1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Final Fantasy XV

Discussie in 'Games' gestart door Yellow 13, 24 nov 2016.

?

Voor welke console ga jij de game kopen?

  1. Xbox One

    11 stem(men)
    40,7%
  2. Playstation 4

    16 stem(men)
    59,3%
  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Idd, vroeger liep je rond op een 2d/semi-3d overland map. Dat wilde niet zeggen dat je elke cm een quest aangeboden kreeg. Het was eerder een reis van punt A naar punt B, met tussendoor random battles. Dit is niet heel anders.

    EDIT: installing... downloading... waiting...
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Lees net dat een fatsoenlijke PS4pro patch nog in december moet volgen. Vandaar dat nog niet alle visuele kwaliteiten (of beste performance) in de PS4pro versie worden gebruikt, ondanks de high/lite graphics keuze optie.
     
  3. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Gister avond eerste echte bossbattle gedaan. En warpte als een volleerde pro de battle door. Echt heerlijk gedaan. En nu ook zo ver hoe je magic gebruiken kan en lekker mee kan expirimenteren! Vannacht weer verder na werk.
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
  5. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    2.5 uur gespeeld nu, weet nog niet zo goed wat ik moet vinden.
    Ben een ff fan van t eerste uur,

    Vind t auto rijden maar shit gedaan, moet ik nou serieus gas indrukken en dan de richitnng aangeven! omg....
    De karakters hebben wel een hoog gay gehalte

    verhaal nog weinig van bekent.. neem aan dat dat nog komt
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Idd! Dit denk ik ook elke keer als ik een filmpje/review zie! Heb de game nog niet, maar zou wel iets kunnen zijn wat me tegen gaat staan.
    Ik twijfel nog een beetje of ik deze zal gaan spelen. Later, als ik geen back log meer heb ...
     
  8. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Dat is ook wel een erger punt bij mij. Maar zit nu 13uur in de game en erger me er niet meer zo aan. Het vecht systeem is wel iets waar ik lang mijn twijfels over gehad heb. Maar nu ik wat uirtjes verder ben begin er steeds meer aan te wennen en af en toe zijn de gevechten echt episch als alles gaat zoals je geplanned hebt :D
     
  9. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    heb je nog tips voor bij gevechten? Ben er nog niet helemaal uit hoe t werkt
     
  10. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Sorry hoor, maar als fan van het eerste uur had je wel kunnen verwachten dat de meeste mannelijke FF personages erg metroseksueel zijn.
    En het auto rijden verdwijnt later steeds meer naar de achtergrond.

    Het magie systeem is enige wat ik minder vind in deze FF, de rest komt later zo goed uit de verf. Ik kan niet wachten op de end game content.
    Nu in chapter 7, 40 uur gespeeld en level 55.
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Ach, wat is metroseksueel? Dit zijn gewoon vier jongens, goede vrienden inmiddels, op een roadtrip. Dat gaat juist om het samen leuke dingen doen. Het heeft in ieder geval niks "gays". Degene die dat zegt heeft waarschijnlijk zelf nooit in een hecht vriendenclubje gezeten. Buiten dat, wat hebben jullie dan liever? De geblondeerde onzekere healer? De roodharige puberale held? De steenoude gebochelde magiër? Nu krijgen jullie eindelijk geen cliché party voorgeschoteld, is het weer niet goed.

    Heb FFXV nu zo'n 4-5 uur gespeeld, waarvan 1 uur aan de flipperkast (was totaal niet de bedoeling :D) en het bevalt me goed! Grafisch is het bij vlagen een pareltje, geluid is goed en gameplay technisch is het geen overload aan vlaggetjes aftikken. Daarom voelt de wereld voor sommigen ook zo "leeg" aan. Ik vind het in dat opzicht ook minder op een ACreed of FCry lijken en meer op Dragon's Dogma (zeer vette game trouwens). Ook daar had je een relatief lege wereld en moest je karakter flinke afstanden cross country afleggen. Af en toe had je dan een groep te bevechten. In beide games struikel je niet over de hoeveelheden tegenstanders. Zou ook raar zijn, want hoe anders zouden er mensen in dat gebied kunnen leven? Het eerste gebied in FFXV doet me erg aan Arizona denken en dat beeld wordt alleen maar versterkt door de sixties US uitstraling van de diners en voertuigen. Het valt op, omdat FF deze setting nog nooit zo effectief heeft gebruikt. Gewoon super vet. Andere goede punten zijn het leveling systeem (skills) en de manier waarop je AP punten verdient (gebaseerd op losse acties). De combat vind ik ook erg goed, magic is nog wennen.

    Minder vind ik de camera tijdens gevechten. Die blijft idd vaak achter struikgewas hangen (dan maar blind doorhakken) of schakelt niet handig om nadat een doelwit is uitgeschakeld. Het autorijden is... meh. Niet de hoofddoelstelling van deze game gelukkig en ik zie het eerder als een vorm van "cruisen", op de automatische piloot, van punt A naar B. Laadtijden zijn soms lang, maar dat geldt voor veel games deze generatie. Irritatie puntje is verder dat je maar één hunt kunt aannemen. Geen dealbraker, maar waarom de speler beperken tot één zo'n quest? Waarschijnlijk om tijd te rekken. ;)

    More to follow!
     
  12. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Weet iemand of er een verschil zit tussen de UK versie en de VS versie. wil een guide bestellen maar de UK versie is nergens verkrijgbaar en de VS versie wel
     
  13. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Andere schrijver? Dus wellicht is de vorm van schrijven anders, maar inhoud zou grotendels hetzelfde moeten zijn.

    Welke Publisher is het?
     
  14. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Beide gewoon piggyback . volgens mij alleen andere kaft
     
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dan zal het inderdaad dezelfde inhoud zijn, wellicht op taalfront iets anders (lichte verschillen in schrijfwijze sommige woorden) maar that's it.
     
  16. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Mooi. FF enige game waar ik altijd alles wil zien en hebben
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb er nu 31 uur opzitten, maar ik ga vaak genoeg even Yoshi uitlaten of eten koken etc dus laten we zeggen....sowieso 25 uur. Chapter 6,verschillende side quests gedaan die helaas nog steeds tergend annoying zijn omdat het fetch quests zijn van de ergste soort. Heel erg jammer want hier had veel meer mee gedaan kunnen worden.

    Maar toch ben ik me al heel wat uurtjes aan het vermaken weer. Het rijden mag dan vrijwel on rails zijn, toch heeft het wat en natuurlijk ook dankzij de radio. Daarnaast vind ik de gesprekken tussen de bro's echt cool gedaan en je merk gewoon dat het grote vrienden zijn. Combat begint echt zeer gaaf te worden nu en het is een groot spektakel om al die moves te zien, zo vliegensvlug en vet gewoon. In tijden niet zo'n bruut battle systeem gezien in een JRPG. En ik blijf erbij de muziek is subliem, echt genieten.

    Ook de Chocobos zijn dus erg leuk, gewoon fun om ze te gebruiken als voertuig zeg maar, leuk dat je ze kan customizen ook, net zoals de auto. Zitten echt zeker wel gave dingen in. Maar hadden ze die side quests een tof verhaal gegeven en gvd een beetje diversiteit dan zou dat geweldig zijn geweest.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  18. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    en stacken van hunts zou ook uitkomst zijn,... beetje veel onnodig lopen,....
     
    BigKabuto vindt dit leuk.
  19. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik de game tot nu toe een klein beetje tegen vind vallen. Ik vind met name dat er best wat westerse invloeden in zitten, de sidequests eentonig zijn (Als je dan een beetje westers wil toevoegen, kijk dan hoe Witcher 3 met z'n sidequests omgaat) en de balans in de game niet echt heel goed is. Zo ben ik nu al level 20 terwijl m'n main mission level 8 nog is en dan heb ik nog minimaal 10 sidequests openstaan. Maar ik kan ook als level 20 met redelijk gemak level 30 mobs aan op normal.

    Dat zijn dan ook mijn enige minpunten, verder vind ik de game gewoon heel goed hoor. De sfeer, characters, combat systeem. Allemaal heel goed neergezet. Verhaal zit ik nog niet echt in, omdat ik nog maar net in het 2e gebied zit.
     
  20. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    hoe gebruik ik de analyse-vaardigheid ook alweer,...
    aangezien ik het praktisch niet gebruikt,.... weet ik niet meer hoe het moet |:-
     

Deel Deze Pagina