1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] FIFA 17 Ultimate Team

Discussie in 'Games' gestart door Daz, 21 sep 2016.

  1. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
  2. MightyMikeDX

    MightyMikeDX MightyMikeDX

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    237
    Ook wel bekend als 'Smaldini'. :+
     
    nawa en CrazY vinden dit leuk.
  3. nawa

    nawa Zelfbenoemde Halo fanboy en Huntercape Fashionboy

    Berichten:
    807
    Leuk Bevonden:
    852
    LOL
     
  4. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    hahah xd
     
  5. MightyMikeDX

    MightyMikeDX MightyMikeDX

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    237
    Ah man, ik heb het hier dacht ik al eerder gezegd, maar ik doe het gwn nog een keer: wat is het verfrissend om 3421 te spelen. Ik kan het iedereen echt aanraden om het eens te spelen.

    Ik heb weer een aantal weken achter elkaar gewoon 4231 gespeeld in de WL en vaak wel elite gehaald. Begin dit weekend ging het echter zo kut dat ik maar mijn team had verkocht en 3421 BPL (met oog op volgende week) ging spelen. Wat was dat weer heerlijk zeg. Ik ben dit keer niet hoog geëindigd door mijn kutstart en het aantal wedstrijden dat ik kon spelen, maar ik denk wel dat dit mogelijk moet zijn. Je bent offensief gewoon zo'n grote dreiging en hebt zoveel opties, het voelt echt geweldig als je hiervoor met 4231 zoveel moeite had om überhaupt een goed schot op goal te krijgen.

    Ik ga niet zeggen dat dit een topformatie is, maar ik durf wel te zeggen dat dit voor mij de leukste formatie is deze fifa. Verdedigend is het ook minder zwak dan dat het lijkt. Ik begin 433(4) en zet het uiteindelijk zo neer.
    [​IMG]

    Ik volg trouwens redelijk de instructies van de YouTuber Airjapes. Ik laat Pogba alleen wel de 16 inlopen bij voorzetten (die ik zelden geef :+). Je moet gewoon zijn laatste video aanklikken, want daarna heeft hij al tijden niet meer geüpload.
    Als tactiek gebruik ik dit:
    [​IMG]

    Ik hoop dat ik andere spelers (vooral spelers die op het moment moe worden van hun eigen formatie) aan deze formatie kan krijgen!
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2017
    CrazY en Saaslijer vinden dit leuk.
  6. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    @ShadowDX Laat ik nou net de laatste weken twijfelen om eens met 3 verdedigers te gaan spelen. Dit is wel een betoog wat mij wellicht eens over de streep gaat trekken.
    Zijn die aangepaste tactieken trouwens echt zo belangrijk? Daar doe ik namelijk nooit iets mee, misschien een gemiste kans?

    EDIT* Is het dan ook een verschil als ik zou kiezen voor 352 of 343 bijvoorbeeld?
     
    MightyMikeDX vindt dit leuk.
  7. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Toevallig dit weekend paar x een 352 tegengekomen. Dacht nou die ga ik ff pakken over de vleugels met m'n 433(4) maar dat bleek toch een stukkie lastiger te zijn. Vreemd genoeg zijn de cv's echt overal te vinden op links en rechts. En als je je spits aanspeelt dan staan er 3 man in z'n nek te hijgen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    MightyMikeDX vindt dit leuk.
  8. MightyMikeDX

    MightyMikeDX MightyMikeDX

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    237
    Ik heb geen idee of het echt heel veel uitmaakt, maar sowieso het verdedigende onderdeel heeft wel veel nut. Vooral als je de lijn van verdedigen switcht van buitenspelval naar afdekken is echt veel beter. Maar ook de pressie etc is wel echt van belang. Ik zou het in deze formatie sowieso wel gebruiken, aangezien je niet wilt dat meerdere CB's als een idioot op 1 man gaan afstormen. Aanvallend heeft het denk ik ook wel nut, alleen welk slider je precies overal voor moet aanpassen is lastig te bepalen. Ik speel in ieder geval al een tijdje zo en het bevalt me goed. Het kan in ieder geval bepalen hoe vrij een speler loopt en hoe vaak een speler diep gaat.

    Opzich kan ik de instructies hier ook wel neerzetten, dan hoef je de video niet te kijken. Ik weet echter niet de exacte definities uit mijn hoofd, maar ik denk wel dat je het zal begrijpen.

    De LM en RM staan op breed blijven en op mee verdedigen. Dit is omdat je RF en LF al meer naar binnen staan en je CM's natuurlijk ook. Anders lopen ze elkaar maar in de weg. Ook is dit ideaal voor extra opties en voor van die heerlijke overlappende runs. Stel je hebt de bal links en je passt hem centraal, dan zie je vaak je RF meer naar binnen staan, die neemt vervolgens zijn LB mee naar binnen, waardoor de overlappende RM een goede run kan maken met veel vrijheid voor zich. Het mee verdedigen lijkt mij logisch, want je hebt maar 3 verdedigers en dit zorgt voor extra pressie. Zorg dat de RM en LM iig veel stamina hebben (circa 80+), want ze moeten continu op en neer. Ik merk dat voor deze positie een back vaak wel handig is, omdat verdedigende stats ook heel handig zijn en ze vaak goed stamina hebben (Beginnen in 5221 is dus best een goede optie). Deze spelers geef ik trouwens altijd een Motor chemistry style kaart.
    *EDIT: Ideale Workrates zijn H/H, maar een H/M gebruik ik ook wel veel. M/H en M/M zou waarschijnlijk ook wel werken. De rest raad ik af.

    1 CM zet je op verdedigend (bij mij Kanté). Vervolgens zet je beiden op rand 16 blijven bij voorzet (ik heb hier echter Pogba op default staan, omdat hij huge is) en op conservatief verdedigen. Dit laatste doe je zodat hele middenveld niet weg is bij balverlies. Ook je CM's moeten continu op en neer, dus zoek hier snelle spelers moet goede stamina en redelijke defending. Echte box-to-box spelers zijn hier dus handig. Enkele andere voorbeelden die hier denk ik ook wel goed zullen zijn (en wat betaalbaarder): Vidal, Sanches, Can en Alli. Ook op de CM's geef ik vrijwel altijd Motor.
    *EDIT: Zorg er trouwens voor dat je niet 2 spelers hebt die een H/M workrate hebben. 1 is goed te doen, maar 2 is te offensief. Workrates die ik aanraad zijn: M/H, (max. 1) H/M, M/M en H/H. Alle anderen raad ik simpelweg af, al zou een L/M nog wel moeten kunnen. Je wilt namelijk echt dat je CM's mee verdedigen.

    Alle andere instructies staan in principe op Default. Zorg er logischerwijs voor dat je CB's ook snel zijn. Voor de RCB en LCB maakt het trouwens niet veel uit als ze redelijk klein zijn. Ik heb zelf ook wel eens met een Walker of De Marcos op RCB gespeeld en dit gaat prima.

    Het voordeel van deze formatie vind ik dat je centraal een hele goede bezetting hebt, maar ook op de flanken. Je hebt een RF en LF die èn heel goed centraal komen aanbieden èn af en toe naar de flanken komen om aan te bieden (stel je LM heeft de bal, dan komt de LF ook naar buiten). Vervolgens heb je de RM en LM die het spel heerlijk breed maken in de aanval en waarmee je verdedigend kan gaan knijpen. Als laatst heb je de CM's die continu aanspeelbaar zijn centraal.


    Zelf heb ik 343 niet gespeeld, dus ik kan hier weinig over zeggen. Echter als ik er theoretisch naar kijk, dan zou ik zeggen dat 3421 idealer is. Een RF en LF staan veel centraler als je CM's de bal hebben, waardoor je dan voorin centraal 3 bewegende opties hebt. Het lijkt mij dan ook redelijke overkill als je een RW en LW hebt, aangezien de LM en RM het veld al breed houden.
    352 heb ik alleen in het begin van fifa gespeeld, toen ik nog redelijk moest wennen aan de gameplay (en dus nog niet eens 3421 speelde en nog niet eens instructies etc. invoerde). Ik kan mij voorstellen dat dit ook wel redelijk op dezelfde manier kan werken, maar ik kan mij herinneren dat ik de formatie toen heel chaotisch vond aanvoelen. 3421 voelt voor mij in ieder geval veel gebalanceerder (al kan dat over 352 toen dus ook aan instructies etc. liggen).
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2017
    Saaslijer vindt dit leuk.
  9. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Kijk eens, een heel spreekbeurt over 3421, dat had ik niet verwacht! Bedankt voor de info man, ik ga gewoon eens rommelen met opstellingen met 3 verdedigers.
     
