1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Assetto Corsa

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 3 jun 2015.

  1. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Op de meeste punten sluit ik me wel aan bij @B Tender. Vooralsnog is online het meest teleurstellend, buiten dat de framerate echt slecht is, is het aantal opties gewoon niet goed. Je krijgt een lijst voorgeschoteld met lobbies, waar dus de track, auto's en opties al van te voren gekozen zijn. Dus als je met één specifieke auto op een bepaalde track wil rijden: vergeet het maar. Verder zijn sowieso de opties voor stuur vreemd, je kan je knoppen niet handmatig aanpassen waardoor stuur een aantal functies mist die de controller wel heeft. Koplampen aan/uit zetten om te seinen bijvoorbeeld, of achteruit kijken. Ondertussen zit je wel met verplichte knoppen die je nooit gebruikt zoals 'vote yes', een handrem of 'cycle turbo', waarbij ik nog een auto moet tegenkomen die die optie heeft. Ik had verder ook een groter gat tussen Pcars en AC verwacht wat betreft physics. Dat imago van 'Project Cars is geen simulator, probeer Assetto Corsa' begrijp ik niet echt. Er zijn zeker verschillen, maar het is echt nihil. Verder zijn de laadtijden vergelijkbaar met Pcars denk ik, de AI is niet echt om over naar huis te schrijven en de menu's zijn over het algemeen vreemd. De interface tijdens het rijden ook trouwens. Meerdere keren gehad tijdens kwalificatie dat ik een 1:50 rijd en dat er dan doodleuk staat dat mijn beste (en laatste) tijd een 2:05 is ofzo. Maar als je dan via het startmenu naar scorebord gaat, staat je 1:50 tijd er wel bij. Tot zover heeft Assetto Corsa alleen het rijgedrag voor zich spreken, en dat is dan verder ook wel prima, maar te weinig onderscheidend om de rest eromheen goed te maken. (wat klinkt dat toch bekend in de oren)

    Hier nog maar even een filmpje waarin ik in de Alfa Romeo Giulietta op Magione rij tegen AI Fiat 500's.
     
    Bidle en B Tender vinden dit leuk.
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Zullen we straks gewoon lekker Forza Motorsport 7 gaan doen met z'n allen!
     
    Insane/Erret en Bidle vinden dit leuk.
  3. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    kuch kuch gtsport :9
     
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Als Forza een beetje luistert dan kunnen ze hun slag wel slaan ten opzichte van de 'sims' die het wel even komen laten zien op console. En met PC - Xbox crossplay zou dat helemaal mooi zijn.
     
  5. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Luisteren naar wie? Forza verkoopt drie keer zoveel als Project Cars en Assetto Corsa bij elkaar, daar zijn ze niet zo bang voor.
     
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Nou, Forza 5 en 6 zaten beide na een paar maanden rond zo een miljoen units verkocht, terwijl Project Cars daar al na 1 maandje zat, en Forza 4 zelfs op 4,6 miljoen. Daarnaast betekenen goede verkoopcijfers niet dat devs niet hoeven te luisteren natuurlijk als ze geïnteresseerd zijn in het succes in de long run.
     
  7. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Forza moet qua gameplay helaas van veel te ver komen om het net zo leuk te maken als PCars en AC.

    Toch wel een teleurstelling dit hoor. Had echt gehoopt op vette cups in de winter. Die F1 spellen zijn ook al zo kut. Wanneer komt PCars 2 uit? :9
     
  8. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik zou vanmiddag even op zoek naar deze game, maar begin nu toch wel te twijfelen.
     
  9. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    True, had wel gedacht dat Forza 6 beter verkocht was dan dat. En bij Project Cars is waarschijnlijk meer dan de helft van dat miljoen pc-spelers. Toch betwijfel ik of Turn 10 zich ook maar iets aantrekt van Project Cars en AC. Het zou voor ons supermooi zijn, maar ik geloof er niet in dat de simulatiemarkt groter gaat worden dan de simcade-markt die Forza bedient, zeker niet op Xbox.
     
  10. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik ben nu ook ff weer online kijken en nu loopt het wel heel mooi.. Denk eerder dat als er 1 in de lobby komt met een klote verbinding of een wifigamer is dat het dan ook kut wordt.. Verder net wat racer en tender zeggen. De game mist nog te veel.. Vooral knoppen aanpassen voor stuurtjes en online prive lobbys


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  11. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Een van mijn favoriete racers op YT is er ook mee bezig geweest. Volgens mij zegt hij ergens tijdens het filmpje dat hij ook niet alles mag zeggen momenteel. Over de physics is hij in ieder geval erg tevreden.

     
  12. Arno S.

    Arno S. I never asked 4 this

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    74
    P:Cars is ook multiplatform dus niet verwonderlijk Deze generatie staat synoniem voor early access. Helaas is Assetto de zoveelste die unfinished op de markt verschijnt.
     
  13. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Net bij de Intertoys geweest maar daar hadden ze alleen de PS4 versie.
     
  14. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Online is zoals @HRT WietHoK NL zegt nogal vreemd. Net met een stuk of 6 man Nordschleife Tourist gedaan zonder problemen. Daarna met alleen WietHok op Vallelunga (met beide een ping van <22) en de framerate kwam niet hoger dan 15 denk ik. Geen touw aan vast te knopen.
     
  15. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Dit leest ik net op de facebook van assetto corsa

    Hi guys! We are aware of an issue with the FPS on Xbox One and our development team have been working hard to fix it. Expect an update early next week!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    RemcoM, Racerblade01, Insane/Erret en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik heb onbedoeld nog een nieuwe bochtentechniek ontwikkeld trouwens, hier perfect uitgevoerd. :cool:

     
  17. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Zat Forza 5,6, en horizon 2 laatst niet op 11 miljoen gebundeld? Dat zijn behoorlijke aantallen imo.

    Zoals laatst gepost in Forza 6 topic heb ik sinds kort contact met Dan Greenawalt en Alan Hartman van turn 10 dus alle feedback die jullie hebben hoor ik graag en ventileer ik door naar hun, en dan hopen dat ze er wat mee doen. Ikzelf heb al over de force feedback gesproken en daar ging hij (Dan) mee naar zijn team.

    On topic AC, halen of niet ? Twijfel nog zo
     
  18. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Ontbrekende Private lobbies vind ik echt zonde. De game career ziet er wel heerlijk uit. Online heeft nogal last van framedrops. Ik vind het persoonlijk het geld nog niet waard.
     
    Insane/Erret vindt dit leuk.
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Lees eens mijn Forza 6 preview van 2 jaar terug, wat eigenlijk meer een artikel was over dingen die ik mistte in de reeks. Heel dat artikel zou ik nu gewoon opnieuw kunnen posten omdat Forza 6 niet werd waar ik in mijn artikel over schreef en het dus nog steeds net zo relevant zou zijn.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  20. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik zal nog ff wachten tot de game verbeterd is.. Al is single player wel redelijk soepel en behoorlijk moeilijk..

    Hier nog wat meer info op de facebook van AC
    https://m.facebook.com/story.php?st...314945048:tl_objid.1517479314945048&__tn__=,;



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    B Tender en Insane/Erret vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina