[Multi] The Witcher 3: Wild Hunt

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 6 feb 2013.

1. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Kijk dat wist ik dus niet. Thanks :)

Hybrid vindt dit leuk.
  2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.783
    Zit al een tijdje op Google en heb echt al tig potjes gespeeld tegen Ermion op Skellige, die druid, met mijn Northern Realms deck. Het is de enige deck met voldoende special cards. Hoe versla ik die gast? Echt, iedere keer die monsters en tig keer vermenigvuldigen. Op laatst gewoon 88 - 44 verloren. Moet die rot paardenraces ook nog, maar die red ik wel.

3. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ben deze week aan the witcher 3 begonnen omdat ik em in de PSN store voor 25 zag staan.
    Damn wat stom dat ik hier niet eerder aan begonnen heb wat een mooie game :)

Gwent vind ik ook tof maar hoe moet ik dit aanpakken?
    Heb bij de eerste inn alle kaarten gekocht en die dude verslagen. echter het 2de potje (dude in het kasteel na het 1ste gebied) verloor ik dik omdat hij al veel betere kaarten had.

4. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    621
    In het begin meer tegen markthandelaren of mensen in een kroeg (sowieso de personen achter de bar) spelen dan kun je 'random' kaarten winnen en jou set kaarten verbeteren/aanpassen... :thumbs:
    Sommige lui verkopen ook een x-aantal kaarten net zoals bij de eerste 'Inn' het geval was...

Men kan overigens niet oneindig kaarten kopen of winnen, het is een vaste set kaarten die verwerkt zit in het spel. Sommige kaarten zitten echt verweven in een verhaallijn, let dus altijd goed op of er "Gwent" mogelijkheden voorbij komen. :)

5. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ben echt een sucker voor dit soort cardgames haha, kan me herinneren dat in FF VIII ook zo'n kaartspel zat vond ik ook tegek,

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Best jammer dat best veel achievements bugged zijn. Zit net even te checken welke secret achievements ik niet heb. En heb vele gewoon gedaan.
    Zelfs de achievement voor Yennefer te vinden in het begin van de game heb ik niet.

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.783
    Find Hjalmar, wat een gore kut quest is dat zeg. Irritant as hell met die fucking sirens o.a. :mad:

8. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    621
    Tegen een 'Monster deck' is het juist de kunst om je tegenstander op het juiste moment schade toe te brengen. Laat je tegenstander vooral in de eerste ronde zoveel mogelijk kaarten opleggen en je kunt de laatste twee rondes meestal vrij eenvoudig winnen.

Scorch, weer-kaarten of de geniale kaart Villentrethenmerth zijn je beste vrienden in dit soort potjes, helemaal omdat je de laatst genoemde kaart ook nog kunt hergebruiken m.b.v. decoys... :thumbs:
    Zet Scorch pas in als de tegenstander echt op een hoge score staat, ga niet gelijk in de aanval voor een combo van amper twee kaarten weg te vegen, heb geduld.

Puur op eigen score spelen tegen Monsters is vaak onbegonnen werk... Zeker met speciale kaarten, die kun je namelijk niet terug krijgen via een medic of decoy, en zijn qua scorend vermogen ook niet te beïnvloeden met de Commander Horn.
    Probeer daarbij ook op een andere linie te spelen als je tegenstander zodat wanneer je het weer veranderd je niet ook je zelf ermee te pakken hebt. ;)

Maddmonkey vindt dit leuk.
  9. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Zodra je merkt dat het niet lukt, is het goed om langs alle vendors te gaan en die kaarten te kopen. Zitten zoals hierboven wordt gezegd hele goede kaarten tussen en de ai is dom. Baiten en vervolgens forfeiten en de laatste 2 rondes knallen

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.783
    Klopt en ik ben inmiddels ook al heel wat vendors bij af gegaan, maar alleen Nilfgaard lijkt ik compleet te krijgen en Northern Kingdoms speel ik het meeste mee. Ik weet alleen niet waar vendors zitten met minimaal 1 of meerdere kaarten die te koop staan. Heb al de nodige lijsten af gezocht, maar op YT kwam ik alleen maar trolls tegen. En Engels kan ik redelijk goed, maar ik moet er geen trolls tussen hebben, dan raakt mijn geduld op.

Ander probleem waar ik nu tegen aanloop is dat ik de subplot op Skellige heb gedaan en die Druid naar Kaer Morhan is op mijn verzoek, maar de quest marker wijst nog naar Skellige en in KM heb ik hem nergens kunnen vinden. Als ik dan de map van Skellige weer open, dan geeft die nergens aan waar de druid is, maar wel dat ik op Skellige moet zijn als ik nog op de world map zit.

