*insert epische coverfoto*
Landgenoten,
Zoals jullie misschien al hebben kunnen lezen in het huidige cup-topic, neemt Asjemenou de organisatie van de volgende cup niet voor zijn rekening. Reden hiervoor is het immers groeiende tijdgebrek die met het goed opvoeden van kinderen gepaard gaat (je snapt wel dat mijn ouders vroeger zeeën van tijd hadden ) en andere verplichtingen.
Onder het mom van: “Never change a winning cupformule”, hebben wij besloten na positieve geluiden tijdens de huidige BMW cup, mede door ons, het bekende recept voort te zetten. Dus spreek jullie huidige sponsoren maar vast aan, want de transportkosten gaan stijgen ten opzichte van vorig seizoen.
Organisatie:
Wie gaan dan de organisatie op zich nemen? Die zal de komende 5 weken bestaan, en misschien langer uit: @Rossi46 en @Kimi NL
Disclaimer: Voor ons is na het aflopen van de huidige cup aanstaande zondag de kous af met betrekking tot eerdere incidenten tussen coureurs en beginnen wij en iedereen met een schone lei. Het plezier staat bovenaan alles en wij zullen er dan ook alles aan doen om het eerlijk te houden. Daarom is ook in overeenstemming met Asjemenou besloten bij toekomstige incidenten zijn objectieve mening als leidend te beschouwen. Wij zullen voornamelijk de organisatorische taak op ons nemen. Straffen en eventuele andere belangrijke samen zullen overlegd worden tussen de organisatie en oorspronkelijke raceleiding.
Opzet van de cup:
De cup zal voortborduren op het reeds neergezette concept van Asjemenou, waarvoor nogmaals dank. Met enkele kleine wijzigingen zullen hopelijk ook de komende 5 weken veel inhaalacties en gezelligheid kennen.
De bekende formule blijft:
- BMW 320 TC
- Tuning NIET toegestaan (wel een setup aanmaken)
- 5 weken, 5 banen, 2 Heats per baan
- Geen kwalificatie, Start Race 1 gaat reversed aan de positie in het kampioenschap, start Race 2 gaat reversed aan uitslag Race 1. (enkel voor de eerste race van het seizoen geld een kwalificatie)
- Schrapresultaten blijven van toepassing (2 stuks)
- Schade op Visual, tenzij anders vermeld in de briefing
- Bandenslijtage: REAL
- FUEL: REAL
- TCS/STM/ABS: ALLOWED
- Verplichte pitstop: Geen
- Resetknop NIET toegestaan, tenzij anders vermeld in de briefing
Wijzigingen ten opzichte van vorige kampioenschap:
- Puntentelling.
Iedereen ontvangt punten.
We beginnen met 16 voor pos. 1 en nummer 16 ontvangt 1 punt. De verschillen per positie blijven dus 1 punt om het onderlinge verschillen minimaal te houden.
- De circuits.
Er zullen 5 nieuwe circuits bezocht worden. Met de nadruk op circuits die we niet veel vaker bezocht hebben tijdens het cupracen.
- Het weer.
Er zal 1 regenrace (1 heat) zijn dit seizoen. Deze race zal beginnen in de regen en eindigen in de regen. Geen gedonder met pitstops etc.
Livery:
Je mag een nieuwe livery kiezen voor dit kampioenschap. Echter mag Livery #1 enkel en alleen gebruikt worden door de nummer 1 van het afgelopen kampioenschap. Mocht Racerblade besluiten weer mee te doen, is hij verplicht een andere livery te kiezen. Uiteraard hoeft de kampioen niet te kiezen voor #1, maar dan mag niemand er mee rijden.
Puntentelling:
Pos 1 tot en met 16 ontvangen punten.
#1. 16 punten
#2. 15 punten
…………………..
#16. 1 punt
Tijdschema: (richtlijn)
20:15 uur: Joinen Lobby (opgezet door Rossi of ik)
20:30 uur: Practice: 15 minuten
20:50 uur: Heat 1 (+/- 25 min) : Rollende start, reversed Grid o.b.v. stand in de competitie*
21:20 uur: Heat 2 (+/- 25 min) : Rollende start, reversed Grid o.b.v. uitslag Heat 1
Data, Circuits & ronden:
06 november 2016 : Laguna Seca - 20 Laps OVB(moet ik nog testen)
13 november 2016 : Dubai Autodrome International - 18 Laps
20 november 2016 : Imola - 17 Laps
27 november 2016 : Zolder - 18 Laps
4 december 2016 : Bathurst - 15 Laps
Elke race is inclusief 1 formatieronde
Briefing:
Er wordt een uitgebreide briefing gedaan voor elke race, opgesteld door Rossi of mij.
Tussenstand:
*die komt dus hier*
Tot slot:
kusjes van Rossi en de vriendelijke groeten van mij!
Laatst bewerkt: 7 nov 2016