1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS RMTC - Renault Megane V6 Trophy Cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 28 nov 2016.

?

Opzet van RMTC V6

Peiling gesloten op 8 dec 2016.
  1. Tuning AAN - Schade AAN - Safetycar AAN

    4 stem(men)
    28,6%
  2. Tuning AAN - Schade AAN - Safetycar UIT

    4 stem(men)
    28,6%
  3. Tuning AAN - Schade UIT - Safetycar AAN

    1 stem(men)
    7,1%
  4. Tuning AAN - Schade UIT - Safetycar UIT

    5 stem(men)
    35,7%
  1. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Ja het is ook in de heat of moment.
    En die dingen gebeuren nou eenmaal, en daarom laten we het hierbij.

    Zit er wel mee dat ik een beetje @HRT WietHoK NL zijn race heb verpest.
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2016
  2. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Tegen verwachtingen in was ik bijzonder snel. Beetje voorbereiden werpt dan toch zijn vruchten af. Ik mocht starten van P4 en was snel van de lijn. Pakte direct P3 en reed achter Kimi (mooie livery) en Coldzero aan. Na een fout in bocht 1 van de 2e ronde pakte ik heerlijk de leiding. Ging daarom met een kleine voorsprong het rechte stuk op. Ik ging zonder dreiging de hairpin in maar werd helaas uitgeschakeld door Loyal die +- 50 meters achter me reed. Dat was wel jammer, reed bijzonder steady maar de schade was al gedaan. Uiteindelijke nog teruggereden van P9 naar P5 dus ik mag niet klagen.



    Race twee begon weer erg lekker. Moest alleen Kimi voor mij laten maar samen pakte we behoorlijk wat plekken. Reed op P3 toen de auto van Kimi opeens begon te roken, dat maakte het racen wel erg lastig. In plaats van de race uitrijden op P3 verloor ik even de concentratie en viel ik flink terug (P11). Uiteindelijk mijzelf weer terug kunnen rijden naar P5 dus was ook prima.



    Als ik terug kijk is het jammer dat ik niet 2x op het podium sta maar met 2x P5 heb ik boven mijn eigen verwachtingen gepresteerd.

    Dat is een beetje een gevaar van een goede start als achterin start waar het nog erg druk is. Kwam zelf regelmatig in deze situatie. Even van je gas af is de beste oplossing maar dat is lastig want daar heb je weinig tijd voor. Het is wel erg zuur voor Wiethok, vind het netjes dat hij de race nog hebt afgereden. Zoals jullie weten heb ik daar niet het geduld voor.
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2016
  3. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Kan je niets aan doen.. Toen ik ging rijden ging me licht pas op groen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  4. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Haha nu tuning aanstaat heeft 'ie zeker zelf zitten sleutelen in plaats van het z'n team team te laten doen :lol: dan krijg je zulke geintjes.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Sorry mannen, had ipv de Grapplinghook optie, om Rossi binnen te hengelen, op smokerelease gedrukt..


    .[​IMG]
     
    hillss vindt dit leuk.
  6. hillss

    hillss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    164
    Nogmaals excuus voor mijn niet handig getimde blauwe vlag situatie:oops:|:-:F:...

    Verder was dit voor mij 2 x race uitrijden snel vergeten, en de wagen maar verder leren kennen. Ik vind het met de megane een stuk lastiger om een soort ritme te vinden. Maar we gaan gewoon rustig door..O-):whistle:
     
    B Tender, Rossi46, Beltoni en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Heb je een set up gebruikt? Dat maakte voor mij veel verschil. Uiteindelijk zelfs een 1:41,1 gereden. Het gas doseren is het belangrijkste wat je onder de knie moet hebben bij dit wagentje. Althans, zo ervaar ik dat.

    Denk dat er genoeg mensen die hun set up willen delen dus als je interesse hebt hoef je het alleen te vragen.
     
  8. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Slordig avondje van mijn kant.

    In de kwalificatie haalde ik in mijn snelste ronde iemand in die ook in zijn snelle ronde zat, wat me +0,4 opleverde in sector 1. Uiteindelijk door een 1:41.8 in het middenveld moeten starten en daar bleef ik de hele race ook hangen. Zat ongeveer 60% van de race onder @loyallronin z'n achtervleugel, maar ik was overal sneller behalve in T2 en T3... en laat daar nou net de opbouw van de inhaalactie plaatsvinden. Uiteindelijk op P6 ofzo gefinished.

