1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] F1 2016

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 27 mei 2016.

  1. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Goede keuze!!
    Qua meekomen,.. ligt eraan welke AI je instelt. Rijd zelf op Ultimate en kan redelijk meekomen rond de tiende plek met mijn Force India en sta nu 12de. Heb overigens wel traction control aan op medium, maar verder alles uit. Enkel aan het begin even de rijlijn met remmen aan. Verder hoe vloeiender je rijd hoe beter met name voor later in de race zodat je banden iets langer mee gaan.
    Rijd daarnaast een kampioenschap online op Hard en daar ook een Force India en alles de auto's op realistic. Daar is het enkel spannend als er een keer iets fout gaat, zodat het een inhaalrace gaat worden.

    Enfin,... anders rijd een paar losse wedstrijden en dan weet je waar je nu staat. In het begin zal je wel redelijk snel grote stappen maken qua rondetijden.
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  2. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Thrustmaster t300rs stuur gekocht.
    Allejezus wat lastig zeg hahaha. Hoelang duurt het voordat je dat een beetje onder de knie hebt?

    En wat een FFB heeft dat ding gaaf!
     
  3. NullMicrobe6099

    NullMicrobe6099 Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    39
    Je hebt het snel onder de knie begin gewoon eerst met assist aan en bouw het rustig af
     
  4. Groene Kiwi

    Groene Kiwi Gamertag: Groene Kiwi

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    16
    Klopt helemaal. wat NullMicrobe6099 zegt.

    Ik heb sinds enkele weken ook F1 2016 met daarbij de Playseat Evolution Alcantara + Logitech G920 Driving Force gekocht. Ik game sinds mijn 6e (1989), en nu dus voor het eerst racegames i.c.m. deze set up. Het is zo veel gaver dan met een controller, en ook zo veel preciezer. Ik wil met racegames niets anders meer. Mijn vriendin had in het begin zoiets van: "Wat moet je daar nou weer mee?!"... maar inmiddels vindt ze het ook weleens leuk om wat rondjes te racen.

    Het is even wennen met een stuur, maar dan wil je niets anders meer! Dus goed blijven oefenen :).

    Ik vind daarnaast F1 2016 een top game. Het bevalt uitstekend. Nu doe ik nog de Offline Career, maar binnenkort wil ik Online gaan racen.
    Ik ben begonnen met Team Renault F1. Halverwege het seizoen een aanbod van McLaren, Haas en Toro Rosso gehad, maar ik rij het seizoen af met Renault, en zie dan wel wat er voor een aanbod zal komen. Natuurlijk kan je ook meteen beginnen bij een topteam, maar dan wordt er meteen veel van je verwacht. Ik vind het ruiger om met een 'minder' team races te moeten knokken om in de punten te komen.
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  5. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ik ben ook helemaal weg van mijn stuur.
    Doe veel time trials om te oefenen en je ziet vanzelf je tijden verbeteren.

    Mijn vrouwtje dacht ook in het begin van oh god wat heeft ie nu weer gekocht haha.

    Verder heb ik traction op half staan.
    Manual schakelen en damage op reduced.
    Heerlijke game inderdaad!

    Playseat staat ook nog op het verlanglijstje.
    Heb het nu op een oud buro gemonteerd.

    Welke games zijn nog meer een must met dit stuurtje?
    Dirt?
    Zelf ook nieuw met racing games i.c.m een stuurtje.
     
  6. Groene Kiwi

    Groene Kiwi Gamertag: Groene Kiwi

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    16
    Een Playseat is echt aan te raden. De stoel zit echt helemaal top. Het stuur en pedalen muurvast, en alles is in te stellen voor jezelf.
    Het was dan wel weer 300 euro, maar meer dan de moeite waard.

    Ik heb ook o.a. nog Forza 6 en Project Cars liggen. Moet ik beide nog mee beginnen. Verder wil ik binnenkort nog Assetto Corsa erbij gaan halen. Schijnen allen met het stuur erg goed te werken. Het is vooral de accuraatheid t.o.v. een controller.

    Voorlopig zal ik nog volledig plezier hebben met F1 2016!
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  7. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Is het trouwens normaal dat je zoveel practice sessions hebt voor de daadwerkelijke race?
     
  8. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    *zucht* helaas wel ja......
     
  9. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Aah ok.
    Die practise programs fail ik stuk voor stuk:+
     
  10. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Je kunt ze ook skippen gelukkig. Via "x" en dan helemaal rechts zo uit mn hoofd kun je kiezen voor end session. Of snel doorspoelen kan ook.
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  11. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Check het online racing gedeelte voor PCars competitie's van XBW
     
  12. Groene Kiwi

    Groene Kiwi Gamertag: Groene Kiwi

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    16
    Bedankt voor de tip ColdzeroNL!
     
  13. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    95% rijdt er met stuur en een aantal met playseat combi. Meeste gebruiken TX stuur.
     
  14. Groene Kiwi

    Groene Kiwi Gamertag: Groene Kiwi

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    16
    Dat is gaaf! Zal me er snel meer in gaan verdiepen. Het is altijd minder met online als je ergens in een lobby zit, en het merendeel alleen maar wil rammen / crashen.
     
  15. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Hebben jullie tips voor mij hoe ik het beste een bocht kan pakken?
    Goed afremmen en gas los in de bocht?

    In flauwe bochten kan je denk ik best wat licht gas erbij geven.
    Maar hoe doen jullie het met de wat scherpere bochten? Gewoon gas los?
     
  16. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Buiten, binnen, buiten. De truuk is om zo min mogelijk te remmen. Kwestie van oefenen en een beetje gevoel ervoor hebben. En zoek evt. een how-to op youtube over het nemen van bochten. Je zal merken dat je na wat oefenwerk steeds sneller een bocht kan nemen en je rondetijd naar beneden vliegt.
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  17. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Bedankt voor de tip.
    Merk dat ik nog veel te leren heb.
     
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Wilde graag wat met jullie delen, al vertel ik misschien wel helemaal niets nieuws:)

    Hieronder is een heel interessante Telemetrie-app die met/via udp sinds kort ook met de XB1-versie van F1 2016 kan communiceren. Heb het vrij eenvoudig werkend gekregen op m'n windows-tabletje (app uitpakken, aanzetten, in de F1-2016 game onder Settings>UDP UPD activeren en verwijzen naar het IP-adres van m'n tablet et voila). Wat de app allemaal realtime toont (en bewaart) is ontzettend leuk, interessant en leerzaam (en te customizen naar je behoefte) en wilde ik zeker met jullie delen! Voel me nu al een soort race-engineer :):)

    Waar is de app te vinden?

    Ik moet bekennen dat ik er onvoldoende verstand van heb om een gefundeerde inschatting te maken van in hoeverre dit veiligheidsrisico's m.b.t. je apparaat met zich meebrengt, maar tot op heden werkt m'n apparaatje nog ;)

    Kleine selectie van de mogelijkheden, voor een indruk (eigen foto's).
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    ^neee was nog geen topronde!

    @asjemenou75
    @HRT WietHoK NL
    @Racerblade01
    @GoldPwnageNL
    @Surreallistic
     
  19. NullMicrobe6099

    NullMicrobe6099 Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    39
    O
     
  20. NullMicrobe6099

    NullMicrobe6099 Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    39
    Zijn er nog veel mensen op de ps4 die racen opeen zaterdag of zondag avond?
     

Deel Deze Pagina