheid om gewoon weer een cleane install te laten doen zonder dat je gekke dingen hoeft te doen. Geen idee of W7 dat ook heeft.
     
    Sostic vindt dit leuk.
  2. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Helaas geen Windows 10, kan de optie niet vinden in W7..
     
  3. iNdie^

    iNdie^ Team Pulp

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik gebruik nu al een tijdje chromecast en is super fijn. Alleen heel af en toe kan me pc de chromecast niet meer vinden.
    Heb router gereset, extentie opnieuw geinstalleerd, chromecast zelf opnieuw geinstalleerd, niks werkt.
    Het gekke is dat zodra ik youtube open op me computer dat me chromecast gevonden wordt maar als ik een andere tabblad open met bv google.nl dan vindt tie weer niks.
    Via me telefoon kan ik ook gewoon de chromecast gebruiken.
    Weet iemand hoe dit op te lossen is?
     
  4. Cocopuff

    Cocopuff Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    33
    heb hulp nodig met het oplossen van een ransomware problem
    [​IMG]

    alle bestanden zijn opeens .locked geworden
    rebooten werkt gewoon krijg geen melding
    kan b.v paint of andere apps niet meer zoeken via search of start
    malware bytes aan het scannen
    hitman pro
    eset

    heb een topic op een website bleepingcomputer gemaakt misschien dat zij me kunnen helpen

    ik hoop iemand hier ook
     
  5. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Windows is echt een hele tijd terug voor mij, maar kan je je computer niet uitdoen, opnieuw starten, F8 drukken totdat je de optie krijgt om te starten in safe modus met een command prompt?

    Daarna systeem herstel en een punt kiezen van hopelijk een tijd waarin je de ransomware niet had?

    Of ben ik zo lang weg van Windows dat dit niet meer kan?
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik heb een vreemde probleem met opstarten van windows. Als ik mijn computer aandruk, komt die na het scherm van mijn moederbord op een blauw scherm met witte tekst uit. De rest van mijn beeldscherm is wel zwart.

    Hij vraagt dan om een default reboot, enter en klaar, of 1x reboot, 2x reboot etc. Bij alle gevallen reboot die hem een keer en ik kan achter mijn PC aan de slag.

    Omdat dit niet hoort en ik zeker weet dat dit een windows gerelateerd probleem is, vroeg ik mij af of er ook een goed programma of een CMD tip is die geheel windows even scant.

    Ik gebruik op moment alleen MS security essentials, CCleaner en Hit Man pro, maar geen van 3en helpen om dit probleem op te lossen. Ook moet ik erbij zeggen dat ik al 2 maal een windows opnieuw geinstalleerd heb en nog is het probleem niet opgelost.

    Misschien ligt het aan mijn moederbord, misschien aan mijn videokaart. Ik weet het niet, maar ik wil het wel graag opgelost hebben. :)
     
  7. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    sfc /scannow in CMD als admin doet vaak wonderen.

    https://support.microsoft.com/en-us/kb/929833
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Bedankt. Hij is nu aan het scannen en als die na een nieuwe opstart niets laat zien, dan wacht ik morgen nog even een opstart af als die uit is geweest. Als er dan nog niets is, dan hoor je het ook als er nog wel wat mankeert.

    @Remcom00 : Geen schendingen van de integriteit gevonden zegt die nu. Dat is heel vreemd als ik wel dat opstart probleem heb. :confused:
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2016
    RemcoM vindt dit leuk.
  9. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Naar mijn weten is het altijd een hardware probleem als je naar het blauwe scherm gaat, ik ben bang dat je pc overleden is.
     
  10. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Nouja de PC is zeker nog niet afgeschreven maar als het geen fout in Windows zelf is (wat nog steeds kan maar de kans is klein) dan is het waarschijnlijk iets met je hardware/
    Welke foutcode word er gegeven?

    Vaak is de hardeschijf de boosdoener, dus ik zou deze software (en dan disk self test als je het programma hebt opgestart) even downloaden en kijken of die met iets komt.
     
  11. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik wil de HDD vervangen door een SSD in mijn laptop. Op deze HDD is momenteel Windows (10) geïnstalleerd. Ik zie dat er tools op het internet zijn die je alle data kunnen overzetten naar de SSD. Wat is het beste? Windows overnieuw installeren of overzetten? Ik kan nergens een product key van mijn Windows 10 versie vinden. Ik heb deze laptop gekocht met Windows 8, en toentertijd een gratis upgrade naar 10 gedaan. Wat kan ik het beste doen?
     
  12. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Je Windows fabrieksbackup staat op een verborgen partitie op je hdd.
    Ik weet niet of deze tools die je gezien hebt dit ook overzetten.

    In deze backup zit ook je key.
     
  13. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik startte vanochtend mijn pc op, is opeens de resolutie zeer laag en uitgeveegd lijkt het wel. Dus ik naar beeldschermresolutie, ik denk zet hem even naar 1600x900 en weer terug naar 1080. Valt opeens het beeld helemaal weg. Computer overnieuw opgestart, maar monitor zegt No Signal via displayport. Ik HDMI kabel pakken en pc overnieuw opgestart, toen kreeg ik wel weer beeld. Meteen naar resolutie checken of hij goed staat (1080p). Alles oké. Ik doe de displayport kabel weer terug erin (hdmi is eruit) en krijg totaal geen beeld meer. Blijkbaar doet hij het met hdmi kabel wel, als ik hem weer overnieuw opstart. Displayport kabel geeft totaal geen beeld.

    Edit; Hij doet het weer gelukkig. Na het hele internet afgezocht te hebben met een bonkend hart, iets gevonden. Was blijkbaar een kwestie van stroom van monitor afhalen en weer erop zetten. Simpel as that. Ben niet de enigste waarbij dit is gebeurd op een ASUS VG248QE.. pfewww. Was effe bang dat het aan de kaart lag :p
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2016
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nieuwe usb stick gekocht (2.0) echter de overdrachtsnelheid naar de stick toe is echt super traag (3,8 MB p/s) . Heb de beleidsregels etc al aangepast maar dat heeft niks uitgehaald. Heb de stick wel NTFS geformatteerd. Dit is een probleem op mijn pc en op mijn laptop, beide windows 10.
     
  15. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Voor moederdag een Kobo Glo HD gekocht (ereader) voor schoonmoeders. Nu hang ik 'm aan de pc met de bijgeleverde USB-kabel en krijg ik de volgende foutmelding: "Plaats een schijf of een ander geschikt medium in station E".

    Meerdere computers geprobeerd, meerdere USB-kabels geprobeerd, niets werkt. Is dit een productprobleem of iets m.b.t. de computer(s) waarop ik het probeer? Bvd.
     
  16. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Misschien een beetje te laat, maar probeer je via deze computer boeken op de ereader te zetten? Dit kan niet op deze manier. Je moet adobe digital editions downloaden en via dat programma alle boeken er op zetten.
     
  17. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Oh? Ik doe het altijd zo, zowel bij een oudere Kobo als bij een Sony. Zonder extra software :).

    Inmiddels teruggestuurd en geld teruggekregen want was idd een probleem mee. Opnieuw besteld en deze doet het wel gewoon. :thumbs:
     
  18. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Hmm apart. Ik heb voor zowel m'n vrouw als moeder geprobeerd de boeken direct op de ereader te gooien maar bij beide exemplaren kwamen ze niet in de bibliotheek te staan op de ereader. Via Digital Editions werkt dit wel direct.
     
  19. Roerbakmie

    Roerbakmie .....

    Berichten:
    602
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleempje met Word 2010. Normaal gesproken was het zo dat wanneer ik met SHIFT + 8 een * maakte en vervolgens een spatie toevoegde er automatisch een bullet-point list werd gestart. Nu is dit de laatste tijd niet meer het geval. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

    Edit: Ik heb het inmiddels al opgelost! :)
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2016
  20. iNdie^

    iNdie^ Team Pulp

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    79
    Hoe kan je in Windows 10 een bureablad icoon vastzetten in het start menu?
    Ik kan het programma niet vinden als ik naar zoek in de searchbalk en hij staat ook niet bij "Alle Apps".
    Als ik het icoon sleep naar start menu komt er "vastmaken aan startmenu" maar vervolgens gebeurt er niks.
     

Deel Deze Pagina