Ik weet al van onderzoek dat veel ongein op Skellige bugged is en ik heb ook al een aantal kleine glitches meegemaakt, maar ik moet even weten hoe ik dit op kan lossen. Het komt misschien omdat ik eerst het subplot van Skellige heb gedaan, en toen al de druid naar KM had gestuurd, maar dat moet ik zeker weten van iemand die daar alles al gedaan heeft.

Tamelijk fucked, want ik irriteer met mateloos aan Skellige eerlijk gezegd. Veel bugs en de nodige glitches verpesten af en toe het speelplezier. =(

45 minuten zoeken en ik heb dit:
    http://www.supercheats.com/the-witcher-3-the-wild-hunt/walkthrough/gwent-card-collecting

Quest heb ik zonder het te weten, Ermion dus, bugged laten gaan. Er zit geen andere weg meer op dan hem failen door het verhaal uit te spelen aangezien ik al bij die specifieke MQ quest ben waar in de link over gepraat word. Mooi kut, begon Gwent net een beetje leuk te vinden. =(

Laatst bewerkt: 12 aug 2016
  11. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Hoop dat ze de game gaan patchen voor de Neo.. 60FPS zou chill zijn maar de laadtijden moeten veel sneller. Wil de game graag opnieuw spelen met alle dlc's op hoogste moeilijkheidsgraad en snellere laadtijden na doodgaan zijn voor mij zeer belangrijk.
    Denk dat de makers met alle liefde de boel verbeteren.. Hoop het althans :+

12. Zumpelvelder

Leuk Bevonden:
    621
    Heb je ook al eens gekeken bij het "Druids Camp" op Ard Skellige of Ermion niet toch nog toevallig daar ergens verblijft in een van de grotten?

Voor wat ik mij kan herinneren was erg weinig tot niets bugged in Skellige, alleen moest je er soms wel iets meer zelf op onderzoek uitgaan en werd niet altijd alles even goed met een marker aangegeven. Wanneer je een quest te ver door hebt gespeeld en een personage echt buiten je bereik zit is dat helaas je eigen foutieve keuze geweest, en geen bug. ;)

Na het gevecht op Kaer Morhen krijg je als het goed is nogmaals de gelegenheid om met alle personages een gesprek te hebben, misschien dat dan toch nog de mogelijkheid bestaat om Gwent te spelen met een desbetreffende persoon.

Yellow 13 vindt dit leuk.
  13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.783
    Gwent word niet zo'n probleem meer, dat neem ik wel mee in een eventuele NG+ Ben inmiddels, volgens mij, aanbeland bij de laatste quest, *censuur* FP *censuur*, maar word een beetje Witcher moe. MQ is echt rete lang en aan die, imo veelal matige, side quests, lijkt geen einde te komen. Laat de game wel eventjes liggen of af en toe een stukje.

Weet iemand trouwens ook of, wanneer ik de MQ heb uitgespeeld, en daarna de resterende SQ ga doen, die SQ data ook nog meegenomen kan worden naar NG+ als de MQ al afgelopen is???

14. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja. Je pakt gewoon een save die je zelf maakt.

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.783
    Beter kan niet. Met een gerust hart de MQ uitspelen.

Heb ik even in een spoiler gezet zodat je weet waar ik ben:
    Final Preparations. Heb die Wild Hunt generaal dood, en Ciri heeft twee van de heksen te pakken gekregen.

De derde is met de medaille van die gedode Witcher, naam vergeet ik steeds, er vandoor. Vesimir als ik het goed heb?

Daarna worden bepaalde mages gezocht, moet nog dingen voorbereiden met Ciri, met Yennefer praten en beslissen of ik met Triss wil samen wonen.

Hoever moet ik nog met die MQ, want wil nu zo langzamerhand wel een eind hebben!?

16. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Close. Ik weet nog dat je ergens een bericht krijgt over een point of no return. Dan moet je nog steeds wel een stukje, maar dan zit je al tegen het einde aan.

Overigens,
    https://gfycat.com/GoldenGlamorousIcterinewarbler

Deed mij gelijk hieraan denken

:lol:

Laatst bewerkt: 14 aug 2016
    Jorrie en Yellow 13 vinden dit leuk.
  17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Gwent kaarten gaan niet mee met NG+.
    En SQ gaan ook niet mee met NG+. NG+ is eigenlijk gewoon een nieuwe game. Met level en abilties behoud. Simpel gezegd.

18. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Gisteren Blood & Wine opgestart. SHIT wat ziet dat er waanzinnig uit zeg. Zo kleurrijk, prachtige omgevingen en vergezichten. Als mijn Geralt met pensioen kan zou die zich sowieso in Toussaint settelen!
    Zin om de boel verder te ontdekken!

19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Formules voor potions behoud je ook. Diagrammen voor armor niet (volgens mij).

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Klopt. Maar maakte het even makkelijk voor hem wat NG+ is. ;)

Deel Deze Pagina