1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PlayStation VR

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Kevf, 19 mrt 2014.

  1. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Ik heb jammer genoeg nog best wel last van opkomende draaierigheid/misselijkheid. Ik moet het maar langzaam opbouwen, en eens kijken wat nog meer helpt. Google staat er vol mee (met misselijkheid dan)
     
  2. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Kauwgom kauwen helpt bij mij wel wat.
     
    inoway vindt dit leuk.
  3. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Egh ja, daar moeten we het nog over hebben. Qat is geen kauwgom Sen.........

    Ik ben blij dat ik helemaal geen last heb van duizeligheid. Mijn broertje die zondag even VR heeft geprobeerd had er wel lichtjes last van. Vooral bij Eagle Flight dacht ik en als hij dicht langs een schip ging in Eve Valkyre en de COD demo.
    Van die COD demo mag van mij wel een volledig spel komen (en dat zeg ik niet snel over een CoD titel)
     
  4. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Met driveclub vr had ik tijdens de demo in Eindhoven ook last van misselijkheid. Dus ik was erg verrast toen ik later thuis Driveclub deed en er helemaal geen last van had. Ik denk er over om voor die 19€ toch de full game te kopen.
    Verder gaat het met een open car beter dan met een gesloten car.

    Bij Robinson heb ik de controlls op smooth en free staan en werkt eigenlijk prima. Waar het snel mis gaat is bv schuin naar links kijken terwijl je bv schuin naar rechtsvoor loopt. Dat geeft snel een vervelend gevoel. Als je gewoon kijkt in de richting waar je loopt dan is het prima. Wil je rondkijken dan even stil staan.
    Ik lees ook dat men een ventilator aanzet die richting hun gezicht blaast. Hiermee zou je minder snel motion sick worden.. lol

    Ik heb er weinig last van. Met Eagle Flight zeker niet. Daar had ik het toch verwacht. Maar geweldige game.
    Bij eve Valkyrie had ik het alleen als ik een roll beweging maakte. Game is inmiddels verkocht omdat er voor sp weinig inzit en mp mij niet echt boeit. Met de CoD heb ik er helemaal geen last van. Zoals je zegt, moest er een game van komen dan koop ik die zeer zeker.
     
    inoway vindt dit leuk.
  5. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Eagle Flight is echt een aanrader..
     
  6. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Damn, met Robinson voor de eerste keer echt last van misselijkheid tijdens een VR game.
    Die camera tikkend laten draaien is gruwelijk irritant, maar met je stick moet je echt rustig draaien, anders is het snel misselijkmakend....
     
    inoway vindt dit leuk.
  7. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Haha ja.. zelfde geldt voor here they lie. Dat Pie draaien is kudt. Gewoon smooth en free zetten en dan zorgen dat je loopt in de richting waar je kijkt. Wil je om je heen kijken dan even stil gaan staan. Dan is het geen probleem.
     
  8. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Indd . Wennen doet het zeker. Ik was in het begin een beetje naar van bv Driveclub. Maar nu echt geen last meer.
    Maar of het zo blijft als je een paar maanden geen VR set gebruikt? Ik denk dat je dan gewoon weer moet wennen maar dat de gewenning sneller is dan de eerste keer.
    Verder zie ik shooters ala CoD nog niet zo snel een ingeburgerd iets worden. VR is toch meer iets voor werelden verkennen waar je zelf niet zo makkelijk komt. Denk aan lopen op mars of de grand canyon etc. Ik denk dat VR daar schittert. Shooters en aanverwante zie ik niet zo snel gebeuren. Waar VR ook goed werkt is voertuigen. Denk aan een cockpit van een spaceship of zoiets. Of zoals Eagle Flight, door de ogen van een vogel.
     
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    omg batman _O_
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Haha dat was wel echt cool dat je als passagier mee kunt. :+
    Werkt dat ook in de 'normale' Driveclub? Nog nooit geprobeerd eigenlijk haha.
     
  11. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Met stuur of controller? Of tilt motion met de dualshock?
    Ik ga hem ook bestellen. Voor die 20€ what the heck. Even naar de ps store..
     
  12. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Probeer Rez vooral.
     
    inoway vindt dit leuk.
  13. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik vind het leuk om jullie ervaringen te lezen. Zit zelf erg hard te twijfelen om zelf ook de PS VR te halen. Ik heb op Gamescom mijn eerste VR-ervaring meegemaakt (Oculus i.c.m. EVE) en dat vond ik echt fantastisch. Ik vraag mij echt elke dag af: Hoe lang vind ik dat leuk? Is het die 400 EUR waard? Moet ik voor nog een betere ervaring de PS Pro kopen? Moet ik wachten op een combo pakket of een aanbieding? Vragen vragen vragen. Ik heb er gelukkig geen haast mee, omdat het game aanbod nog niet echt goed is. Dus blijf vooral jullie ervaringen delen :).
     
    fredfenster en inoway vinden dit leuk.
  14. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Met de pro is het zeer zeker een vooruitgang. Scherper beeld dat zeer zeker. Het blijft een hoop geld voor een "speeltje" . Of het lang leuk blijft? Ligt een beetje aan het aanbod van games. Maar de immersion is echt wel heel gaaf. Ik heb drive club vr gekocht omdat ik een season pass heb. Voor die 20€ kon ik hem niet laten liggen. Ondanks dat de gfx niet in de buurt komt van de originele game, blijft het echt heel gaaf om echt in de game wereld te zitten. Om in een auto te kunnen zitten waar je nooit het geld voor bij elkaar kunt sparen.
    De game Eagle Flight is een no brainer. Echt een super leuke game die er ook nog goed uitziet. Verder kan ik niet wachten tot ik in een xwing kan stappen. 6December als ik mij niet vergis.
    Ik heb geen spijt van mijn aankoop. Maar dit is omdat er geld voor was. Had ik moeten kiezen of een VR set of iets anders dan had ik gewacht met de VR set. De tweede generatie zal ongewijfeld beter zijn. Meer en betere kwaliteit games denk ik.
    Dat gezegd hebbende, ik ben er zeer happy mee. Niet om dagelijks uren en uren mee op je kop te zitten. Maar wel regelmatig even een half uurtje in een andere wereld stappen..
     
    fredfenster en inoway vinden dit leuk.
  15. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Haha mee eens. Ik game ook al vanaf de begin jaren van het game tijdperk en had altijd het nieuwste van het nieuwste.
    Ik ben ook heel erg van nu hoor. Nu is het er dus als je het geld hebt dan nu kopen. Als je wacht op beter dan wacht je voor altijd.
    De wow factor is er elke keer als ik die VR opzet en de game begint. :D
     
    inoway vindt dit leuk.
  16. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Dat heb ik ook, ik wil het dan gewoon hebben. Ik ben ook echt hardcore en game al sinds de Commodore 64 en Master System en heb een enorme collectie games en consoles. Als er dan iets echt bijzonders op de markt komt dat me echt weer nieuwsgierig maakt, dan ga ik er voor.
     
    inoway en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  17. DennisM

    DennisM Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik ben ook een gamer vanaf het eerste uur. MSX, Philips 2000, NES en heel veel consoles en handhelds die volgden. Van de laatste generatie heb ik zowel een WiiU, 3DS, PS4, Vita als een Xbox One. VR was altijd een droom voor me, toch heb ik me kunnen bedwingen en de Playstation VR niet aangeschaft. Vooral vanwege de gimmicky games, het zijn veredelde demo's en dat vind ik erg jammer. Ik wacht toch even af of de VR ontwikkeling doorzet. Ondertussen kan ik niet wachten op de Nintendo Switch :). Voor mij een absolute day 1 aanschaf.
     
    inoway en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  18. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Die Switch laat mij dan weer koud. De Wii U was een van mijn grootste miskopen, dus tja... Heb meer plezier met de cdi die ik vorige week kocht.
     
  19. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Haha CDI indd. Was een mooi project van Phillips. Grappige is dat mijn oom een groot aandeel in heeft gehad, de ontwikkeling van de CDI en de CD.. CDI is iets te vroeg op de markt gekomen denk ik..
     
    Sen vindt dit leuk.
  20. DennisM

    DennisM Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik ben benieuwd hoe VR er over een jaar voor staat. Hopelijk is het een blijvertje en gaat de ontwikkeling verder. Bij model 3 of 4 stap ik dan in.

    De meningen over Nintendo consoles zijn heel verschillend. Ik vind de WiiU juist een hele leuke console. Nintendo biedt toch altijd iets anders dan Sony en Microsoft.
    - Super Mario Maker
    - Super Mario 3D World
    - New Super Mario Bros.U
    - Pikmin 3
    - Splatoon
    - Donkey Kong
    - Tokyo Mirage
    - The Wonderful 101
    - Toad Treasure Tracker
    - Zelda the Windwaker
    - Mario Kart 8
    Het zijn allemaal kwalitatief hoogwaardige games die super leuk zijn om te spelen.
     

Deel Deze Pagina