  10. MightyMikeDX

    MightyMikeDX MightyMikeDX

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    237
    Haha geen probleem. Ik vind het leuk om mijn ideeën over de formatie te vertellen. De meesten mensen waar ik mee speel verklaren mij voor gek dat ik het speel, terwijl ze het niet eens willen proberen. =(
    Daarom lijkt het mij leuk om andere mensen er tot toe aan te zetten om te kijken wat zij er van vinden. Ik moet er wel bij zeggen dat balbezit key is in deze formatie. Niet continu naar voren spelen, maar gewoon ook heel vaak opzij en terug spelen. Je hebt genoeg vrije spelers lopen, dus gewoon blijven rondtikken totdat je een opening vindt. :D
     
    Saaslijer vindt dit leuk.
  11. NullMicrobe6099

    NullMicrobe6099 Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik speel 5-2-3 en creëer te weinig kansen dus ga zeker 3-4-2-1 proberen raad je een snelle of sterke aanvaller aan
     
    MightyMikeDX vindt dit leuk.
  12. MightyMikeDX

    MightyMikeDX MightyMikeDX

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    237
    Ik denk vooral dat behendige spelers wel ideaal zijn (natuurlijk moeten ze allemaal wel goed kunnen schieten). Ik denk dat opzich een sterke ST nog wel kan, maar voor de LF en RF zou ik toch een beetje de type Griezmann of Martial neerzetten. Spelers die een beetje mix zijn van een CAM, vleugel en ST. Ikzelf heb een paar posts hierboven mijn team laten zien (Ik begin in een andere formatie). Het ideale van die spelers is dat ze allemaal 5* weak foot hebben. :D Met chemistry style kaarten kan je wel veel goed maken (Denk aan Jager of Motor).

    EDIT: Ik denk dat je gewoon een beetje moet kijken naar aanvallers die je vaak wel ziet in een 4321.
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2017
  13. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Goeie tip! Ik probeer nog wel eens te vroeg een opening te vinden wat resulteert in stom balverlies. Ik ga vanavond meteen aan de slag :D
     
    MightyMikeDX vindt dit leuk.
  14. Hardshock

    Hardshock New Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    3
    Is het dit weekend dat je 16 spelers uit de bpl moet hebben?
    Ik ben van plan om te inversteren in batshuayi. Zou dat een goeie zijn je koopt ze nu voor 1400?
     
  15. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    Veel BPL spelers zijn al inflated.. maar ik zie ze inderdaad nog wel wat verder stijgen richting donderdag/vrijdag
     
  16. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    Geef mij maar de 4-4-2 formatie. Spitsen zoeken en combinaties maken met de vleugels, centrale middenvelders of je andere spits. Dit afwisselen, zodat tegenstanders vaak niet weten wat je gaat doen.
     
  17. MightyMikeDX

    MightyMikeDX MightyMikeDX

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    237
    Ik heb het nu ook over een formatie die door de overgrote community niet echt beschouwd wordt als een viable optie. 442 wordt op zich algemeen wel beschouwd als een top 5 formatie en is ook veel toegankelijker (struikelblok van velen is denk ik ook de 3DEF in 3421, met eigenlijk ook geen defensieve middenvelders). Toch moet ik toegeven dat ik deze formatie de laatste tijd ook weinig zie. Maar ik wil hier gewoon mededelen dat ik 3421 echter echt een geweldige formatie vind, puur omdat je heel erg offensief moet/kan spelen en het echt heel anders voelt dan welke formatie dan ook (in mijn ervaring dan). Daarnaast ben ik benieuwd wat anderen er van vinden en heb ik eigenlijk stiekem de hoop dat je met deze formatie erg goed kan presteren, ondanks dat deze formatie defensief heel zwak lijkt.
     
  18. Hardshock

    Hardshock New Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb met 3421 (serie A) mijn 1e weekend league gespeeld had toen 20/20 dat was mijn beste weekend league tot nu toe.
    4411 is ook een heerlijke formatie, met 433 4321 ken ik niet overweg.
     
    MightyMikeDX vindt dit leuk.
  19. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ben laatst overgestapt naar 4411 en dat bevalt wel erg goed. Beperkt budget maar het begin wel ergens op te lijken.

    Heb nog steeds 85 Dzeko in mijn Calcio A team. Als je hem goed bediend is het echt een held, probleem is dat het soms wel even kan duren voordat hij op de juiste plek staat. Bij mijn BPL team heeft IF Giroud het veld geruimd, ga nu even Martial proberen. Heb wel 30-40k aan coins, moet binnenkort weer eens een update halen.

    Was eerst van plan om IF Perotti eruit te halen maar die scoort dan een prachtig doelpunt, heeft hij weer wat credits mee binnen gehaald :D
     
  20. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Speel zelf 433(4). Als ik dan een 442 zie wordt ik helemaal gek. Zo'n klote opstelling om tegen te spelen. Maar zodra ik het zelf probeer, bak ik er niks van


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina