1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Watch Dogs 2

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 6 jun 2016.

  1. JustBlaze

    JustBlaze Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik heb het spel nu enkele dagen in bezit en vermaak mij echt prima tot nu toe. Op de Xbox One ziet het er grafisch soms echt heel mooi uit voor een sandbox game (regeneffecten, panorama van San Fransico). Nog geen FPS problemen (lijkt redelijk stabiel 30fps te draaien) of freezes gehad. Ik heb wel gelezen dat deze problemen kunnen ontstaan door de Ubisoft Servers dus even afwachten hoe het morgen zal spelen. Afgelopen weekend waren de multiplayer modi geloof ik nog niet speelbaar dus heb ik nergens last van gehad.

    Ik heb een paar main story missies gedaan (elke keer als ik weer een story missie wilde doen werd ik weer door iets in de spelwereld afgeleid) en vooral lopen klooien in de spelwereld. Hiermee heb ik mijzelf al uren mee vermaakt waar bij andere open wereld games bij mij de verveling al snel toeslaat.

    Daarnaast vind ik de sfeer en het gevoel dat je een open wereld game speelt echt geweldig, vooral als je gewoon rondloopt en de wereld gaat verkennen. De spelwereld bestaat uit San Fransisco (grootste stad die ook een aanzienlijk deel van de map bestrijkt) en Oakland, het dorpje Marin County en Silicon Valley met daarbij behorende buitengebieden. Wat mij vooral opvalt hierin is de variatie in kleur en omgevingen zoals strand, beboste gebieden, rijkere en arme woonwijken. Ook is er veel variatie en mogelijkheden in wat te doen, enkele zaken waar ik mij tot nu toe mee heb vermaakt:
    - Het bezoeken en foto's maken van de vele landmarks, dit zorgt voor meer "followers" waardoor je meer aanzien krijgt en nieuwe missies kan vrijspelen
    - Interactie hebben met de NPC's (je hebt 5 verschillende interacties zoals dansen, flirten, beledigen, kalmeren en opgewekt reageren), selfies en foto's maken met NPC's, je hacking vaardigheden uittesten op NPC's door bijvoorbeeld de politie of bendeleden erop af te sturen. De NPC's van Watch Dogs 2 dragen i.m.o. echt bij aan een interessante spelwereld. Zo zie je dat ze gesprekken hebben met elkaar, flirten met elkaar, ruzie krijgen, zie je ze sporten en andere activiteiten ondernemen met elkaar.
    - De spelwereld bekijken door de ogen van je drone en quadcopter
    - Freerunnen, allemaal te bedienen met één knop en werkt over het algemeen vrij soepel al mis ik wel een aparte knop om te springen. Het cover en freerunsysteem vond ik aan het begin wel wennen, beiden voelen af en toe een beetje inconsequent. Als je Assasins Creed hebt gespeeld weet je wat ik bedoel (sprongen die je mist of soms helemaal niet kan maken).
    - De vele indoor locaties bezoeken waaronder bars, restaurants, autowinkels, kraampjes, kledingwinkels, pawn shops, stripclub en de verschillende landmarks zoals de Google/Nudle campus
    - Side-missies doen zoals de afluistermissies, gang hideouts, taxi/stunt missies, foto landmark challenges, drone, auto, motor en zeilraces

    Dan heb ik het nog niet eens echt over de gameplay gehad. Ja, het rijden van voertuigen is arcade. Nee, ik heb mij hier niet aan gestoord. De verschillende voertuigen (sport, terrein, buggy's, off-roadwagens, trucks, bussen, musclecars, lowriders, quads, karts, motoren, scooters) rijden allemaal net iets anders qua manoeuvreren, snelheid, wegligging ten opzichte van elkaar. Het rijden van motoren en varen van (zeil)boten is zelfs wat minder arcade dan auto's viel mij op.

    Het arsenaal aan wapens is voldoende maar niet echt iets wat je niet in andere sandbox shooters hebt gezien. Zo heb je een verdovingsgeweer, wat pistolen, shotguns, (semi-) automatische geweren, verschillende snipergeweren met scopes en een soort raketwerper. Deze wapens worden ontwikkeld in je eigen 3D printer en kan je verder uitrusten met paintjobs.
    Over het schieten zelf heb ik niks op aan te merken, wel valt mij op dat je weinig health hebt (ik speel op één na hoogste moeilijkheidsgraad van de 4) waardoor je op sommige momenten met veel tegenstanders voornamelijk gebruik zal maken van je hacking mogelijkheden. De AI is niet hoogstaand maar ook lang niet zo slecht als in bijvoorbeeld Maffia 3. De AI doet aan flanken, coveren en mist niet al teveel schoten waardoor het voldoende uitdagend blijft. Over de story, personages en multiplayer over een tijdje misschien meer, tot nu toe krijgt Watch Dogs 2 een 9/10 voor mij. Als iemand verder nog vragen heeft over de game, laat het dan maar weten in de reacties. :)
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2016
    fredfenster, WorkingTitle, Sasuke26 en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. stekki

    stekki Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    1
    Heel leuke review, ben pas begonnen van deze morgend, krijg jij ook een update voorgesteld? Bij mij lukt het niet om te updaten...
     
    JustBlaze vindt dit leuk.
  3. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik had er al vertrouwen in, maar na bovenstaand relaas zeker! Maar eerst ff andere games uitspelen :)
     
    JustBlaze vindt dit leuk.
  4. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Heb hem sinds zaterdag in huis. Maar ga pas vanavond spelen.
    Ben blij met de reviews.....had ik eerlijk gezegd niet verwacht na WD1.

    Titanfall 2, Dishonored 2, Watch Dogs 2... allemaal goede scores.

    En dan moeten FF XV en The Last Guardian nog uitkomen.

    Daar gaat mijn $$$$$
     
    JustBlaze vindt dit leuk.
  5. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Ben het helemaal eens met je @JustBlaze
    Alleen werkte de multiplayer al wel.
    Even een co op missie gedaan en iemand kwam in me game om me te hacken.
    En ook vrijwel geen missies gedaan beetje de wereld verkend.
     
    JustBlaze vindt dit leuk.
  6. JustBlaze

    JustBlaze Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    23
    Thanks! Update van 220MB net zonder problemen binnen gehengeld. Misschien even cache legen of console herstarten?
     
  7. JustBlaze

    JustBlaze Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    23
    Ah okay, heb eigenlijk ook niet echt naar de multiplayer mogelijkheden gekeken. Werkt het joinen makkelijk, is er veel lag en zijn de missies qua moeilijkheidsgraad aangepast op dat je met meerdere mensen speelt?
     
  8. inasi69

    inasi69 Active Member

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    14
    Watch Dogs 2 - Xbox One versie
     
  9. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Nee het werkte niet vlekkeloos nog maar hij gaf sowieso aan dat dat seamless online niet helemaal goed werkte.
    En ik liep gewoon in me wereld tot ik iemand zag zitten die wou ik toen neer gaan schieten.
    Maar toen ik bij hem in de buurt stond kon ik driehoek knop indrukken en dan stuurde je invite die hij dan kon accepteren om samen te spelen.
    En later heb ik dat online gedeelte helemaal uitgezet, hoe het verder met de moeilijkheidsgraad online zit weet ik ook niet heb er echt maar heel even naar gekeken.


    EDIT: Kreeg vandaag trouwens nog een mail van Sony ik denk over die 2 clips die ik hier eerder gepost heb

    Op 14-11-2016 heeft u een actie ondernomen in Live from PlayStation die in overtreding is met onze servicevoorwaarden.

    Inhoud van seksuele aard of inhoud die niet geschikt is voor minderjarigen gaat in tegen onze gedragscode.

    Verdere overtredingen kunnen een tijdelijke of permanente schorsing van uw account of console op het PlayStation Network tot gevolg hebben.

    We vragen aan al onze spelers om zich degelijk en respectvol te gedragen in overweging met ons en andere gebruikers. Wij herinneren u er graag aan welk gedrag wij van onze community verwachten, bekijk a.u.b. hier de gedragscode.o_O
     
    JustBlaze en Daz vinden dit leuk.
  10. stekki

    stekki Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    1
    mm, xbox zegt dat er limited services zijn, vreemd. Hopelijk snel opgelost, want kan niet meer spelen nu :mad: (toch niet Watch Dogs 2)
     
  11. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764

    Toffe review man :) Zo ervaar ik die game ook. Wat een relaxte sfeer hangt er in SF!
     
    JustBlaze vindt dit leuk.
  12. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.818
    Maak mij meer zorgen om mijn tijd, en mijn vriendin
     
    Niels_x360 en Maddmonkey vinden dit leuk.
  13. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Oh ja. Het is heerlijk ontspannend om na een drukke werkdag in WD2 achter meeuwen aan te rennen :D
     
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ah joh, gewoon keuzes maken. TLG en FF lijken mij toch wel de ervaringen die je niet zo snel in andere games vind.
     
    Servantes vindt dit leuk.
  15. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Kun je muziek ook unlocken of is de standaard playlist alles?
     
  16. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Je kan nummers unlocken. met zon app op je telefoon ingame.
     
  17. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Hoe werkt dat ongeveer? Ben zo ver nog niet en nu ff weinig tijd om te proberen.
     
  18. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Je ziet dan staan dat er nummer in de buurt is en dan moet je touch pad indrukken geloof ik. en dan komt je telefoon naar voren en geeft die aan welk nummer het is.
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  19. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Ik zie je filmpje inmiddels ook op site van PU.nl staan :)
     
  20. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Wat is dit voor type game boys?
     

Deel Deze Pagina