1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Toevallig deze tv gehaald vorige week woensdag dus grappig dat je deze aanraadt... ZEER tevreden over kwaliteit.
    Had niet verwacht dat het zo'n zichtbare stap beter zou zijn dan 1080p.. ook de HDR maakt het helemaal mooi.
    Voelt ook weer fijn om na al die jaren weer eens een Sony tv te bezitten na al die jaren Samsung.. In de SD tijd was Sony mijn go-to merk.

    Tip:

    Mocht je deze aanschaffen in combinatie met de Pro (net als ik) dan moet je de Pro op HDMI poort 2 of 3 aansluiten en in je instellingen van de tv de kwaliteit van je HDMI poort omhoog gooien.
    Nu kan je tv 4K en HDR weergeven en ander alleen HDR op 2K. Schrok nogal toen de Pro aangaf dat de Tv alleen HDR op 2K ondersteunde.. mooi niet dus :p
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik ben benieuwd hoeveel 4K HDR OLED verschilt van mijn huidige 1080p LED :D

    Nog even wachten, zaterdag wordt ie bezorgd...
     
    AnubisNefer en Bidle vinden dit leuk.
  3. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Is een 40 inch 4K HDR TV ook de moeite waard? Heb de plaats (en geld) niet voor een grotere en wil wel graag 4K.
    En een PS4 gerelateerde vraag: is de HDR functie op de gewone PS4 (die met de update is gekomen) ook echt HDR? Of moet je daar dan toch de pro voor hebben?
     
  4. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Voor het eerst een tv kopen. Ga samenwonen met mijn vriendin. Moeten van alles kopen dus het budget is niet zo groot.

    Wat overwegingen:
    - Ik wil graag Fifa spelen online op mijn Xbox One (dus geen input lag)
    - Heb volgens mij geen Smart TV nodig als ik Netflix via de Xbox kan kijken
    - We willen Full-HD
    - Het budget is zeer klein (max 400)
    - Bij 32inch is volgens de consumentenbond de ideale kijkafstand 2,5m. Dat is ongeveer de afstand die wij zullen hebben in ons appartementje. Ook gauw 100eu goedkoper dan 40inch. Maar nog even in de winkel kijken naar de voorkeur

    Denk nu aan:

    32 inch

    Philips 32PFK4100 - €240
    https://tweakers.net/pricewatch/448936/philips-32pfk4100-zwart/specificaties/
    60 Hz, goeie reviews, spiegelt blijkbaar wel behoorlijk

    LG 32LH604V - €340
    https://tweakers.net/pricewatch/523027/lg-32lh604v-zwart/specificaties/
    50 Hz, Smart TV is onnodig (moet je dan ook een UTP kabel erin knallen vanaf de router?).

    Philips 32PFK5300 - €260
    https://tweakers.net/pricewatch/443976/philips-32pfk5300-zwart/specificaties/
    60 Hz, Smart TV

    Samsung UE32J5200 - €250
    https://tweakers.net/pricewatch/457388/samsung-ue32j5200aw-zwart/reviews/
    ? Hz, Smart TV, blijkbaar wel schijt geluid

    Ik neig nu naar de bovenste.

    40 inch

    Sony Bravia KDL40R480B - €400
    https://tweakers.net/pricewatch/375900/sony-bravia-kdl-40r480b-zwart/specificaties/
    60 Hz, Aardige speakers volgens mij

    Samsung UE40J5100AW - €320
    https://tweakers.net/pricewatch/445718/samsung-ue40j5100aw-zilver-zwart/specificaties/
    ? Hz, Goedkoop, Goeie Reviews, matig geluid (is dat een Samsung dingetje?)

    Philips 40PFK5300 - €430
    https://tweakers.net/pricewatch/443977/philips-40pfk5300-zwart/specificaties/
    60 Hz, Smart TV, degelijke reviews

    Neig hier naar de Samsung wegens de prijs vooral

    Zijn er nog dingen waar ik volgens jullie op moet letten?
     
  5. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Sony KDL serie. Geweldig mooie tv's en goed te doen qua prijs.
     
    Garrett en Lethal AK47 vinden dit leuk.
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Jup, ga voor Sony. En Philips is gewoon nee!
     
    Killamonkey en Garrett vinden dit leuk.
  7. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Even kijken naar hun 32 inch uitvoering. Thanks.
     
  8. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    32" is op 2,5m verre van de ideale afstand... Echt weer de consumentenbond die daar mee komt.
     
    Garrett en Rydan vinden dit leuk.
  9. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Zou ik persoonlijk niet doen, 32inch. 40inch kan prima met die afstand, sterker nog ik zit soms te gamen op het puntje van de hoekbank en dan zit ik hooguit iets van 2 meter van m'n 50inch af zonder problemen! 8)
     
    Garrett en Rydan vinden dit leuk.
  10. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Die 32 inch uitvoeringen van de Bravia zijn of even duur (400) of HD Ready ipv Full-HD. HD Ready vind ik toch wel iets te ver achterlopend.
    Dus denk dat het dan eerder de 40 inch gaat worden inderdaad, maar heb het niet alleen voor het zeggen dus even in de winkel kijken.
     
    Garrett en Lethal AK47 vinden dit leuk.
  11. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Mijn computer scherm is 34" en m'n bureau is maar 60 cm diep. Wil niet meer kleiner :9
     
  12. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Damn 34 zo kortbij is wel heftig 8) Ben zelf van 27" naar 24" gegaan en heb een bureau van 80cm diep en scherm staat op 65cm afstand. Moet er niet aan denken om mijn kleine 32" TV hier neer te zetten :+
     
  13. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Maar ik gok dat mijn 34" inch ongeveer dezelfde PPI heeft als jouw 24"... dus websites/letters e.d. zijn even groot.
     
  14. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik vind het voor wat betreft shooters wel fijner een niet-te-groot scherm, minder oppervlak om enemies op te kunnen spotten. Maar voor racegames of arcade bijv lijkt het me wel weer tof. Ik speel ook bijna alleen maar online shooters vandaar..
     
  15. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
  16. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    mede-gamers ! Het is weer zover ik ga voor een andere tv. Nu kan ik de Samsung UE55KS7000 voor een prachtprijs krijgen, maar ik wil graag weten of hier mensen zijn met deze tv en zo ja hoe de game ervaringen zijn. Ik heb al veel gelezen en veel lof erover maar ik wil het graag van jullie horen :) Mocht de KS8000 nou echt zoveel mooier zijn tja dan moet ik nog maar eens na gaan denken maar wat ik er vooral mee doe:

    -GAMEN (Xbox One S en PlayStation 4 Pro)
    -TV kijken

    Maar toch voornamelijk richt ik me op gamen dus geen lag gedonder etc.

    Nu heb ik een Full HD led Sony Bravia 50" (kdl 50 829b) maar wil graag voor HDR/4K gaan en aangezien zich nu een kans zich voordoet om voor een mooie prijs een KS7000/8000 te kunnen kopen ga ik er wel voor.

    Dus ls er iemand hier die een van deze modellen heeft en zo ja, hoe is het gamen erop?
     
  17. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik mis het vervolg hierop!

    Zelf ben ik nog steeds erg tevreden met mijn 50" plasma van Panasonic. Maar ik hoop dat in 2018 de 65" OLEDS toch iets betaalbaarder worden.
     
  19. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Zojuist de LG OLEDB6V besteld, deze schijnt na de laatste firmware update ook erg geschikt te zijn voor gamen met een speciale HDR Game mode.
    Ik kan niet wachten tot hij binnen is en dan zal ik hier een vervolg post aan wijden.
     
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    het is prachtig! vooral de games met hdr is smullen, de kleuren spatten van het beeld. mijn bek viel wel even ver open als toen ik van 720 naar 1080p ging!
     

Deel Deze Pagina