1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Horizon Zero Dawn

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 16 jun 2015.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Tsja, als het gaat om repetitief, kan je deze game dat wel een beetje noemen: Iedereen doet namelijk hetzelfde, verslaafd doorspelen. :+
     
  2. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Jups dat is omdat je zoveel games kunt kopen. Ik had vroeger pitfall gekocht. Man die heb ik wel 100.000 uur gespeeld. Maar in die tijd had je geen backlog. Geen 100 games per jaar en al helemaal geen geld om ze te kopen. Nu koop ik indd ook wat ik leuk vind en dan is het gauw, overdaad schaad. Maar goed. Ik klaag eigenlijk weinig over games. Ik vind het gewoon erg knap wat ze met HZD gedaan hebben. Niks is perfect, ook HZD niet maar boeit dat? Voor mij niet. Ik geniet en daar gaat het om.
     
  3. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Voor mij ook herkenbaar. Geld genoeg om praktisch elke game die ik wil spelen te kopen, met als gevolg dat ik een gigantische bibliotheek aan games heb, waarvan de meesten hooguit 2 uurtjes gespeeld. :+

    Speel ook zelden games uit, al hoop en denk ik dat met Horizon wel te doen, iig de main quests. :)

    Heb er nu 12 uur inzitten en het verveelt nog geen moment.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Niks zou ik niet zeggen. De wereld in de nieuwe Zelda is zo dynamisch, dat heeft geen enkele andere open world adventure / rpg tot nu toe gedaan. Ik kan al zat voorbeelden opnoemen en heb slechts een klein deel van de wereld verkend. Horizon is grafisch inderdaad technisch gezien veel beter, maar er is technisch meer dan slecht graphics.

    Klopt wel dat ook Zelda inderdaad veel dingen goed heeft afgekeken van andere open world toppers, net zoals Horizon. Dat is helemaal niet slecht. Het gaat er juist om dat je een goede balans vindt in de game, en dat hebben beide games in hun eigen opzicht volgens mij zeer goed gedaan.

    Maar wel geweldig dat het grootste deel van de game wereld op dit moment enorm verslaafd bezig is met deze twee games. Wel wat lullig voor de Xbox eigenaren, maar goed. :+
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2017
    Gakkie, Jorrie, Tim en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Joh, die zijn het al 3 jaar gewend. ;-)
     
    MAD 1976, Gakkie en Tim vinden dit leuk.
  6. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou met de gfx van Zelda is gewoon niks mee. Andere stijl dan HZD maar wat ik zo zag erg prima.
     
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Toch vind ik dat framerate problemen en 900p niet mogen bij de grafische stijl van een zelda, maargoed dat is voer voor een ander topic :) Hier gaat het over dino's.

    Gisteren een hele vette verrassing in een ruïne ontdekt. Nu 24 uur bezig/level 29 en ondertussen al tegen de 100 screenshots gemaakt :+ Eindelijk eens wat verder ook in de game gekomen overigens.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Bestaan die nog dan? :+

    Warning: incoming rant!

    Ik wist dat het tot een vergelijking zou komen. Niet dat die vergelijking erg is, maar op de een of andere manier hebben veel mensen het gevoel dat ze bevestiging voor hun aankoop moeten geven? Alsof je jezelf moet schamen omdat je HZD of Zelda hebt gekocht...

    Het game landschap is volgens mij uitgebreid en divers genoeg om games van allerlei soorten en maten toe te laten, voor gamers van allerlei soorten en maten. Of je nu main streamer of hardcore gamer bent, van shooters houdt of RPGs, van lange of korte games etc. Toch blijkt dat lastig te zijn. We vinden namelijk heel veel van de smaak van een ander. Die smaak vinden we al snel een beetje... stom. Wat opvallend is, want wanneer ik mijzelf door de ogen van een ander zou bekijken, zou ik dan niet dezelfde conclusie moeten trekken over mijn eigen smaak? De oplossing is gelukkig simpel: je accepteert gewoon dat 1) iedereen een eigen smaak heeft en 2) die smaak behoorlijk kan verschillen van die van jou. Dat laatste maakt het alleen maar interessanter. Hoe anders kan je smaak zich ooit ontwikkelen? Daar heb je ook anderen voor nodig, omdat zij ons continue uitdagen.

    Terug naar gaming, specifiek HZD, Zelda en repetitie.

    HZD vs Zelda: beiden zijn open-world games. Maar qua grafische stijl liggen beide titels behoorlijk ver uit elkaar. HZD mikt meer op techno/fantasy realisme, terwijl Zelda gaat voor een meer cartoony cel shaded look. Zelda heeft een speelsere en vriendelijke uitstraling, door beeld en geluid (veel vluchtige klanken); HZD gaat veel meer voor die epische blockbuster vibe. Gameplay wise hebben de titels veel gemeenschappelijk. Interactie met de (natuurlijke) omgeving is uitgebreider in Zelda, waarin je fikkie kunt stoken in een bos en op je eigen schild van een berg kunt snowboarden. Daarentegen is er wel meer interactie met mensen in HZD en de manier waarop dat in beeld wordt gebracht draagt zeker iets aan de spelwereld van HZD bij. Jammer alleen dat sommige NPC animaties een beetje... weird zijn. Op puur technisch vlak vind ik HZD pure magie. HZD tovert meer op het scherm en presteert ook nog soepel te draaien. Bij Zelda is dit niet altijd een gegeven. Beide games zijn exclusief voor hun eigen platform gebouwd. Voor een Zelda game zal je toch echt voor een Nintendo moeten gaan. En voor al de grafische pracht en praal van HZD heb je toch echt een PS4 nodig.

    Gelukkig hebben de One bezitters nog steeds een geweldige "media" machine. :+ (EDIT: en ja deze opmerking moest ik weer even apart plaatsen :p)

    Over repetitie: volgens mij gaat het er bij dit vraagstuk vooral over of repetitie wel of niet in context plaatsvindt. Ik heb moeite met repetitie wanneer de actie zelf weinig context biedt tov mijn doel of het type karakter dat ik probeer te spelen. Of dat deze actie duidelijk zo lang mogelijk moet duren, om de speler bezig te houden. Gameplay? Dat noem ik eerder opvulling. "Deze game is 100 uur lang! Wat, wil jouw RPG held een level sterker worden? Daar is een weide (waypoint 20 km verderop), ga maar koeien melken." Ik heb minder moeite met repetitie binnen context, bijvoorbeeld in een fps honderden keren een trekker overhalen van een pistool. De actie zelf is kort, doelgericht en past bij wat ik verwacht dat mijn karakter zou moeten doen in die situatie.

    Dat was het voor nu. Carry on. :+
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2017
    Yerewn, Rienbu, Jorrie en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Tldr, maar een like voor je effort. ;-)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  10. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Vind vooral tof dat er zoveel love is voor het open wereld genre... alles was vroeger een zogenaamde copy van GTA... etc maar vind het vooral tof dat bijv een Watch Dogs 2, Zelda, Witcher en HZD hele toffe open werelden hebben neer gezet.
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Open World games hebben me altijd al getrokken en die bestonden al lang voordat er een GTA was, ik denk aan Elder Scrolls Arena, way back in the 90ies!
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  12. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ze bestonden al lang inderdaad, maar GTA heeft het wel echt neergezet als standaard. en dan doel ik uiteraard op de consoles.
    Niemand geeft een moer meer om pc :+
     
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Behalve Rivanov, Jorrie, Tiberigeel en Alekxnl ;-)
     
    Jorrie, Gakkie en Mallakai vinden dit leuk.
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    HOLY SHIT :eek:

    Ik zag net allemaal flitsen in de verte. Ff checken dacht ik. Enorm gevecht tussen bandits, 2 shell walkers (die krabben), een bellowback en een behemoth 8) Ik zat rustig naar vuurwerk te kijken en die krab bleef als laatste over. Die afgemaakt en ik had gewoon 3 paarse mods erbij :D

    Als een game bovenstaande non scripted weet te produceren, ben ik verkocht _O_ Dat was echt even genieten en jammer dat ik het niet opgenomen heb.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  15. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Een greep uit de screenshots die ik tot nu toe heb gemaakt

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Yerewn, Nol, Rienbu en 10 anderen vinden dit leuk.
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Is dat via photomode en dan de share button knop gebruiken?
    Want ik zie geen knop in photomode voor NEEM EEN FOTO.
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja :) gewoon sharebutton en dan driehoekje om een screenshot op te slaan. Heb het net even allemaal op een usbtje gezet en dan naar imgur ge-upload.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Wat een mooie foto's! Zo realistisch ook. Vooral foto 4 en 5 vind ik erg goed gelukt.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Je kan beter als PNG opslaan als dat kan. Met jpg verlies je veel kwaliteit.
     
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Zo krijg je ze vanaf de PlayStation. Niet zo'n zin om dan handmatig te converteren nog

    Thanks, nummertje 4 is ook mijn favoriet :D Ik wil nog wat meer actiefoto's maken, maar probeer daar maar eens aan te denken als je aan het vechten bent met een enorme robot haha.
     

Deel Deze Pagina