DD5.1 of DTS GAMES

Discussie in 'Algemeen' gestart door RelaXXinG, 1 jun 2002.

1. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    eej, is er een site waar je kunt kijken welke DD5.1 of DTS ondersteunen en welke niet?

of weten jullie misschien welke games die er nu zijn het NIET ondersteunen?

Ik wil namelijk over een tijdje zo'n set aanschaffen, maar dan hoop ik dat mijn games die ik heb er wel gebruik van maken.

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm staat meestal achterop het doossie, vroeger had gorrila-x dat altijd.. maar die bestaat niet meer

3. dantm

dantm DanTheMan

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij ondersteunen op dit moment alle games DD5.1.. en geen een DTS. DD5.1 is native voor de XBOX console.. hoewel die geloof ik wel DTS geluiden kan doorgeven.

4. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Je kan ook ff hier kijken. Als je dan een spel uitgekozen hep moet je onderaan de pagina op 'rating description' klikken, en dan bij het vakje 'audio' kijken. 9 van de 10 keer staat het erbij wat voor geluid er gebruikt wordt...

5. Terre

Terre My best friend...

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 1 jun 2002
  6. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt :)

maar zullen er in de toekomst spellen komen die DTS gebruiken of is dat gewoon niet mogelijk, alleen bij dvd films ofso.

7. StrayDog

StrayDog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    DTS is in principe ook wel mogelijk bij spellen, alleen zal dat dan erg veel processeorkracht gaan kosten.
    De Xbox heeft nl. geen speciale chip die real-time DTS kan berekenen, en voor Dolby Digital heeft hij dat wel.
    Bij Dolby Digital wordt de CPU dus helemaal niet belast, en bij DTS wel. (Bij spellen, bij films maakt het niet uit natuurlijk)

Waarschijnlijk zullen er dus geen/weinig spellen met DTS komen, gewoon omdat dat ten koste zou gaan van de kwaliteit/mogelijkheden van de rest van het spel.

8. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
    aah ok,
    zou het verschil dan erg te merken zijn?
    heb er niet echt een idee van, het verschil tussen DTS en DD 5.1

9. StrayDog

StrayDog Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt qua kwaliteit?

In principe is de geluidskwaliteit van DTS iets beter dan Dolby Digital.

Je zou het kunnen vergelijken met een mp3-file, Dolby is iets meer gecomprimeerd dan DTS.
    Dus als DTS een 192kb/s mp3 zou zijn, is Dolby een 160kb/s mp3.

Maar het is ook net zo als bij mp3, dat een goede file van 128kb/s beter kan klinken dan een slechte van 192/kb.

DTS is over het algemeen harder opgenomen, daardoor lijkt het vaak beter te klinken, maar eigenlijk zijn de verschillen meestal erg klein.

Dolby Digital is meestal gewoon net zo goed, zeker bij spellen zou je nauwelijks verschil horen.

10. TSTAR

TSTAR backatthehabit

Leuk Bevonden:
    0
    Zoiezo vind ik het surround effect bij games een beetje tegenvallen als ik het vergelijk met films. Heeft dit te maken met het realtime gebeuren? Of komt het gewoon doordat veel ontwikkelaars dit niet goed genoeg benutten, dankzij hoge kosten ofzo?

Weet iemand dit?

11. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet het denk ik niet met films gaan vergelijken, bij een film is het altijd bij dezelfde gebeurtenis hetzelfde geluid!!
    Bij een game heb je meerdere situaties, misschien dat er daarom wat verschil in zit!! Dus het gedeelte over wat jij bedoelde met real-time!!

Of misschien is het inderdaad erg duur, of het is wat moeilijker toe te passen in games, en dat er teveel tijd overheen gaat!!
    Ik durf het eigenlijk niet te zeggen!! :confused:

Deel Deze Pagina