Ok mannen nu heb ik nog een vraag. Een tijd geleden hier ook al in het forum geplaatst/gevraagd maar nu gaat het ook gebeuren --> clean install windows + een SSD (64GB) in m'n laptop zetten.
Deze:
https://www.amazon.de/gp/product/B00KLTPSKM/ref=ox_sc_act_title_1?ie=UTF8&smid=A3JWKAKR8XB7XF&th=1
Of zijn er betere opties?
@Remcom00 : Ik wil je niet passeren met je vorige bericht uit Juli, ontzettend bedankt, maar ik heb toch wat extra info nodig.
Het probleem: ik weet niet precies hoe dit te doen. Ik weet dat er een paar pagina's terug wat uitleg is gegeven, maar deze is niet helemaal duidelijk/specifiek voor mijn situatie.
Ik heb een Lenovo Y510p. Deze heeft een M.2 SSD, in plaats van de reguliere mSATA uit het voorbeeld. Ik kan de SSD dus er gewoon inprikken denk ik, zie hieronder link voor een foto.
https://nl.hardware.info/reviews/47...dentenpc-2013-300-mbit-wifi-1-tb-hdd-geen-ssd
Maar dan komt dus het moeilijke, in een paar stappen, en ik hoop dat iemand me specifieke kennis kan geven over hoe het aan te pakken. Ik ben gewoon bang dat ik iets verneuk en dat wil ik echt niet!
-Ik heb mijn huidige laptop. Moet ik eerst de SSD installeren, of dit pas bij de clean install doen? Ik denk eerst installeren, toch?
-Zo ja, hoe zorg ik ervoor dat deze SSD "geïnstalleerd" wordt in m'n computer?
-Ik heb een 1TB externe harde schijf. Hoe backup ik heel mn laptop het makkelijkst op deze HDD?
-Ik heb dan mijn SSD erin zitten en mijn HDD ge-backuped. Hoe zet ik de clean install in werking?
-Ik heb windows 10 geupgrade van windows 8. Welke keys en hoe moet ik deze opvragen?
-Hoe zorg ik ervoor dat ik de SSD als OS schijf gebruik/geformatteerd wordt en de HDD als "opslag" schijf voor de rest?
-Hoe gaat de clean install mbv een usb stick?
-Als de install klaar is, is het dan een kwestie van de gegevens terug slepen naar de oorspronkelijk HDD?
-Zijn er gegevens/drivers/bestanden welke ik daarnaast extra moet opslaan/bewaren? Of wordt mijn hardware vanzelf gedetecteerd/geupgrade bij het voor het eerst opstarten na de clean install? (En heeft de SDD daar invloed op?)
Daarnaast heb ik ook nog een bitcoin wallet. Ik denk dat de makkelijkste weg is om opnieuw een wallet te downloaden en mijn backup daarin te laden. Ik denk dat dit wel duidelijk genoeg moet zijn via een tutorial op internet. Of zijn er betere/makkelijkere manieren? Suggesties?
Ik wil alvast iedereen ontzettend bedanken voor alle hulp!
Het zou echt top zijn als er een uitgebreidere uitleg is, stap voor stap. Neem bijvoorbeeld het installeren van de SSD --> "installeer de SSD", daar kan ik helaas niet zoveel mee haha. Hoe precies de SSD te installeren, stap voor stap (of een externe handleiding die werkt voor mijn doel), daar kan ik wat mee
!
Thanks
Klik om te vergroten...