1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

  1. DarkRuleR

    DarkRuleR Active Member

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    25
    Maar hoe zit het met VR dan? Daarvoor heb je toch ook een Scorpio nodig.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Waarschijnlijk wel ja :) dat gaat niet lukken op deze consoles.

    @Zifnap

    Kijk het liefst heel het filmpje even. Over 4k/1080p ga naar 5 minuut 16

    6:30 over de vraag wat devs met de power mogen doen.

    Daarnaast is er in het E3 topic al veel over gezegd, maar ik wil het graag nog even voor je benadrukken: MS gaat een andere weg inslaan voor consoles met een andere visie. Niet meer in generaties denken, maar meer in geleidelijke transities. Dit wordt voorlopig de nieuwe console wat dan na een jaar of 3-4 de standaard gaat zijn (denk 2020/2021) en op dat punt de xbox one niet meer verkrijgbaar is en er weer een volgende hardware aankomt. Zo heb je langere cyclussen wanneer je "moet" upgraden, maar kan je tegelijkertijd sneller upgraden als je daar behoefte aan hebt. Vandaar dat er zoveel over PC gaming wordt gesproken, want Microsoft probeert die markt dichter bij elkaar te gaan brengen (mede ook door bv crossplay en play anywhere)
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2016
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is vandaag allemaal al uitgelegd en toegelicht. Zie Monkey zijn vid.
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Dat is erg interessant moet ik zeggen. Als het één partij gaat lukken parity te creeren tussen high end PC gaming en console gaming, dan is het Microsoft wel. Deze generatie heeft PC gaming toch echt wel een vlucht genomen. Ik hoop dat de tijden weer gaan herleven zoals in de vorige generatie (360/PS3/Wii vs PC), waar alle platformen behoorlijk gelijkwaardig aan elkaar waren. Zoveel keuze toen!

    Ik geloof alleen nog niet zo in die push naar 4K gaming. In 2017 hebben de meeste gamers al een 4K scherm? Nee, mijn onderbuik gevoel zegt me dat het nog te vroeg is. Ik denk eerder in jaren, het resolutie verschil tussen 1080P en 4K is namelijk behoorlijk groot. Je hebt het niet over een kleine tussenstap. En dan heeft NL nog relatief rijke gamers. Denk globaal.
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2016
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vergeet niet dat de 360 en PS3 ook de push naar HD creëerde met de consoles. Tuurlijk niet helemaal alleen. Maar HD TV's zaten ook op beetje hetzelfde moment als 4K nu zit.
    En prijzen beginnen nu wel redelijk snel te droppen.

    Btw hier hele interview met Phil bij Giantbomb. Begint om 22:39. Zeer interessant om te horen en hoort duidelijk de visie nu van hem. En hij is ook eerlijk in veel dingen.

     
  6. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Of nou veel of weinig mensen straks een 4K scherm hebben staan, ik vind dat de stap naar 4K-gaming nu te snel en te geforceerd word gemaakt.

    Een GTX 1080 heeft zelfs nog moeite met 4K als je van alle settings binnen een game optimaal gebruikt wil maken. (ja het kan wel met SLI, maar dat soort hardware is onrealistisch voor consoles)
    Daarbij zijn veel 4K-TV's ook nog helemaal niet zo geschikt voor gaming, veel te traag de technologie achter die schermen.

    Had veel liever gezien dat ze nu nog voor het maximaal haalbare gingen met 1080P en dan 4K lekker bewaren voor een volgende generatie consoles.
    Nu zijn er straks drie systemen op de markt maar geen enkele die uitblinkt in hetgeen waarvoor die eigenlijk ontworpen is. :F::x

    Wat heb je straks aan die 4K resolutie als de games maar net op medium settings draaien met max. 30fps? (in mijn ogen ziet 1080P 'ultra' op 60fps+ er dan beter uit!)
     
    Jorrie en Zifnap vinden dit leuk.
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    En dat gaan de meeste devs ook wel doen in het begin. Maar je moet naar de volgende stap werken. SD naar HD was het en 1080p naar 4K is volgende stap.
     
  8. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Omdat ze dat nu zo niet kunnen zeggen. Spencer heeft zelf gezegd dat devs vrij zijn in het maken van hun eigen keuzes met de hardware. Voorheen was het de console die bepaalde en hij wil de keuze aan devs geven.

    Nu met de vroege aankondiging moet hij de slim nog redden door het te hebben over 4k televisies
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Helemaal mee eens. 1080p 60 fps max details wordt nu nog niet eens bij consoles gehaald en nu al springen de consoles door naar 4k? Ik vind dat ambitieus en onrealistisch tegelijkertijd. Een gouden wortel iemand? Trouwens... ik meen ergens te hebben gelezen dat de Scorpio ook helemaal geen True 4k haalt. Rendering vindt plaats op een lagere resolutie en daarna vindt upscaling naar 4k plaats.

    Wanneer ik eind dit jaar een nieuwe pc ga kopen, ga ik waarschijnlijk overstappen van 1080p naar 1440p. Zelfs voor die resolutie heb je al pittige hardware nodig, maar een gtx 1080 lijkt die resolutie goed aan te kunnen.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  10. DarkRuleR

    DarkRuleR Active Member

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    25
    De huidige generatie consoles en een PC lijken erg op elkaar.
    Bij een console kun je veel met optimalisatie doen, waardoor ik denk dat je 'meer' uit console hardware kan halen dan vergelijkbare hardware in een PC.

    Of het onrealistisch is kan ik niet goed inschatten.
    Dat zullen we moeten zien.
    :)
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Retro look. Must resist....

    [​IMG]
     
    Surreallistic en DarkRuleR vinden dit leuk.
  12. DarkRuleR

    DarkRuleR Active Member

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    25
    Laatst bewerkt: 17 jun 2016
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  13. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Bah, wit... veel te besmettelijk! :p
     
  14. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Wat een vette kleurencombinatie...
     
  15. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Echt wel heel erg leuk die combi inderdaad. Voor mij blijft de X1 controller toch wel de fijnste. Ik vind die van de PS4 ook best ok maar haalt het niet bij die van de X1
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Misschien ook maar goed dat ik hem nog niet kan halen. :+

    Iemand heeft een nintendo versie gemaakt. :p
    [​IMG]
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  17. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Xbox Retro Underground Edition! :cool:

    [​IMG]
     
  18. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Zien er geinig uit, maar elite controller blijft bij mij. Ik denk niet dat ik meer zonder kan :+
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  19. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Is die echt zoveel beter ja? Ik had er toch ook maar eentje moeten bestellen bij Wehkampf toen. :+
     
    AnubisNefer en Xandorra vinden dit leuk.
  20. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Optimalisatie word zwaar overschat! Net zoals de rekenkracht die nodig is voor volwaardige 4K content onderschat word.
    Als je een game moet gaan ontwikkelen naar de hardware gaat er sowieso ontzettend veel extra tijd inzitten wat simpelweg te duur is voor veel (multiplatform) ontwikkelaars.

    Maar hoe wil je überhaupt straks een game optimaliseren als je drie systemen hebt? Uiteindelijk moet de game ook op de standaard Xbox One draaien...
    Reken ik Sony ook nog mee als het om een multiplatform game gaat heb je maarliefst vijf verschillende systemen plus een PC-versie. 8)

    Die custom controllers van Microsoft is wel weer echt genieten. _O_ Top zo'n service zoiets. :thumbs:
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina