1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

  1. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Dus als ik het zo lees dan heeft de S line alleen meerwaarde als je ook een nieuwe TV koopt.
    Nah als Scorpio ook alleen meerwaarde heeft met nieuwe TV (heb net een nieuwe Samsung) dan hou ik lekker de X1 en misschien ga ik voor de Playstation VR

    verstuurd via Tapatalk
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Scorpio gaat sowieso games beter afspelen.
    Slim is gewoon de nieuwe Xbox One. De standaard na 3 jaar upgrade zeg maar. De oude versie gaat er langzaam uit zoals altijd. Heb je nu een Xbox One al. Tsja heeft het meerwaarde? Niet echt al is de prijs wel nice. Kleiner, geen powerbrick.
     
    Xandorra vindt dit leuk.
  3. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Voor mij duidelijk

    verstuurd via Tapatalk
     
    Hybrid vindt dit leuk.
  4. DarkRuleR

    DarkRuleR Active Member

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    25
    Xbox One S has 'additional raw GPU and CPU power' when compared to Xbox One

    The Xbox One S is all set to bring 4K video streaming and HDR in a chassis that's 40% smaller than the Xbox One. While Microsoft didn't go into a lot of detail regarding the hardware powering the console, it looks like the Xbox One S will feature upgraded internals that will result in better framerates.

    Bron: http://www.windowscentral.com/xbox-one-s-has-additional-raw-gpu-and-cpu-power-when-compared-xbox-one

    Hmmm. Misschien toch maar 1 halen.
    :)
     
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Misschien makkelijker meer constant, maar je krijgt niet opeens 35 fps ipv 30.
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Mensen lezen echt andere posts niet he. :+
     
  7. DarkRuleR

    DarkRuleR Active Member

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    25
    Valt wel mee toch?!?!?!
    Dit is een nieuwe en andere bron.
    (En ondanks dat je een clown smiley gebruikt een beetje kinderachtige opmerking)
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    De bron is hetzelfde hoor. Rod van Coalition. Site is alleen anders. ;)
    En het verschil gaat niks zijn zoals ik zei. Het is nog steeds dezelfde CPU en GPU.
     
  9. DarkRuleR

    DarkRuleR Active Member

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    25
    Blijft een kinderachtige reactie.
    En ik hoop dat je geen gelijk hebt en dat er wel verschil is.
     
    Hybrid vindt dit leuk.
  10. DarkRuleR

    DarkRuleR Active Member

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    25
    [​IMG]

    Dat HDR ziet er nog best cool uit.
    Alleen ik denk niet dat mijn tv dat aan kan.
    :mad:


    Sent from my iPad using Tapatalk
     
  11. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Genoeg TV's die het ondersteunen, ook goedkopere.
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2016
    DarkRuleR vindt dit leuk.
  12. Guilty 343

    Guilty 343 Active Member

    Berichten:
    782
    Leuk Bevonden:
    91
    Is het al bekend wanneer die controller van de one s versie te koop is?
     
  13. Korkss

    Korkss Active Member

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    166
    Ik ben echt een super noob in die termen.. terraflops, 4k, hdr, upscalling. Het boeit me ook niks. Toch is dat scorpio iets wat me al blij maakt. In jip en janneke taal is hij veel sterker.
    Moet ik het dan zo zien, dat de xbone games op minimale instellingen kan afspelen en de scorpio dezelfde games afspeelt, maar dan op maximale instellingen?
    Of ligt dat niet zo? Want voor VR games enzo alleen is het voor mij anders niet interessant.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja wel een beetje zo. Vooral in het begin zal de focus van devs nog meer op de oude console liggen. Maar zullen games op Scorpio wel al gelijk beter zijn. Puur door de kracht alleen. Stap zal dan langzaam steeds meer worden als de devs meer gaan focussen op de nieuwe console als die meer en meer verkocht wordt etc.

    Begin augustus ook.

    ---

    Btw over de slim en zijn "extra power"

    "Xbox One games will look "identical" on Xbox One S, Microsoft has said, despite the newer console's slight boost in processing power.

