Logan - Actie had wel wat gevarieerder gemogen, Deadpool had dat ook als het puur om de R rated films gaat. Film vond ik vreselijk traag op gang komen. Insteek van een meer serieuzer verhaal ipv popcorn flick was best aardig uitgewerkt.
Hoe kan je variate in de actie hebben als je de focus legt op 2 karakters met klauwen? Sure, je kan Xavier meer laten doen maar denk dat de film dan na 20 minuten al was afgelopen. Hij word niet voor niets gedrogeerd. Overigens start de film met actie. Een goede binnenkomer om even te laten zien dat Logan dit keer geen plastic messen uit z'n klauwen laat komen. De scene die volgt, waarbij Logan tergend langzaam geneest laat zien dat hij niet zo onverwoestbaar meer is. Het hoesten, dat loopje, hell ... zelfs het ophoesten van metaalgruis. D'r zit iets niet helemaal lekker. Is ook logisch dat ze daarom ook niet balls-deep gaan m.b.t de actie. Dat en het feit dat Xavier en TransGen beide verantwoordelijk zijn voor het uitsterven van de prime-Mutants (degene die geboren zijn MET krachten) ... je kan niet zo heel veel gekke dingen doen als alle mutanten nagenoeg dood zijn.
Naar het einde toe werd het beter toen er eindelijk meer ''gepraat'' werd. Het kleine meisje gaf een prima optreden, want de beelden van haar in de trailer waren voor mij ook een reden om te kijken of ze echt zo goed was als werd vermoed. Dat is dan ook wel het enige wat ik echt goed vond.
True. Naarmate de karakters aan elkaar gewend waren werd er ook meer gepraat. Vergis je niet, Laura en Logan kennen elkaar niet. Nu weet ik niet hoe jij communiceert met vreemdelingen maar normaliter lijkt me niet dat je de oren van iemand z'n kop afpraat X-23 is ook een kloon van Logan (echter is me nog steeds niet duidelijk of ook zij nu Adamantium op haar botten had) ... maar zij was niet te controleren ondanks dat ze sneller was met vechten en bizar snel van haar verwondingen genas. Again, X-23 was een gefaald experiment waardoor ze snel zijn overschakelt naar X-24.
Bad Guy(s) was/waren fucking standaard, alweer. Bad guys die nog geen deuk in een pakje boter konden slaan en wat ik helemaal slap vond was hoe het eindgevecht was uitgewerkt. Bad guys vs Good Guys, klaar over. Het was zo voorbij, zonder enige aanleiding. Ja, mensen die eerst in eens doodsbang waren, waren het nu in eens niet meer.
Bad Guys waren standaard? Weet niet wat jij dan liever ziet in een Bad Guy? Ze zaten niet achter Logan aan en lieten hem nagenoeg (in het begin) met rust. De echte Wolverine is ook geen dreiging meer. "O Wolvie, it breaks my heart seeing you like this" ... puur vanwege het feit dat hij nagenoeg niet meer geneest. Z'n klauwen komen amper tussen z'n knokkels vandaan en na elke nieuwe verwonding duurt het uren voordat hij er weer bovenop is. Z'n lijf vecht tegen het Adamantium. Logan = op. De Bad Guys vinden Logan dus ook geen bedreiging. Pas op het einde zie je dat Logan weer zichzelf is en rap geneest ... maar dat komt door het serum. Eenmaal uitgewerkt valt hij weer terug en is hij gewoon sterfelijk. Zoals ook door Zander Rice word bevestigd. "You want survive new wounds".
Met betrekking tot het einde. Mja, daar moet je meer kennis hebben van het karakter denk ik zo. Logan vecht al zijn hele leven tegen zichzelf. Sterker nog, hij wil nu een boot kopen en daar dus zichzelf en Charles vermoorden. Hij haat wat ze van hem gemaakt hebben. Hoe "wreed" is het dan dat hij uiteindelijk door een jongere kloon van zichzelf vermoord word? Een kloon die z'n tekortkomingen heeft en niet zelf kan genezen...
Vond de acteerprestaties prima, verhaal op momenten ook, maar de uitwerking van sommige stukken, waaronder het eindgevecht, is gewoon slap uitgewerkt en ook de standaard bad guys was ik snel zat. Nee,
6.5/10, en dan zie ik hem niet weer tegen betaling.
Klik om te vergroten...