Net zojuist mijn 1e VR ervaring
Heb even VR Playroom gespeeld, Rigs Demo, Eve Valkyrie Demo, Tumble Demo, Battlezone Demo, Rez Infinite Demo en RE7 Demo
Bij Rigs werd ik wel heel even misselijk... omdat je robot heel hoog in de lucht kan springen. En door de VR lijkt het ook daadwerkelijk of je echt hoog in de lucht springt. Het gevoel is vergelijkbaar als je met een vliegtuig opstijgt. Oke niet zo heftig, maar zo voelde het ongeveer voor mij dan.
Eve Valkyrie speelde ik als eerst, en daar had ik na een paar seconden al een jaw dropping moment (die ruimtegevechten zijn heel vet). RE7 is scary as fuck, heb in de VR bril letterlijk een paar keer mijn ogen dicht gedaan haha (zo eng is het). En VR Playroom zit ook heel goed in elkaar.
Als mijn Motion Controllers volledig zijn opgeladen ga ik even de andere demo's testen en ga ik ook Batman Arkham VR spelen.
Moet zeggen dat ik ERG onder de indruk ben... maar er zijn wel een paar kanttekeningen
Ten eerste is het echt een hoop gedoe om alles aan te sluiten:
Ik heb letterlijk 6 of 7 verschillende kabels lopen om VR werkend te krijgen. Als ik ergens niet van hou, is het wel veel kabels (ik hou niet eens van een bekabelde headset).
Daarnaast is het beeld soms erg wazig. Ik wist van te voren niet wat ik moest verwachten. Maar ik las al snel dat het beeld vrij wazig is, dus mijn droom (dat je a la The Matrix in een andere foto-realistische omgeving met super scherp beeld terecht komt) is niet werkelijkheid geworden.
Dat het beeld wazig is doet trouwens geen afbreuk aan de ervaring. Het is zo vet dat je niet eens op de graphics let. Helaas werd het beeld bij mij na een tijdje zo wazig dat ik sommige teksten niet eens kon lezen.
Las op internet dat ik mijn sensor moest kalibreren in de settings. Straks maar even doen en kijken of het beter wordt.
Al bij al ben ik zeer onder de indruk. Het heeft mijn verwachtingen overtroffen. Maar het is alles behalve perfect. Het is duidelijk te merken dat deze technologie nog in de kinderschoenen zit.
Ik ben ook benieuwd hoe groot het game aanbod over 2-3 maanden zal zijn.
Want die demo's zijn leuk, maar over een week is het nieuwe er vanaf... En dan wil je gewoon goede games gaaan spelen.
Ik kijk erg uit naar Robinson: The Journey, Resident Evil 7 en Farpoint. Resident Evil 7 en Farpoint komen in 2017 pas, Robinson volgende maand.
Van de huidige line-up (van wat ik tot nu toe heb gespeeld). Lijkt alleen Rigs, Eve Valkyrie en Battlezone interessant. Daarnaast wil ik voordat ik een game aanschaf wel eerst weten wat de speelduur is. Als je zo een game in 2-3 uurtjes uit kan spelen, ga ik er geen €60 voor neerleggen.
Ik heb gisteren Batman Arkham VR in de PS Store aangeschaft. En die kan je schijnbaar al in 1,5u uitspelen. Oke het spel kostte slechts €20. Maar dan nog, ik koop een VR omdat ik triple A games wil spelen in VR. Geen tech demo's.
Wordt vervolgd ......
EDIT: Batman Arkham VR gespeeld. En die was uber vet, zeker met de motion controls erbij. Voor mij tot nu dé ultieme VR ervaring.
Laatst bewerkt: 14 okt 2016