Kun je zo meerijden van je moeders huis naar die van mij! Even voor de volgende cup, ik heb een fout gemaakt. Na de Renault cup gaan we met dit ding rijden in PCars. Wat een gruwelijk bruut ding. Ook de echte Pikes Peak quattro van Walter Röhrl is gruwelijk! Niks showcondite, gewoon de verf van de motorkap afgebladderd door de hitte van die grote turbo. En misschien wel de gaafste Straat Audi ooit gemaakt: Vandaag naar het Audi museum geweest in Ingolstadt en morgen naar Porsche (en Mercedes als we tijd hebben) museum, om zaterdag via de Nordschleife naar huis te toeren.
Hier nog niets over het vertrek van Rosberg uit de F1..?! Heel bizar. Maar ook wel weer erg chique, stoppen op je hoogtepunt. Vraag is nu natuurlijk, wie gaat hem vervangen? Wehrlein lijkt logisch, maar durft Mercedes dat aan? Is het écht zo'n talent? Vettel wellicht. Het botert voor geen drol bij Ferrari nu en volgens mij is iedereen het er ook wel over eens dat dat ook niet 1-2-3 opgelost is. Heeft Vettel dat geduld? Hij heeft wel een contract natuurlijk, dus dat wordt afkopen voor héél veel geld. Heeft Mercedes dat er voor over? Ze hebben Hamilton al. Sains, daar zet ik mijn centen op. Wat rustiger dan Max, maar ook super goed. Daarbij gaat hij nu z'n 3e TR jaar in (dat slaat eigenlijk al nergens op) zonder zicht op een RB zitje. Of pakt Ricciardo z'n biezen? Wetende dat hij het niet gaat redden tegen Max in dezelfde auito...
Zie wel vaker dat F1 wat verspreid wordt tussen hier en het echt F1 topic. Zonde want je mist dan altijd een deel van de discussie: http://forum.xboxworld.nl/threads/formule-1-seizoen-2016.178036/unread
Rosberg heeft al zijn credits wel verspeelt. Wat een mietje... Met de staart tussen zijn benen vertrokken omdat hij dit toch nooit kan evenaren. Denk dat de gemiddelde XBW raver niet onder doet voor Nico. Zou wel gaaf zijn om Sainz naar Mercedes te zien gaan maar Ricciardo ligt dan misschien meer voor de hand. Echter lijkt die kans me vrij klein. Vettel zie ik liever niet in de Mercedes, daar heb je meer aan als zeikerd.
Alonso (en dan zul je zien dat Honda volgend jaar een winnende auto heeft ) Ik hoop Alonso, maar ik denk dat het Sainz of Bottas wordt. Wehrlein lijkt me nog 'te licht'. Zou Button misschien nog een jaartje zin hebben? En ja... echt ontzettend bizar! Ik had hem echt niet aan zien komen, maar heb groot respect voor zijn beslissing. Gestopt op zijn hoogtepunt, bereikt wat hij wilde bereiken. Kan me voorstellen dat hij echt ontzettend ontzettend diep moet zijn gegaan, met name mentaal, om Hamilton te verslaan en dat niet nog eens wil. Hij heeft het geld om de rest van z'n leven te doen en laten wat hij wil... geef hem eens ongelijk! Misschien wordt Rosberg wel een nieuwe Stig ofzo
Ik kom net een tankstation binnen gelopen omdat de S500 Benz van mijn broertje weer afgetankt moest worden, lees ik dat Rosberg stopt. Lekker dat hij weggaat! Vandaag trouwens bij Porsche en het Mercedes museum geweest! Echt een aanrader voor de liefhebbers. Paar hoogtepunten: Echte GT1 strassenversion Pure Porno! Dit kleurtje is echt geweldig, zeker op het mooiste type 911, de 993 Bij Mercedes de droomauto van mijn broer bekeken. Als ik ooit mijn zin doorgedrongen krijg en het schop tot Dictator van Twente, komt er zo'n 600! Geweldige (en gevoelige) Techniek doordat alles hydraulisch werkt! Hydrauliek was immers rustiger als Electronica. Heb ooit een forum topic gelezen van een man die tegen het principe van zon 600, het kofferdeksel dicht gooide en vervolgens voor 35.000 dollar aan hydrauliek schade had aangericht 300SL's Mooie line-up van Racers, met o.a de DTM auto van Wehrlein, F1 van Hamilton en Hakinnen. Deze autotransporter liep 170km/h met een auto achterop!
Ring zat dicht vanwege gladheid. Ging pas om 2 uur los naar verwachting, wij hadden geen zin om 3 uit te wachten. Toen maar massagefunctie aan in de S naar huis gekacheld. Gekke ding loopt gewoon dik 280 waarna de computer hem afregeld naar 250. Na 1700km thuis met een gemiddeld verbruik van 1 op 8 ben ik toch wel een beetje verliefd geworden op zon s500. Wat een comfortabele boot is het! Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Ik heb 'm toch aangeschaft en ja je voelt de tandjes maar voor 193.35€ thuisbezorgd kon ik 'm niet laten liggen. Voor mij was was van Thrustmaster eigenlijk alleen de Leather Edition een optie maar ja die is al snel 160€ duurder. De G920 is voor mij voorlopig prima, mocht het racen met stuur in de toekomst mij zo bevallen en ik doe er genoeg mee kan ik altijd nog upgraden.
Superbike krijgt een nieuw kwalificatiesysteem, met zo mogelijk nog meer regels dan in de F1. Wie heeft dit verzonnen. http://www.crash.net/wsbk/news/235532/1/world-superbike-announces-radical-grid-shakeup.html
Tijdens het Kart event werd er wat gebabbeld over racen op de PC in competitieverband en in rFactor 2in het algemeen etc. Er werd gevraagd of ik het een beetje verder kon toelichten op het forum, wat ik natuurlijk vergeten ben te doen. Een simpele toelichting is hoe dan ook een beetje saai, dus ik ga vanavond de laatste race op Imola van het huidige GT seizoen livestreamen inclusief ons gebabbel op ons chatkanaal. Dat geeft denk ik het beste beeld van hoe we als team voorbereiden op de korte kwalificatie sessie en hoe we daarna door de 15 minuten durende sprint gaan die de uiteindelijke startvolgorde bepaald voor de hoofdrace van 45 minuten. Ons team rijdt in de donkerblauwe Viper GTE (3 stuks vanavond). Vette wagen, maar helaas geen match voor de stabielere Ferrari op circuits als Imola. De Viper heeft dikke koppel, maar dat is ontzettend lastig om allemaal op het asfalt te krijgen, dus dat wordt vast interessant hehe. Kwalificatie start om 20:15, maar de stream zet ik om kwart voor of zo al op tijdens de open practice.
Notuleert iemand de voicechat? Dan lees ik die graag een keertje terug Geintje! IK ga proberen te kijken!