1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PlayStation VR

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Kevf, 19 mrt 2014.

  1. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Mooi verhaal. Ik zit er ook zo in. Ik game al vanaf dat er games op de markt kwamen. Ik ben naar Eindhoven geweest om de VR met eigen ogen te zien. De ervaring was echt zo bizar gaaf. Driveclub vond ik qua gfx de minste hoor. Maar daar kom je wel overheen inderdaad.
    Ik denk dat het wel even duurt voordat de gameontwikkelaars echt het onderste uit de kan kunnen halen. Maar zoals je zegt, de eerste stappen met VR, hoe gaaf is dat wij ook dat nog mee kunnen maken.

    Ik heb een tijd Battlezone zitten doen en het gevoel dat je echt in die tank zit, dat is niet uit te leggen. Sowieso is VR niet goed uit te leggen. Dat moet je echt zelf beleven. De game wereld is zo anders dan dat je er naar kijkt via een tv.
    Het gevoel van schaal is alleen te zien en te beleven met VR.

    Helaas moet ik wachten tot november omdat mijn ps4 kwijt is geraakt door Bol.com. Ik krijg mijn geld terug en koop voor dat bedrag nu een PS4 Pro. Ik zou wel gek zijn als ik nu een gewone ps4 koop of een slim. Dan maar even iets langer met die VR set op zitten en kijken naar zwart. Want ik denk niet dat hij veel beeld geeft zonder Te zijn gekoppeld aan een console.. :D
     
    inoway vindt dit leuk.
  2. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Haha precies. Trouwens, zeker duur fietsje.. :eek:
     
  3. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou ik heb de pre-order afgeblazen. Ik heb gisteren de hele dag zitten kijken naar reviews van de meest bekende sites etc. En niemand is nu echt heel erg positief. Ik wacht het even af de komende maanden. Toch veel geld om zo even neer te leggen en niet weten of het wat wordt met de PS VR. Had er echt zin in maar ik vind voor nu het even te negatief allemaal.
    Wellicht dalen de prijzen na een paar maanden ook nog.
    Denk dat ik toch eerder voor een nieuwere console zal gaan.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik zie anders best veel positieve reviews. Dit zijn de eerste twee die ik tegen kwam:

    http://www.techradar.com/reviews/gaming/playstation-vr-1235379/review

    http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-sony-playstation-vr-review

    Kan je ook films kijken op de headset?
     
    AnubisNefer en Killamonkey vinden dit leuk.
  5. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ja je kunt ook films kijken indd. Dan is het alsof je in een max zit. Maar volgens de reviewers is de resolutie erg laag.
    Je kunt ook gewoon normale games via de bril spelen. Maar ook daarvan zeggen ze dat de res heel laag is.

    Ik wacht wel even af wat de mainstream vind van de bril. Ik heb hem op gehad en was er best over te spreken maar ik heb maar weinig kunnen zien natuurlijk. De reviewers hebben hem in huis en daar blijkt bv dat de tracking gewoon erg slecht is.
    Ik wil hem best kopen, maar even wachten nog. Niet op 13 oktober in huis iig.

    Dit is bv een van de streams die echt niet zo positief zijn.. nou is de een wel en de ander niet positief dus het is lastig. Maar omdat het wel €400 kost wil ik toch even kijken wat het gaat worden.. dus vandaar dat mijn pre-order is geannuleerd.

     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2016
  6. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik zelf heb het vorige maand geprobeerd bij zijn VR winkel van Playstation.

    Het heeft echt mijn verwachtingen overtroffen, ik vond het zelf echt zo tof al met de demo die je aan het begin kreeg (aquarium) daarna Batman dat was wel echt een kippenvel momentje.
    Until Dawn ook geprobeerd dat was wel cool om te zien, game was grafisch niet top maar okay de ervaring was echt leuk

    Ik had hem besteld, maar de dag na mijn ervaring gecancelled, dit omdat ik mijn ervaring niet wilt verpesten door te weinig aanbod op release, ik wacht een half jaartje en dan komt hij er zeker.
     
    AnubisNefer en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  7. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik ga denk ik eerst een pro in huis halen.en dan misschien een vr set. Maar indd even afwachten zeker omdat de games meer tech demo's zijn dan echt lange games. Baal wel van dat ik dan Star Wars vr mis haha
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  8. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ja klopt, bij release het is meestal wel zo, maar dit wil ik gewoon beter en meer ervaren met een grotere line up!
    Een No Man's Sky is er bijvoorbeeld zo perfect voor maar goed of dat er ooit komt.

    Ik ben zeer benieuwd wat het brengt.
     
    AnubisNefer en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  9. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Same here.

    Gisteren geannuleerd. ;-)

    Even wachten en dan een mooie deal scoren met meer games. Rond die tijd heb ik misschien wel een ps4 pro en een nieuwe 4k tv.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  10. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ja idd, ga ook wel voor de pro, maar nu geen haast mee zelfde geld voor VR, mooie einde jaars cadeautje voor mezelf :p
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  11. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Hier ook. Heb het geld nu toch liggen. Ik denk een Pro en toch weer een wheel..
     
  12. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou zo is het. Kijk was het nou 100€ dan had ik gezegd, boeie ik koop het. Valt het tegen dan is het "maar" €100.
    Dus even wachten op de pro en dan zien ik wel weer verder.
     
  13. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Gamen en kijken in cinematic mode is dus ook niet top.

     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Thanks, zo even kijken.

    Welke winkels kan ik dit ding proberen?

    En gaat de PS4 pro de ervaring nog verbeteren?
     
  15. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik had mij ingeschreven voor een demo in Eindhoven een week of wat terug. Maar volgens mij kun je straks bv ook bij een game mania het proberen maar dat ik niet zeker.

    De pro gaat zeker verbetering geven met betrekking tot frame rate etc. Omdat de Pro sneller kan rekenen. Maar de lagere res van de VR bril zal daar natuurlijk niet hoger van worden..
     
  16. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
  17. Groene Kiwi

    Groene Kiwi Gamertag: Groene Kiwi

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    16
    Ik wacht nog een tijdje voordat ik misschien tot aanschaf over zal gaan.

    Het is net zoiets als jaren geleden de 3D op TV's en zo. Ik moest en zou het toen op de nieuwe tv moeten hebben. Was even leuk, maar inmiddels zijn de brillen aan het verstoffen, en zie / hoor je er nog weinig van.

    Ik ben wel zeer benieuwd naar de Sony VR ervaringen van kopers hier.
     
  18. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
  19. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Erg tof dat ding. Ik heb hem op de Firstlook gespeeld. Ik ga hem wel aanschaffen. Waarschijnlijk schrijf ik er dan ook nog wel een artikel over op de FrontPage.
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ajb een link ernaartoe hier. Want de homepage komt weinig traffic. ;-)
     

Deel Deze Pagina