    In race 2 ging ik een stuk beter, tot op het einde. Reed op P3 en gooide het podium weg door te spinnen uitkomen T3. Beltoon gaf me dat cadeautje vervolgens terug door er zelf ook hard af te spinnen, maar in de een na laatste ronde raakte ik hem nog kwijt bij het aanremmen voor de Mercedes tribune. Dat is me met de Megane echt nog nooit gebeurd., maar misschien waren de bandjes nog warm van die 1ste spin. Anyway, ik kon P3 wéér inleveren, dit keer aan @Racerblade01

    Had wel het tempo (1.41:0), maar absoluut niet de consistentie. Ben benieuwd naar het vervolg van de cup. Tot nog toe niemand met een superieure setup in ieder gval :thumbs:
     
  9. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Geeft niks hoor Hills, je probeerde het goed te doen maar door zo langzaam te rijden op start finish maakte je het ons beiden erg lastig. Volgende keer gewoon op je racetempo doorrijden en pas als iemand in je binnenspiegel/kofferbak zit even kort liften op een recht stuk is veel makkelijker in te schatten voor beiden. Als basissetup heb ik de Nurnburgring GP WR setup gebruikt op de website die in de OP staat. Geen idee of die net zo lekker rijdt op Road America.
     
    hillss vindt dit leuk.
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Deze wil ik op een tegeltje
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  11. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Doen dan maar... Had gister geen zin meer om nog een heel verhaal te maken over me start. En zo was het ook duidelijk naar goldpw toe


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  12. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik had dit ook gisteren (en in het verleden vaker gehad). Wat vaak werkt is even je account uitloggen en inloggen (dus niet eens je xbox rebooten). Dan meldt 'ie zich opnieuw aan voor Xbox Live en da's vaak voldoende.
     
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Startpost heeft een update gehad:
    - Ontbrekende livery's toegevoegd en ingedeeld per team
    - Klassement van Rijders, posities en teamklassement toegevoegd

    @ruud_p Welk nummer/livery ga jij mee rijden?
     
    B Tender, Dex en Dave 130R vinden dit leuk.
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Gisteravond een leuke seizoensopener gehad. Ondanks dat ik de Renault nog steeds niet vertrouw, en de electronica helemaal niet (wie stopt er nou een smoke-option in die kutrenault!)

    Tijdens het oefenen, zondagmiddag, kwam ik met moeite onder de 1.42, vanwege verkeerde downforce settings. Ik reed met te veel downforce voor, waardoor hij nerveus werd op de achterwielen. Na de tip van Tender, om hem op 3 te zetten en ook achter te verlagen, was de auto een mak schaapje in mijn handen.

    Kwalificatie ging lekker, zat nog meer in, maar was genoeg voor P1. Zeker met de maximaal 60 minuten oefenen die ik met de auto heb gehad, een welkom resultaat om het weekend mee te beginnen.


    Race 1:
    Na 5 minuten geoefend te hebben op starten, in de warmup, ging hij alsnog niet lekker. Cold was mij voor en Beltoon zat na zijn goede start (mooie livery trouwens) ook vlak achter mij. Ronde 1 was ik iets sneller als Cold waardoor ik al kon gaan prikken en hem er bij start/finish langs kon zetten (buitenkant). Coldzero, die ik trouwens nog even compilimenten wil geven voor je snelle tijden!!, koos de binnenkant, ging te hard over de curbs en parkeerde hem vakkundig met zijn spiegel naast mijn spiegel. Ik een penalty, 3 man mij voorbij en daar was mijn podiumkans verkeken.

    Cold was al bezig met wachten, maar op mijn aandringen is hij toch verder gaan racen. Ik had namelijk een deal met de duivel gesloten om hem terug te pakken, maar daar later meer over.

    Hier de actie van cold en mij:


    Vanuit P5 of P6, was ik mij aan het klaarmaken voor een Timetrial race, waarbij ik hopelijk tot P3 kon komen. Toen er voor mijn neus een tragisch voorval gebeurde. Mijn teamgenoot Beltoon, die met die mooie livery, deed namelijk wat de teamorders voorschreven en positioneerde zich uitstekend voor Loyall zijn gewaagde uitrempoging in de hairpin en zorgde voor genoeg oponthoud, zodat ik weer de aansluiting had en 2 plekken won.

