Xboxsound on Sony MHC-RG110

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door G@ngstR, 18 aug 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G@ngstR

G@ngstR // D-ST*R.com //

Leuk Bevonden:
    0
    Heej xboxdudes
    Ik heb net een nieuwe stereo hifi set, de Sony MHC-RG110 voor de kenners. Tis een lekker setje (2x 120W, 3CD wisselaar, RDS, Surround, Game Mixing) dus ik zie een link met mn xboxie wel zitten ;) Dit wordt ondersteund door de stereoset.
    Ik vraag me af of ik de verschillende scartsignalen, geel (video), wit en rood (voor de linkse en rechtse geluidsbox) als het ware kan splitten, door het videosignaal gewoon naar mn tv te laten gaan en de witte en rode draad naar mn stereoset te laten lopen. Is dat mogelijk? In dat geval is er ook nog een praktisch probleempje: die standaard xbox scartkabel heeft te weinig bewegingsvrijheid (de signaalstekkertjes video, box l en box r zitten erg dicht op elkaar) waardoor het moeilijk is zowel tv als stereoset te bereiken vanuit de xbox.
    Ik zou het verder graag horen als er nog belangrijke dingen zijn rond dit onderwerp die ik moet weten.
    Het zal trouwens vast wel eerder besproken zijn hor, maar ik heb nu ff niet de tijd om die tientallen pagina's threads door te spitten ;)

thnx voor de moeite
    mzzls G@ngstR ;)

2. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Nou 5.1 geluid zal je zowiezo niet hebben maar voor de rest is het wel mogelijk denk.

Zelf heb ik zo'n kabeltje gekocht die je in de koptelefoon aansluiting van je tv stopt en dan in me stereo toren (normaal akai torentje maar uitgebreid met 2 ongelofelijke Bose boxen :D) en dat werkt uitstekend.

3. Blisz

Blisz Plague on words

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon een verleng-kabeltje kopen voor die audio-draden. Ben je met 5 Euro klaar mits je stereo wel gewoon tulp-stekkers (cinch) kan hebben

succes er mee

4. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Idd, je kan geen 5.1 krijgen maar je kan wel Dolby Prologic krijgen. Het is wat minder maar het is altijd beter dan gewoon stereo. Heb nl m'n ps2 en cube ook zo aangesloten, maar m'n xbox heb ik natuurlijk op een zwaardere versterker die 5.1 ondersteund :)

5. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    ik heb een PC 5.1 setje van 40 euro en kan 2 boxen gebruiken, mijn subwoofer en een seaker die achter mij staat. bij mij paste het net dat ik de geluidskabeltjes im mijn achter kant van mijn subwoofer kon steken.

is het ook mogelijk om van 2 tulp stekkers (tulpen 8) ) naar 6 tulp stekkers te veranderen?

6. G@ngstR

G@ngstR // D-ST*R.com //

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx allemaal voor de reacties! Naar 6 tulpstekkers moet btw te doen zijn met wat splitwerk hoor! De plaatselijke Handyman winkel biedt meestal wel een oplossing.

mzzls

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina