1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

  1. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Bedankt voor je antwoord. Klopt de receiver zal altijd aan staan.


    1. Hoe zit dat dan met de "game mode" op de TV. Het volgende vond ik namelijk terug in de handleiding van de TV?
    Gamemodus inschakelen

    (MENU/12:cool: [​IMG]MENU [​IMG]Systeem [​IMG]Algemeen [​IMG]Spelmodus Probeer nuU kunt de gamemodus inschakelen om de instellingen van de tv te optimaliseren voor het spelen van videogames
    op een gameconsole zoals een PlayStationTM of XboxTM.

    • " De gamemodus is niet beschikbaar voor normaal tv kijken.
    • " Mogelijk trilt het scherm enigszins.
    • " Als de Spelmodus is ingeschakeld, worden Beeldmodus en Geluidmodus automatisch naar Games geschakeld.
    • " Als u een ander extern apparaat wilt gebruiken, ontkoppelt u eerst de gameconsole en schakelt u de Spelmodus uit.


    2. Klopt het dat de optische uitgang van de X1 geen 7.1/5.1 ondersteund, dat zou namelijk zonde zijn voor de koptelefoon. Kan ik dit dan omzeilen door de koptelefoon aan te sluiten op de TV?


    Nogmaals bedankt!! :)
     
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik zie helaas geen afbeeldingen.

    Mbt game mode, helaas hebben sommige fabrikanten dit verstopt tussen meerdere submenu's en geen directe, dedicated knop voor gemaakt.

    Mijn Samsung heeft ook 6 handelingen nodig voordat ik game modus zit, dit is de reden waarom ik het niet gebruik, maar ik merk namelijk geen lag, online ook niet, dus is het voor mij minder belangrijk.

    Je zult je erbij moeten neerleggen helaas dat het zo omslachtig werkt.

    Xbox kan ik je niet vertellen, heb ik me nooit in verdiept. Maar kan je geen kanaal toewijzen op een ongebruikte hdmi ingang, of instelling dat ie de hdmi pakt van je Xbox en het geluid output naar de optische kabel? (naar je koptelefoon?

    En anders een converter vinden voor optisch naar jack. Je onkyo zal vast wel een koptelefoon aansluiting hebben aan de voorkant.
     
    Bidle vindt dit leuk.
  3. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Die game mode op mijn Samsung is inderdaad ook erg raar verstopt terwijl de voetbal mode gewoon op de ab zit. Beetje jammer.
    Maar aan de andere kant. Zowel de game alsook de voetbal mode zijn voor mij echt geen optie. Bij voetbalmode zijn de kleuren echt veel te veel vivid. Het gras lijkt wel een snoepmat zo onnatuurlijk groen.
    En de game mode geeft voor mij smaak een te helder beeld. Alsof de zon een standje hoger wordt gezet.
     
  4. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Is dat verder niet te tweaken dan qua beeld? Op m'n Sony is het volledig naar smaak aanpasbaar. Gamemode zorgt er juist voor dat er zo min mogelijk inputlag is zonder beeldverbeteraars.
     
    Bidle en AnubisNefer vinden dit leuk.
  5. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Mmm volgens mij is het uit of aan. Ik kan natuurlijk het beeld aanpassen maar dan geld dat voor alle ingangen en niet alleen de console ingangen.
     
    Bidle en AnubisNefer vinden dit leuk.
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Oh, apart. Ik kan per input het beeld instellen en ik dacht dat dat op m'n vorige TV (Samsung) ook kon.
     
    Bidle vindt dit leuk.
  7. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Op mijn Samsung is het gewoon per bron in te stellen. PS4 (op HDMI poort 4) heb ik dus in gamemode staan, de rest niet. Zonder gamemode is een spel als Fifa trouwens niet te spelen bij mij :p
     
  8. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, precies dat hoort ook. Toen ik m'n TV net had potje MP Gears gedaan met de default instellingen... dat was eenmalig zegmaar! 8)
     
    Bidle vindt dit leuk.
  9. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355

    Klopt bij mij ook, enkel dat gaat niet werken als je alles via de receiver aansluit. Aangezien je dan alles in de TV op één poort hebt zitten. (HDMI1 of 2,3,4) hebt zitten.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  10. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Game mode werkt wel op de HDMI ingangen waar de PS4 en de X1 op zitten maar ik kan alleen gamemode kiezen. Verder geen opties om die game mode te fine tunen.
     