    Na B Tender, die zich verremde in de eerste linkerbocht na de hairpin, ingehaald te hebben kon ik al timetrialend naar Coldzero rijden die super strak reed. Met mijn Renault in 1.41.2 cruisecontrol modus verder gereden met mijn linkerhand sturend en met mijn rechterhand op de telefoon, sms-end naar Hillss zodat hij zich kon voorbereiden op zijn kant van onze deal.

    Zoals bij een echt ongeluk, stuurde Hillss zijn bolide perfect vertragend naast Coldzero en zorgde ervoor dat er contact was tussen beide. Naderhand las hij de regels text op die ik hem gestuurd had, zodat het een echt ongeluk leek. Vanuit daar ben ik naar de Finish gereden. Leuke Race!

    Race 2: Voor de herstart
    Start van Race 2 ging geweldig. In rap tempo vloog ik door het veld en zat ik al snel op positie 6 om vervolgens te moeten herstarten. Geen probleem!

    Race 2: Na de herstart
    Wederom een goede start. Iets rommeliger dan de eerste, maar wel lekker. Na Loyall die op P2 reed gepakt te hebben, was de achterstand op rossi al 10 seconden. Niet iets dat ik snel dicht zou rijden. Na 2 penalty's in de eerste bocht is dat gat vergroot tot 13 seconden en finishde ik in P2.. Ook nog een 1.40.9 gereden waar ik blij mee was, helaas was Cold sneller :confused:
     
    Beltoni, ColdzeroNL en hillss vinden dit leuk.
  15. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ondanks de terroristische aanslag van Loyal in race 1 en het rookgordijn van Kimi in race 2 sta ik nog gedeeld 4e. Heb er wel eens slechter voor gestaan.

    Gelukkig heeft mijn tragedie in race 1 mijn teamgenoot nog de overwinning opgeleverd. #takeonefortheteam.

    Geven we de privateers nog een kans om samen een team te vormen?
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Als ze dat willen is dat uiteraard mogelijk. Wel voor de tweede race dan.
    Mensen die al een team hebben mogen niet meer wisselen.
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905

    Wat ging er eigenlijk allemaal wel niet verkeerd rond de eeste poging voor race 2 (die hierdoor werd herstart)? Ik heb er wat beelden van (ze hierboven vanaf 2:40), krijg zelf ook een ongelukkige tik, maar was te ver om álle actie mee te krijgen..

    EDIT: #handineigenboezem... Ná de crash kwam ik niet heel handig de baan op.. Gelukkig kwam het niet tot contact met auto's (@sv3nnie was close).

    @sv3nnie je spectaculaire spin staat wel op beeld :) Zie 1:00 voor m'n bijna-inhaalactie in de hairpin, en de bocht erna voor jou akkefietje. Zie in de spiegel dat je hem wel heel leuk opving!

    Oogcontact:):)
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2016
  18. sv3nnie

    sv3nnie Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    32
    Haha nice. Ja 2de race ruzie met die bocht, eerste race + trainingen nooit gespint daar, voor de herstart ging het daar al fout in ronde 1. Dit was t 2de eenzame incident in die bocht die race :). Tof dat die in je replay te zien is. Verloor er "maar" 5 seconden of iets mee, dat valt opzich nog best mee haha.
     
  19. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Wat een fijn baantje is Road America toch. Ben wel tevreden over zondag met een 2e en 7e plek, had ik niet verwacht van tevoren. Heb wel het gevoel dat ik deze auto veel beter beheers dan de BMW enige lastige tijdens het racen is mini lagstootjes waardoor iemand zomaar 2/10e in of uitloopt. Zeker met aanremmen is het vervelend als iemand naar je toe geremd wordt. heb hierdoor volgens mij racer een keer geraakt in de 2e heat waardoor hij de bocht wat ruimer nam maar volgens mij niet met verdere gevolgen. Nog meer mensen die hier last van hebben?
    Op RA heb je een stuk minder last van kerbs, waar de auto door gaat springen en slippen, is mijn idee.
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Vind je?
    Ik vind hem maar smal, ruw en hij heeft 2 lange rechte stukken. Het zal vooral neerkomen op rempunten en daar zullen dan ook wel een aantal ongelukken mee gaan gebeuren in Januari.
     

Deel Deze Pagina