1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] PES 2017

Discussie in 'Games' gestart door Molly, 26 jul 2016.

  1. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Vraag over cursor-switching: Ik heb het er al eerder op Evo Web over gehad, maar kreeg geen bevredigend antwoord.
    Welke instelling gebruiken jullie? Ik zet de mogelijkheden even op een rijtje:

    Met hulp: ( automatisch, maar je kan met de (LB) alsnog de cursor switchen )
    Beperkte hulp: ( automatisch, behalve in de verdediging ) Hiermee heb ik misverstanden, want als ik dan een ander verdedigertje wil selecteren, dan doet hij het soms niet en houdt de keuze die de COM zelf gemaakt heeft.
    Zonder hulp: ( is me niet helemaal duidelijk omdat hij ook manual cursors wisselt als je in de aanval bent, terwijl ik altijd alleen cursors wil wisselen als de tegenstander de bal heeft ).
    Vast: Lijkt me alleen van toepassing in BAL mode, omdat er één speler alleen geselecteerd is.

    Wat lijkt jullie het prettigst, en waarom?
    Van wat ik tot nu toe heb uitgeprobeerd, lijkt me "met hulp" het beste, of zien jullie dat anders?
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik gebruik semi-assisted.
     
  3. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Is dat "beperkte hulp"? En zo ja, heb jij dan geen last dat de COM soms jouw keus niet neemt, maar die van zichzelf?
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik heb alleen dat COM wisselt als ik pass... Dat is wel handig.
     
  5. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Dat betekent dus dat hij dat doet als jij AANVALT. Wisselt hij dan het spelertje dat jij net gebruikt? Welke bestuur jij dan na die switch?
    Daar snap ik niets van, want dan wil ik wel eens weten wat hij doet als jij verdedigt.
    Twee vragen dus :)
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Als ik de bal niet heb switch ik zelf... Als ik de bal heb en naar iemand speel switch de CPU automatisch.
    Vrij simpel toch? Wat snap je niet dan?
     
  7. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Oh zodoende, maar dat hoort hij altijd te doen. Dan gaat de selectie over naar degene die de bal heeft.
    Okee, dat is beantwoord, nu nog de vraag hoe hij switcht als jij verdedigt....
     
  8. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    hahaha jeetje Han

    bij aanvallen wisselt de speler cursor automatisch. behalve als je een pass geeft en je wisselt handmatig

    bij verdedigen je alles zelf doen qua wisselen van de cursor
     
  9. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Wat lach je nou :+
    Kijk maar eens naar de beschrijving van het speler-switchen, dan zul je zien dat je dat op verschillende manieren kunt doen.
    Ik ben gewoon benieuwd welke setting de spelers hier gebruiken. Welke setting gebruik jij?
     
  10. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    zelfde als iedereen eigenlijk. beperkte hulp

    bij volledige hulp onstaan er gaten, en bij geen hulp moet je van poppetje veranderen elke keer als je passt. ook geen optie

    Ik merk echter wel dat bij het verdedigen er toch nog af en toe een momentje is dat er automatisch van speler cursor veranderd wordt. is een bg in het spel al 5 edities lang. gaat nergens over
     
  11. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Precies! Daar begon dit onderwerp mee voor mij, zie maar wat ik eerder schreef:

    Die 'misverstanden' noem jij dus een mogelijke bug. Als work-around gebuik ik dus "met hulp", waarin ik regelmatig handmatig switch met (LB)
     
  12. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    ja maar dan blijft het probleem dat hij af en toe switcht. helaas is beperkte hulp nog steeds de beste optie
     
  13. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Het is waar, dit zit er al een tijd in, maar reden temeer om het met feedback Konami weer eens onder ogen te brengen.
    Daarom de moeite waard te weten hoe anderen spelen met speler-switching.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik heb zelden dat die de verkeerde verdediger selecteert, en dan druk ik gewoon nog een keertje op RB...
     
  15. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    RB? Niet LB?
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ja LB, sorry.
     
  17. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    nee dat is het niet

    ik heb er geen last van als ik offline tegen de cpu of tegen standaard online tegenstanders speel.

    maar als ik mij zeer moet inzetten om tegen goede online spelers mijn verdediging dicht te houden, gebeurt er nog wel eens wat dat er automoatisch iets gebeurt met speler cursor wissel

    ik denk er nu even aan dat het spel opslaat hoe je speelt en bepaalde acties uit het verleden ook toepast in de gameplay. als een soort van auto correctie. misschien helpt het als ik mijn instellingen verwijder en opnieuw instel. dat werkte destijds wel bij pes2015

    kan ook een placebo'tje zijn hoor
     
  18. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Dus jij denkt dat de CPU op sommige momenten opzettelijk de cursor niet switcht?
     
  19. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    Nee,
    Eerder juist ongevraagd..
     
  20. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Ik vermaak me met de demo. Professional / Speed -2 / 10 minuten / Random, etc.

    Professional omdat top player en ss ik nog vind dat de verhoudingen niet kloppen. Een statistisch mindere tegenstander lijkt te goed wat niet de bedoeling is. Wil ik moeilijker dan pak ik een statitisch betere tegenstander. M.a.w. ik mag met bv Boca Juniors nooit van Barca winnen want dat gebeurt in het echt ook (bijna) niet, tenzij de random effect zorgen dat Messi in een Dip zit en bij Boca alles ubertop is. Bij Professional voelt dat voor mij nu het beste aan (bij TP had ik dat geveol niet, dus vandaar een tandje lager)

    Maar goed, ik ben geen die-hard soccer speler, en doe alleen maar (serieuse) potjes voor mij fun. Fun, dat is PES 2017 demo zeker. Heb er goed plezier in. Zie ook prachtig 'echt' voetbal.

    Hier speel ik met River Plate (thuis) tegen Flamengo. Die moet ik statistisch kunnen hebben. Ik tweak mijn opstelling naar de 'vorm'. En kom op 1-0. Flamengo scoort uit een corner de 1-1 (gast torent boven iedereen uit). Dan maak ik 2-1. Nu gaat Flamengo jagen op 2-2, en kan ik proberen te counteren ... zoals in het echt. En dat lukt. Keeper verre uitgooi. Aannemen en pass. En dan een splijtende verre steekbal, die krachtig wordt afgemaakt. Zoals gezegd ... het lijkt verdomd echt.

    Tuurlijk je kan altijd zeggen hoe kan die verdediging dat laten gebeuren?? maar beter is het om te kijken of het 'echt' aanvoelt, en tsja, dit soort zaken zie je in het echt ook, dus dan klopt de game gewoon. Lekker toch:)

     

Deel Deze Pagina