  11. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Man, man, man,.... wat ben ik toch ook een wijf met dit soort dingen. Ga het toch allemaal anders doen. Dit mede na wat input van 'kenners'. Ook besloten om gelijk een andere tv te kopen. Daarbij kwam ik een handige link tegen die ik jullie niet wilde onthouden, maar wellicht dat sommige hem al wel kennen. :)

    Een soort van database die de display lag laat zien van diverse modellen. Hij is aardig bijgewerkt dus erg handig. Met name omdat veel fabrikanten deze waardes niet opgeven.
    http://www.displaylag.com/display-database/
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  12. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Yup, ken de site. Succes.

    ;-)
    Ander tv en game console rechtstreeks?

    ;-)
     
  13. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355

    Thx, eigenlijk alles anders. Andere receiver met losse luidsprekers en ook een andere tv. Heb gisteren een LG Oled gezien en dat is toch wel een groot verschil met mijn inmiddels 3-4 jaar oude Samsung.
    Qua receiver zit ik nu te denken aan een Denon (4200W) receiver met voorlopig een set kleinere (6 stuks) Q Acoustic (7000i) boxen en de sub. Enkel moet ik het nog even allemaal goed bekijken en feedback van de 'kenners' krijgen. Dus input is welkom. :) budget van ~3k voor de receiver en boxen, maar wil iig wel graag 7.1 hebben.

    Voornaamste reden is dat ik eigenlijk al langer iets meer qua geluid wilde en dan is het beter om het nu maar eens goed te doen. Dan nog na het zien van die Oled,... tja, was ik om en met 32ms prima lag tijd. Zit met mijn huidige tv over de 60ms dat met 'game-modus' aan. Mooie review gezien van mijn huidige TV waar ze het gamen op de TV slecht beoordelen. Kortom genoeg info om het thuisfront mee te krijgen. ;)


    Zit nu al enkele weken van alles te lezen en alweer een hoop geleerd, de betere luxe problemen in het leven!
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2016
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
  15. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Omg wat lelijk
     
  16. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Steken die ringen er nou gewoon uit :lol:? damn...
     
  17. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
  18. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Idioot lange post incoming! Sorry, ik heb er wel vaker last van om veel informatie uit te storten als het over dit soort zaken gaat.:lol:

    Ik kan de gedachtegang niet helemaal volgen.
    Je huidige tv laat het niet toe om snel de game mode in en uit te schakelen -mee eens dat is lastig op recente Samsung tv's- en hebt gehoord dat de Xbox One geen surround geluid via de optische aansluiting doorstuurt (hier in dit topic onbevestigd?). Nu moet zowel de Onkyo als de Samsung het veld ruimen voor een radicaal andere set?
    Door de relatief hoge input lag van de Samsung tv kan ik me nog wel voorstellen dat een model met betere prestaties een vooruitgang is, maar de keuze voor specifiek die Denon receiver begrijp ik nog niet.

    Ik krijg het gevoel dat de X4200 een beetje overkill zal zijn voor de luidsprekers die je aanhaalt. Nu ben ik persoonlijk niet bekend met deze set en kan niets zeggen over de kwaliteit die het zal bieden, maar het segment waar de Denon zich op richt is wel iets hoger. Dat is de losse luidspreker markt, vaak boekenplank tot vloerstaand formaat waarvan de prijs zo gek is als men het wil maken. Het voordeel van een wat grotere luidspreker is dat deze ruimte heeft voor wat grotere woofers, die van nature een groter frequentiebereik hebben (ze kunnen dus middentonen tot lage tonen weergeven), vaak aangevuld met subwoofer(s) voor het hele diepe laag. Een set zoals je aanhaalt is klein van stuk wat betekent dat het midden-laag gebied niet helemaal tot zijn recht komt en meer moet leunen op de subwoofer. Daarmee wil ik niet zeggen dat dergelijke sets niet goed kunnen klinken, maar naar mijn bescheiden mening is de spreiding wat beter en minder drukkend met een set (bijvoorbeeld) boekenplank luidsprekers.
    De X4200 is daarnaast gericht op Dolby Atmos ondersteuning (zie het aantal luidspreker aansluitingen). Dat is de bekende 5.1 of 7.1 setup maar dan aangevuld met luidsprekers die boven je hangen aan het plafond (of extra luidsprekers die naar boven gericht zijn en het geluid moeten weerkaatsen tegen het plafond). Ik heb je niet zien noemen dat je daarnaar op zoek bent. Zo niet, is een stapje lager in het segment wellicht ook voldoende. Tenzij, de X4200 een functie heeft die niet te vinden is op lager geplaatste modellen en jij graag wilt hebben op de aan te schaffen receiver.:)
    N.B. ik ben zelf ooit op zoek geweest naar een receiver + 5.1 set. De medewerker in de audiowinkel liet me een set vloerstaande luidsprekers horen die me de wens voor een compacte 5.1 set onmiddellijk heeft doen vergeten.

    Xbox One en geluidopties.
    Daar staat dat de console via de optische aansluiting Dolby Digital en DTS (beide maximaal 5.1) kan doorsturen. Meer dan dat gaat inderdaad niet, maar het is dus wel degelijk surround. Speel je een BluRay af dan heb je vaak te maken met Dolby True HD of DTS HD MA en dat zijn varianten met 7.1 (meen ik) die niet via een optische kabel kunnen worden verstuurd of HDMI ARC.
    De Turtle Beach mag via een PS4/Xbox One maximaal Dolby Digital hebben volgens de handleiding:
    Note: Do NOT select DTS Digital Sound. The Elite 800X is designed to accept Dolby Digital content for the best possible audio experience. Link Dat kan dus gewoon via de optische aansluiting.

    Wat zou ik je dan aanraden:
    Kijk naar een receiver met 2 HDMI uitgangen die je dan beide aan de tv koppelt (of dat een nieuwe wordt is even niet relevant). Beide laat je naar de tv lopen maar slecht op 1 van beide activeer je de game mode in de tv.
    Xbox One opties:
    • De Xbox One + settop box sluit je gewoon aan op de receiver met HDMI kabels en de receiver koppel je met 1 HDMI kabel aan de tv. De hoofdtelefoon kun je middels de optische kabel aansluiten op de tv (indien nodig, wel even in het menu aangeven dat je die aansluiting gebuikt). Hopelijk dat de tv dan nog wel netjes het Dolby Digital 5.1 signaal doorgeeft en niet terugschroeft naar stereo, dat verschilt per tv namelijk.
    Vraag aan de kenners met Xbox One: is de optische aansluiting gelijktijdig actief met de hdmi+audio of moet je kiezen voor 1 van beide? Het volgende citaat geeft de indruk dat het een keuze is voor één van beide: "Onder DIGITALE AUDIO selecteert u HDMI-audio of Optische audio, afhankelijk van het soort kabel dat u gebruikt om uw console te verbinden met de audio-ontvanger of het tv-toestel."
    • Als dat wel zo is kun je de Xbox One en Turtle Beach ook direct koppelen aan elkaar zonder tussen komst van de tv.
    Qua luidsprekers kan ik je alleen maar aanraden om eens een luistersessie te houden bij je lokale audiowinkel. Neem een collectie aan muziek mee die je goed kent en test een reeks luidsprekers. Het is hardstikke leuk om te doen en missschien kom je wel bij een type luidspreker uit waar je nooit aan gedacht hebt. Het budget heb je ervoor gereserveerd en zeker als een goedkopere receiver volstaat heb je nog iets meer financiële ruimte voor de luidsprekers.

    Een voorbeeld van een receiver van Denon die 2x HDMI out heeft: X-2200 die zo'n €499,- kost. Leg de vraag wel even bij een audiowinkel neer of mijn idee klopt dat je op deze manier 2 aansluitingen naar dezelfde tv kunt laten lopen, 1x game mode aan en 1x uit. Je wilt niet dat je vervolgens alsnog moeilijk moet doen om de receiver te laten wisselen tussen beide HDMI uitgangen namelijk. Twee uitgangen zijn eigenlijk bedoeld om beeld naar 2 verschillende tv's in 2 verschillende kamers te sturen.

    --------

    Nog een vraag over je kijkgedrag. Heb je graag 100Hz functies aan staan op je tv om minder stotteringen in het beeld te hebben? Elk merk noemt ze anders, op jouw Samsung zou het Auto Motion Plus kunnen heten (is niet op alle tv's te vinden overigens, een 100Hz model heeft het wel maar een 50Hz model niet).
    Lees het volgende topic eens door: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1690149
    De LG OLED modellen zijn niet feilloos op dat gebied. Geen probleem als je dergelijke functies om het beeld soepeler te maken niet gebruikt, maar mogelijk wel als je allergisch bent voor het subtiele stotteren dat 24Hz beelden van bijvoorbeeld BluRay eigen is. Kijk vooral zelf naar dat aspect in de winkel voordat je een keuze maakt.

    Zo, genoeg getypt voor nu.:cool:

    Ik realiseer me zojuist dat dit eigenlijk behoorlijk offtopic is, dus misschien beter hierna voortzetten in http://forum.xboxworld.nl/threads/gamen-in-surround-dolby-digital-deel-15.170046/ of zo?:+
     
    AnubisNefer en Bidle vinden dit leuk.
  19. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Allereerst bedankt voor je uitgebreide reactie.

    Waarom de Denon:
    Aanleiding was als eerste dat ik gewoon iets beter geluid wilde hebben. Zodoende kwam ik enkel op reviews uit op de ONKYO. Echter na het vele lezen ontdekte ik pas het bestaan van de losse receivers waar je hele mooie boxen aan kan hangen.
    Ben zelf wel 'redelijk bekend' met de betere muziekinstallaties, met name door vrienden. Elke keer als ik daar ben geweest en dan thuis mijn oude standaard setje aan zette,.. tja. Kortom altijd al gewild om een betere set te hebben puur voor muziek. Dus vandaar dat ik de eerste set opzij heb gezet. Mede omdat het weer het halve werk is en ik met het budget al wel een mooie receiver kan kopen. T.z.t. kan ik de voorste speakers vervangen voor degelijkere boxen van de twee satelliet speakers zou ik dan bij wijze nog naar een 9.1 kunnen gaan of ze anders inzetten. Dus met de Denon ben ik een hele grote stap richting de volgende. Als laatste is de optie van een tweede zone wel ideaal, omdat dit goed zou uitkomen met een naast gelegen ruimte.
    Helaas heb ik de Q acoustics niet kunnen luisteren, maar heb veel reviews gelezen. Daarbij een Xbox kennis die een andere set heeft van ze en erg tevreden is. Enkel heb één mindere ervaring gelezen op GoT.

    Optische kabel en HDMI van Xbox:
    Beide zenden tegelijk geluid uit, ben ik inmiddels achter. Dus de koptelefoon zal ik idd rechtstreeks kunnen aansluiten! :)

    Alle sound formaten:
    Er zijn er inmiddels idd genoeg en ze volgen elkaar ook rap op met veel competitie. Er zijn diverse links, maar onderstaande vond ik wel handig. Daarbij geeft ook de handleiding van Denon (enkel te downloaden ook een goed beeld van de opstellingen).
    http://www.digitaltrends.com/home-theater/ultimate-surround-sound-guide-different-formats-explained/

    Nieuwe TV:
    Ik heb al gekeken naar enkele toestellen in de winkel, maar wil idd even goed bekijken. Ondertussen zowat wel alle reviews en filmpjes op Youtube bekeken. Tot nu toe al een traject afgelegd in potentieel kandidaten. Waaronder een Samsung UE65JS9500, prima model en volgens vele ook zelfs beter dan zijn opvolger de UE65KD9500. De laatste een review op youtube gezien en dat gaat hem niet worden. De backlight komt o.a. van onderen en dan heb je telkens die witte gloed in beeld. Mijn huidige Samsung heb ik zelf twee keer los gehaald omdat die een soortgelijk euvel vertoonde. Kortom dat gaat me echt irriteren. Hieronder de link met de review, overigens een prima kanaal:


    Enfin, ik wil graag nog eens beter kijken naar de Oleds en met name ook zien of ik me XboX erop kan aansluiten om te testen. Omdat ze wel en iets hogere lag hebben van ~32ms t.o.v. 21ms van de bovengenoemde Samsung.
    ps. Het "Motion Plus" op mijn Samsung staat uit, want dat slaat iig bij mijn model helemaal nergens op. ;)



    Al met al een leuke reis die ik aan het maken ben, omdat je gelijk er een hoop van leert. Een maand geleden was ik niet eens bekend met het concept receiver. Ondertussen beter een idee van wat ik wil enkel nog niet helemaal zeker van de TV. Echter de LG Oled modellen lonken. Nogmaals dank voor je uitgebreide reactie!! Voor de speakers ga ik tzt iig een keer luisteren bij Stassen, maar voorlopig eerst de oorlogskast aanvullen.
     
  20. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Mooi de Xbox One S 500 gb gereserveerd ter upgrade van mijn Xbox One Elite.
    Las dat de S naast 4K streaming ook 4K blu-ray´s ondersteund :)
    Gezien ik mijn Xbox One regelmatig mee van huis neem is het 40% kleinere formaat met interne voeding ook wel handig.
    Op zich wel jammer dat er geen black editie is.
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2016
    Insane/Erret en Bidle vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina