Die race wordt nu (in z'n geheel?) uitgezonden op Ziggo Sport Racing. Inclusief het originele Australische commentaar Als je dat bekijkt vraag je je af wat wij hier in Europa in hemelsnaam met bijvoorbeeld het DTM moeten Die V8 Supercars zijn eindeloos veel gaver. Ze klinken veel toffer (al rijdt DTM ook met V8 motoren) en ze zijn véél minder afhankelijk van aero, wat tot veel meer close racing leidt. Gewoon ouderwets rammen met die grote hokken. Heerlijk
Op dat gebied is het absoluut niet gek dat de F1 al jaren kijkers verliest. Het is toch gewoon een trieste optocht. Ik ben sinds dit jaar vaste kijker van de World Rally Cross. Zowel op Ziggo te volgens als live via Youtube. Ziet er echt professioneel uit en met veel actie in korte tijd. Daarnaast zit het veld ook vol met echte toprijders: Ekström (kampioen 2016), Loeb, Solberg, etc. Lekker rammen en hart. Genot om naar te kijken en na 1,5 uur is ook gewoon alles weer klaar. Laatst voor het eerst 1,5 uur Nascar gekeken. Het vergt wat inspanning van mij om te blijven kijken, maar het is best wel spannend. Redbull Global Rallycross is ook wel leuk om te kijken, net als Red Bulls Straight Rhytm (afgelopen weekend).
Opzich wel grappig.. Moet alleen alles ff door krijgen haha.. Ben maar begonnen met boompjes omhalen om eerst wat geld te maken Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ga vanavond beginnen. Mijn exemplaar is gisteren aangekomen in Twente, terwijl ik zelf nog in het Wilde Westen zit
True! Al weet Rally Cross me nog niet zo te trekken. Weet niet zo goed waardoor het komt. Misschien de net ff te kleine autootjes, of dat er gedurende een race eigenlijk niet eens zoveel ingehaald wordt. Nascar is super bruut Zeker als je het wat vaker kijkt. Dan krijg je wat meer gevoel met de coureurs en de teams. En de onderlinge strijd, Nascar-style
#20 mag van mij wel een dikke boete krijgen voor 2x de oorzaak zijn van contact of in ieder geval onsportief gedrag. #22 kan niet twee keer oplossen in het niets.
Kenseth (#20) kreeg ook een schorsing van twee races na dat laatste incident. Niet dat dat hem iets uitmaakte, hij was toch al uitgeschakeld voor de Cup.
LOL De context mist hier een beetje. #20 werd eerst door #22 getoucheerd. Dit ging om de leiding. Door het mislopen van die overwinning kon #20 niet verder in "the chase" (soort play-off systeem). Als wraak beukte hij een paar races later #22 van de baan, zodat ook hij geen onderdeel meer uit kon maken van the case. Zodoende konden ze allebei fluiten naar het kampioenschap in 2015 (welke uiteindelijk door een teamgenoot van #20 werd binnengehaald). Overigens is #20 bepaald geen koekenbakker, hij is de kampioen van 2003 en doet nog steeds mee op het hoogste niveau.
Zo, ik heb mijn eerste meters geploegd in FS17. Gewoon Cockpit-view, TX op standje 4 en lekker rondjes rijden.. Dit is, ondanks de mindere graphics, wel een heel tof spelletje misschien even een stuurknuppel halen voor mijn TX
Grote pats, "nieuwe auto" bijgekocht: Binnenkort er heen om hem samen met de huidige eigenaar uit te graven en alle onderdelen erbij te zoeken. Kan daarna eindelijk beginnen met mijn droom auto te bouwen!
Wat gaaf dat je dat kunt. Zou ooit nog wel zelf een donkervoort of andere superseven-achtige willen bouwen voor de leuk. Hoeveel tijd heb je ongepland voor zo'n project?
Momenteel heeft de 242 prioriteit qua werkzaamheden. Daar is de motorruimte bijna van kaal en kan ik één dezer weken de motorruimte weer wit maken en beginnen met de motorinbouw. Met een beetje geluk is die in Januari 2017 weer op de weg te vinden en kan ik beginnen aan deze Volvo 265. Qua planning, echt geen idee. Het is allemaal financieel wat krap de laatste tijd vanwege het fulltime werken voor een stagevergoeding, maar al het laswerk moet ik redelijk goedkoop kunnen doen. Ik heb al een nieuw lasapparaat binnen voor plaatwerk en al het inzetplaatwerk zit al bij de auto. Daarnaast hebben we bij mijn vader op de zaak platen van 2,5m x 1,5m op voorraad liggen, dus dat kost mij de wereld ook niet. Het laswerk is ook allemaal redelijk nieuw voor mij, dus ik zie het ook echt als een leerproces met veel trial-and-error. Heb wel redelijk veel gelast, maar nog nooit dat ik er echt trots op kon zijn. Daar moet dit project verandering in brengen! Het gene wat echt geld gaat kosten is: - Motor (ik wil iets aparts, maar wel 5 of 6 cilinder + Turbo) - Motormanagementsysteem - Remmen - Achteras met sper (8.8 Ford exemplaar) - Versnellingsbak (afhankelijk van de motor) - Rolkooi (geschikt voor 4 kuipstoelen, dus apart en duur) - 4 Kuipstoelen + 4 Setjes gordels - Coilover ophanging Bovenstaande zal ruw gezegd toch al gauw 10.000 euro of meer gaan kosten, en daarnaast wil ik natuurlijk niet stoppen met leven. Dus de planning is echt afhankelijk van het geld. Als de carrosserie en rolkooi rond de zomervakantie van 2017 klaar zijn, vind ik het snel gaan.
Ik vind het echt erg indrukwekkend dat je een dergelijk project aan kunt Kimi! Ik ben al trots op mezelf als ik het lampje in m'n fiets vervangen heb.
Ehhhhhhhh ga je die voor op straat gebruiken of als trackslet.? Mooi project lekker vanaf 0 beginnen heerlijk. Succes ermee en we zien de foto's van de vorderingen graag
Nou trackslet is een groot woord, maar ik zou wel eens een trackday willen doen met een Volvo. Ik wil heel graag een stationwagen bouwen met rolkooi, 4 kuipstoelen en voor de rest redelijk leeg die geschikt is voor gebruik op de openbare weg, maar waar ik ook met vertrouwen een keer een setje semislicks onder kan gooien en een trackday doen. Of een stel oude banden op de achterkant en een driftdag. Maar wel een simpele radio aan boord voor dat kleine beetje comfort voor de tripjes op de straat. Dus zaken als een instelbare coiloverset(heb ik ook al onder mijn 242), instelbare camberplaten en een LSD zijn wel het plan. Er wordt in Amerika en Zweden redelijk veel ontwikkeld voor de 2-serie volvo's. maar dat is allemaal nog maar een idee in mijn hoofd, eerst maar eens zorgen dat ik hem ophaal en een bok lassen zodat ik de carrosserie kan roteren.