Is het aan te raden of hier een stuurtje voor aan te schaffen? Of is het goed te doen met de controller? En zo ja, zijn er goede goedkopere stuurtjes op de markt?
Als je je echt veel gaat verdiepen in het racen dan is een stuur zeker aan te raden. Thrustmaster is zonder twijfel het go to merkt als je kijkt voor een goed stuur op console. Ik weet niet welk platform je bezit, maar Thrustmaster maakt voor zowel PS4 als XOne sturen. entry range - 100 Euro | Vermijden! Dit is een erg kale range met sturen zonder Force Feedback (FFB). Het belangrijkste element van een stuur is de FFB. Dit zijn effecten die alles wat je in het echt door de banden en het stuur voelt simuleren. Dus als je te hard remt waardoor je wielen blokkeren wordt het sturen lichten en op kerbs voel je de wielen een kant op duwen bijvoorbeeld. Met deze range voel je dat allemaal niet en heeft het weinig toegevoegde waarde over een controller. low-range - 200 Euro | De low-range is er bij Thrustmaster nog niet zo lang. Met de T150 PS4) en TXM (XOne) heeft Thrustmaster voor de mid-range een betaalbare set gebouwd. Deze sturen bewchikken wel over FFB functies, al missen ze nog wat power. Een prima punt om te starten als je niet weet of het iets voor jou is. mid-range - 300-400 Euro | Je hebt de mid-range line-up met de Thrustmaster T300 (PS4) en de TX (XOne). Deze twee zijn de meest populaire stuurtjes van Thrustmaster. Een prima motor voor de bewegende effecten die met een band naar de stuurnaaf gaat zodat er geen geratel van tandwielen is. Vloeiend, krachtig en ik ben er al 3 jaar erg tevreden mee. high-range - Ik gok 800-1000 Euro | High range sturen worden ook wel direct drive sturen genoemd. Dit betekend dat de FFB motor direct aan de stuurnaaf vast zit (vandaar dus 'direct drive') en bevatten vaak nog sterkere motoren. Thrustmaster heeft nog geen direct drive stuur op de markt maar heeft er wel naar geteased. Met andere direct drive sturen kunnen prijzen zo richting de 2000 Euro lopen. Daarnaast zijn er nog wel een aantal andere merken. Meest bekend zijn Logitech en Fanatec. Logitech leunt nog steeds op tandwielen voor hun sturen, waar ik geen fan van ben. Fanatec zit met hun kwaliteit net overal tussen. Hun beste stuur is een mengsel tussen mid en high range, maar je bent er wel zo'n 1000 Euro voor kwijt. Maar nogmaals, een stuur is alleen een must als je je echt verdiept in het racen. Je moet nagaan hoeveel je het gaat spelen. Als je het een uurtje in de week doet dan lijkt het me zonde, maar als je elke dag bezig bent en je wilt er alles uit halen dan is een stuur een prima investering. Je kan altijd beginnen met controller om te kijken of dat al aardig speelt en daarna verder kijken.
Super!!! Dank je voor de info. Dan ga ik het in eerste instantie gewoon met de controller doen. Ik zag trouwens ook op bol.com een stuur van Ferrari voor de Xbox one van 98 euro.
https://www.bol.com/nl/l/games/game...0/filter_N/4278653361/index.html?sort=price_l Iemand ervaring met de bovenste 2 ?
ik heb anderhalf jaar die spider wheel gebruikt.. Opzich een leuk stuurtje voor als je een paar uurtjes per week racegames speelt.. Ben je toch wat fanatieker en speel je wel een paar uur per dag, Dan zal ik iets met ffb nemen.. Ik ben nu bijna een half jaar over op de TX en zal ook niet meer anders willen
Yep die bovenste 2 zitten in die entry range en raad ik je niet aan. Behalve als je echt krap zit qua budget. Er zijn meerdere leden hier die toch zo'n entry range hebben gekocht, maar die zijn, zoals WietHok, daarna toch overgestapt op een stuur met ffb. Zonder ffb is het gewoon een controller die ronddraait. Je voelt totaal niet wat de banden doen en waar de auto heen leunt zonder ffb.
Wat bedoel je met Arcade?F1 heeft veel opties die het rijden heel makkelijk maken dus zelfs iemand die nog nooit een racegame heeft gespeeld zou zonder problemen dit kunnen spelen.Denk aan remhulp,abs,automatisch schakelen,traction control @Airborne Ruben als het goed is zit er wel online coop in, locaal weet ik niet
The Multiplayer Championship will be a new in-game mode pitting 22 players against one another over the duration of an F1 season. Players will be able to race as team-mates or have at it across different teams; either way things will ultimately come down to every man for themselves, there will only be one champion when everything is said and done. het heet niet coop,... maar er is wel iets met teammates......
Wel tof, kan dus naast de singleplayer career een online seizoen rijden tegen een vriend. Je kunt dat ook tussentijds saven zag ik.
Wat is er eigenlijk "limited" aan? Volgens mij wordt er alleen maar een limited edition verkocht.....
Heb ook de Limited besteld, geen idee wat er bij zit :'). Klonk wel goed. Op gamekings stond al een preview van Skate en nog een dude.
Deze dingen zitten er extra bij: Boost voor onderzoek en ontwikkeling Helm en laptop designs multiplayer lobby icoontje Echt zin om weer eens een goeie F1 game te spelen Hier nog wat gameplay met Controller en stuurwiel