    Speaking with Eurogamer today at E3, Xbox planning lead Albert Penello stated that the additional CPU and GPU access granted to developers for Xbox One S in order to enable HDR will have "literally no impact" on the performance of games.

    "When we made changes to the box for 4K we unlocked a little bit more processing power to enable HDR. That's it. It's exactly the same architecture as the existing one," Penello told me during a presentation on the new console.

    "To support HDR, we give people access to a little more CPU and GPU. That's it. It is so insignificant it is mind boggling it is being picked up."


    Yesterday, a Polygon report claimed Gears of War 4 would perform better on Xbox One S, and that the newer console's raw processing power could be used to improve its frame-rate and resolution.

    Some have speculated Xbox One would overclock its GPU and CPU, but Penello denied this.

    When asked whether there would be any performance difference, Penello was clear:

    "I promise, it won't even show up. It will have no impact on games at all. Literally no impact. They will be identical. It's nothing, it is literally nothing."


    Eurogamer was told the same thing today by Xbox boss Phil Spencer, speaking with Wes.

    "It was designed to play Xbox One games exactly the same way your existing Xbox One does," Spencer said. "The one definitive feature that's different is HDR. So, with the increased HDMI capability, it has the ability to support high dynamic range.

    "I will say - and I've been asked about this - and I'm not trying to dodge the question, you should expect it to play your games the same way an Xbox One does. We did not design this to play Xbox One games better than the original Xbox One console."
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2016
  15. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    No shit :+ zou anders de eerste slim ooit zijn waarbij dat zou zijn gebeurd.
     
  16. DarkRuleR

    DarkRuleR Active Member

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    25
  17. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ok, dan wacht ik nog wel even. Ik ga toch echt niet al m'n niet-4K Bravia Android TV inruilen voor een Xbox!
     
  18. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Left 4 Dead en Portal 2 zijn zojuist toegevoegd aan BC.

    (en Flashback, Babel Rising & Brain Challenge)
     
    DarkRuleR vindt dit leuk.
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    http://www.eurogamer.net/articles/2...ssages-at-e3-arent-pretty-for-xbox-one-owners

    En dit:

    http://www.eurogamer.net/articles/2016-06-15-xbox-boss-phil-spencer-the-big-interview


    De Scorpio maakt mij alleen happy wanneer het fatsoenlijk 1080P TVs gaat ondersteunen, inclusief performance gain. Serieus, van dit soort antwoorden word ik ongelukkig:

    =============================

    "You announced the Xbox One S. And then you closed the show with Scorpio. Why would I buy the Xbox One S knowing the Scorpio is coming? What possible reason would I have given a much more powerful Xbox is coming down the line?

    Phil Spencer: What TV do you have?

    A standard 1080p TV.

    Phil Spencer: Then you should buy this box, because Scorpio is not going to do anything for you. Scorpio is designed as a 4K console, and if you don't have a 4K TV, the benefit we've designed for, you're not going to see. Clearly, you can buy Scorpio, and if and when you decide you want to buy a 4K television to take advantage of the increased performance, obviously the console will be ready for you.

    ....

    So, Scorpio is for the person who's got a 4K television, who's really focused on 4K gaming. It's going to be a premium price over what we're selling this one for, and both of them will exist in the market at the same time. Scorpio is for your 4K gamer. And that's what we designed it for."

    =============================

    Alsof de halve wereld al een 4K TV heeft. En de plek daarvoor in huis. Over heel wat jaartjes misschien, maar 4K is nog lang geen standaard. En het is niet dat Microsoft een behoorlijk aandeel heeft in de verkoop van dit soort TVs, wat bij Sony potentieel wel de strategie zou kunnen zijn. Opvallend ook hoe gericht Microsoft is op PC gaming in het 2e artikel. Leuk om te horen wanneer je een console gamer bent. :p
     
  20. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Eind 2017 zijn er vast genoeg mensen met een 4K TV en zoniet dan is de Scorpio er al mooi voor als mensen in 2018 een 4K TV aanschaffen. Ik kan deze nieuwe modellen qua vooruitgang alleen maar toejuichen.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina