xbox 2 met een pentium M?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door starboard, 17 aug 2003.

1. starboard

starboard gameslover

Leuk Bevonden:
    0
    Theinquirer.net, soms zowat de roddel- & geruchtengazet van gamesland, heeft op een Chinese site gelezen dat de volgende console van Microsoft een Pentium M in zijn behuizing zal zitten hebben. Nu is het wel zo dat Microsoft druk bezig is met de ontwikkeling van een opvolger voor hun zwarte doos. Eerder deze week heeft T0mba al laten weten dat ATI de schermkaarten zal leveren. Verdere geruchten hebben het over een verregaande verbinding tussen de PC & Xbox2, en dan vooral door connectivity met Windows XP.
    Laat jullie niet te straf gaan in de comments, we zien wel bij de officiƫle mededelingen wat er allemaal van aan is.

2. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mag ik als blijkbaar een noob, weten wat een Pentium M is?

3. starboard

starboard gameslover

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een pentium mobile zoals er zitten draagbare pc's.

4. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat is het nut ervan dan? Dat de xbox een stuk kleiner gaat worden ofzo?

5. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Een processor, bedoeld voor mobiele toepassingen, in een (niet mobiele) console, waarvoor net is aangekondigd dat er een ATI processor in komt?

Lijkt me een beetje onzin. :cool:

6. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik denk idd niet dat ze er een toch iets duurdere mobiele processor indoen, die toch net iets minder snelheid heeft dan een gewone processor..

7. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    nee hoor ik snap het al. er komt een xbox pocket:cool:

8. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Dat kwam inderdaad ook bij me op. Werd hoog tijd dat ze die eens aankondigden! ;)

9. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    De Pentium M wordt geloof ik niet eens meer gemaakt......

Dat is de Celeron geworden.....

De High preformance mobile proc. is de Centrino..... En die is echt duur... Die zit vol met ingebouwde features die de xbox niet nodig heeft....

10. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    het zal wel gelul zijn

11. APieSAi

APieSAi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat een mobile processor wel degelijk zin zou hebben. zo'n ding is een stuk zuiniger met de stroom, werkt op een lager voltage, en wekt dus ook minder hitte op. Hierdoor is weer minder actieve koling nodig waardoor je xboxje stiller wordt en lekker lang stabiel loopt.

ati maakt niet de processor, maar alleen de GPU (graphical processing unit), die heeft hier dus niets mee te maken.

en trouwens, de ltste centrino processoren schijnen toch aardig snel te zijn, in ieder geval snel genoeg voor de xbox (nu een 700 mhz celeron core achtig dingetje, straks misschien wel een 1700-2000 mhz centrino)

niet echt een gek bericht dus, maar of het waar is??

12. Bitten Wolf

Bitten Wolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien besparen ze wel op de koeling met zo'n M processor maar ik denk dat het uiteindelijk toch duurder wordt. En de eerste xbox was al zo duur (te duur om direct te concurreren) En idd ATi maakt alleen maar de GPU. Maar er zullen wel voordelen aan zo'n M-processor zitten. Alleen de prijs.

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Tja een M-processor is op dit moment nog duur ... maar ik verwacht dat deze in 2005 wanneer de xbox2 op de markt komt de pris een stuk lager zal liggen .. dus Ms speelt in op de markt

14. thedutchterror

thedutchterror Noobienoobienoobie

Leuk Bevonden:
    0
    ik had eerst ergens gelezen dat er binnenkort een kleine versie van de xbox uitkomt en dat hij de xbox 1.5 gaat heten

15. APieSAi

APieSAi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het gaat niet echt om kosten besparen op koeling, het gaat er meer om dat de xbox een apparaat is dat in de woonkamer moet staan, en dan wil je niet dat hij loeit zoals de meeste hedendaagse pc's. een mobile processor is koeler van zichzelf, heeft minder koeling nodig en maakt de xbox dus stiller.

16. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Best onzin om hier over te speculeren. Want ze zijn volgens mij bezig om gewoon een eigen chip te ontwikkelen. En aangezien de chip van de ps3 behoorlijk geadvanseerd wordt en dat ze natuurlijk bij willen blijven komen ze er niet af moet een simpel 1700 mhz processortje. De tijd zal ons leren laat ik maar zeggen. Van te voren gaat er een heleboel onzin het i-net over over wat erin komt en hoe hij eruit gaat zien. de xbox 2 gaat eruit zien als een heiniken flesje blablabla dat zien we dan wel. Ik geloof pas iets als iets officieel door microsoft of sony bevestigd wordt.

17. APieSAi

APieSAi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat ze wel weer een intel chip gaan gebruiken hoor ALS, ik zeg ALSD en niet dat ze compatible willen blijven met de xbox 1 zullen ze toch de x86 architectuur aan moeten houden. het is dan een beetje zinloos om een eigen chip te ontwikkelen die x86 emuleert.

ennuh, met een next gen ati chip erin voor de graphics, kom je een heel eind met een 1700 tot 2000 mhz p4, zelf als je ziet op wat voor een fsb die dingen nu draaien.

ik zeg niet dat het zo is, boeit ook niet of het zo wordt, ik zeg alleen maar wat mij logisch lijkt.

18. heb ik het mis of is een pentium m hetzelfde als celeron .

19. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk 9 posts terug*)

20. technosphere

technosphere Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit gaat niet om de M proccesoren die de meeste denken,deze is een nieuwe processor die mid 2004 dacht ik uitkwam,verbruikt minder energie,heeft minder warmte en is sterker dan een (huidige) p4.

90nm dothan

Laatst bewerkt: 5 sep 2003

Deel Deze Pagina