Heb de eerste dungeon nu af, 10 uurtjes gespeeld denk ik (13 op de teller maar meerdere keren in slaap gevallen ivm slaaptekort/kater, niet de game zelf
)
Het is eigenlijk alles wat ik had gehoopt van de nieuwe persona. Dungeons die niet meer random zijn en meer verhaal hebben, het springen om langs afgesloten plekken te komen en hiden om te ambushen. De dungeons hadden de grootste ruimte te verbeteren en dit is ook allemaal aangepakt.
De praat met monsters mechanic van SMT weet ik nog niet wat ik van moet denken. Ene kant wel een geestig idee, maar het voelt een beetje random of je het ding ompraat of niet. Het enige irritante aan de dungeons/vechten is dat een gewone attack op kruisje meteen aanvalt ipv dat je eerst een enemy kan selecteren, maar bij persona attacks wel gewoon je target kan selecteren. Heeft me al een hoop frustratie opgeleverd.
De sim zijde is exact hetzelfde als 4 voor zover ik tot nu toe merk. Hier viel naar mijn mening dan ook weinig aan te verbeteren. Aan de ene kant vind ik het wel jammer dat het niet zo overdreven gezellig is als dat 4 dat was, maar de sfeer en aangesneden onderwerpen in 5 zijn ook wel heel dik hoor. Prettig is ook dat het deze keer wat sneller van start gaat en je er meteen middenin zit. Tenslotte is natuurlijk de hele stijl van de game met UI en muziek (ik mis 'reach out for the truth' wel) om door een ringetje te halen.
Zometeen snel weer verder.
Klik om te vergroten...