1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Horizon Zero Dawn

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 16 jun 2015.

  1. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Horizon heeft zeker dezelfde elementen hoor als Far Cry hoor :p Domme AI, bandit camps die je moet 'clearen', vangen van dieren voor resources en craften van meer inventory space en nutteloze kut sidequests. Het is gewoon dat de core van Horizon echt een stuk beter is en niet de elementen die hetzelfde zijn als Far Cry. Hele vette combat, steengoed verhaal en ontzettend prachtige wereld. Dát is waar Horizon heel goed in is.

    Daarom vergelijk ik de game ook meer met TR. Daar doet de kern van de game mij veel meer aan denken dan Far Cry (een game waar ik snel op uitgekeken raakte, omdat ik het gevoel had "wat doe ik in deze spelwereld. Beetje zwijnen afslachten. Ik weet niet eens wat er nou aan de hand is afgezien van het feit dat ik op een vaag eiland ben")
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Vergelijkbaar met Tomb Raider? Zo had ik het nog niet eerder bekeken. ;)
    Vind dat namelijk, samen met Uncharted, heerlijke games.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Zeg maar gerust zoveel beter dan FC. De wereld van HZD is sowieso mooier gemaakt, FC als oudere game is even geen excuus, en bovendien gevarieerder. Machine monsters, gewone beesten. Noem het maar en bovendien vind ik dat er ook veel meer moeite in HZD lijkt te zijn gestoken dan de wereld van FC 4. Vooral FC 4 leek op momenten een copy en paste van FC 3 en bovendien zoveel meer bugs en glitches en voor een mindere game ook meer gezeik met de framerate.

    Op mijn oudere PS4, een witte uitvoering, heb ik nog nergens last van gehad. Ik moet wel bekennen dat ik verder nog niets groters dan een Sawtooth ben tegengekomen. Je zou bijna denken: Da fuq kan Ubischoft geen fatsoenlijke games maken. GR games steekt hiermee mooi in de zij van Ubischoft, dik zelfs.
     
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
  5. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    @Tiberius
    Goed verhaal lekker kort ook:+;)

    Doe verdomt weinig damage met mijn bow. Toch maar een betere zien te scoren. Moet alleen de nodige resources vinden om het te kopen bij de merchant..

    En klopt het dat ik geen mods kan veranderen op mijn bow?
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Mods veranderen kan je met een skill van die laatste skilltree, Tinkerer.
     
    AnubisNefer en Maddmonkey vinden dit leuk.
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Mods kan je sowieso al veranderen, máár je raakt ze kwijt als je die perk niet hebt ;)
     
    Jorrie en AnubisNefer vinden dit leuk.
  8. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.618
    Leuk Bevonden:
    8.734
    Ben meteen voor de tinkerer skill gegaan, maar als ik nu zie dat ik alleen maar paarse mods in mijn inventory heb denk ik dat ik iets te voorbarig was.
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  9. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Zit t/m woensdag in hotel voor werk, maar als ik dit topic lees wil ik verdomme HZD spelen. Ik had de playstation mee moeten nemen.
     
  10. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Damn! Wat is het monster (machine) design in deze game goed. Ik durf zelfs te beweren een van de beste aller tijden op dat gebied. Niet alleen zien ze er grafisch uber bruut uit allemaal, maar hoe ze bewegen, reageren en doen, wow! En telkens is er weer een overtreffende trap. Eerst scheet ik in mijn broek van de BellowBacks, Toen was daar een ThunderJaw en ik maar denken dit kan niet erger worden... Jawel!!! StormBird! Waanzinnig, wat een enemy, total bruteness! Wat een hoeveel heid agressie brengt die op het scherm! Wel gelukt de eerste die ik tegen kwam, maar daar had ik wel kunst en vliegwerk voor nodig! Ik was zo onder de indruk van het design van de stormbird dat ik gisteren wel 15 filmpjes op YT heb gekeken van mensen in gevecht met een stormbird. Daaaaaaaaamn! _O__O__O_
     
    allstyles en Sasuke26 vinden dit leuk.
  11. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Die challenges zijn echt easy.
    Ik heb ook altijd een hekel aan die dingen, en heb ze tot het laatst bewaard (net voor de eindmissie), (dan?) zijn ze echt easypeasy.
     
  12. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Stormbirds zijn echt nasty... maar ik vind ze allemaal nasty eigenlijk. In het begin nog redelijk makkelijk. Maar naarmate de game vordert en sterkere masjientjes tegen het lijf loopt wordt het erg pittig. Zelfs op standje normaal.
    Ik snap werkelijk niet hoe mensen deze game op hard kunnen spelen..
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Gewoon.... lekker vingervlug zijn. It's that easy
     
  14. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Veel stealth, rennen, rollen en potions
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  15. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Dit dus idd. Maar ik doe ook gewoon lekker normal, dan is het ook al hard genoeg werken ;)
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  16. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.820
    Waar zit eigenlijk precies het verschil in tussen de moeilijkheidsgraden? Toen ik op very hard in die eerste Cauldron zat, kostte me dat toch zeker 5 tries. Speel nu op normal en had de Thunderjaw wel in 1 keer, maar op het randje, kan me niet voorstellen dat ik die down krijg op very hard (lees: Bloodborne opgegeven bij ROM)
     
  17. Maikel BRL

    Maikel BRL Active Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    0
    Speel zelf ook op hard en nu ik eerst alle side quests heb gedaan en wat verder in het spel bent wordt ook het neerhalen van Thunderjaws en Stormhawks makkelijker. (Lvl 48 )

    Kan iemand mij vertellen of er DLC gepland staat?
     
  18. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Minder damage zelf en meer damage van de machines. Very hard heeft geen aim assist.

    Ik vond de game prima te doen op very hard. Combat bleef tenminste altijd spannend, maar gewoon prima te doen als je goed het arsenaal gebruikt.
     
  19. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Volgens mij is er nog niets bekend over DLC, maar het werd niet uitgesloten. Ga er maar vanuit dat het gewoon gaat komen. De game verkoopt erg goed. Al is het maar de helft van de spelers die bereid zijn om dlc voor 15 a 20 Euro aan te schaffen voor een nieuw stukje map of story, dan zou het commercieel gezien nogal onhandig zijn om dat te laten liggen ;)
     
  20. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    278
    55 uur op de klok, level 50 en uitgespeeld. Echt een mooi produkt. Kom maar op met, eventuele, expansions. Jammer dat het is afgelopen maar gelukkig kan ik nog aan de 'collectable hunt'.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina