1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox Via SPDIF

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Erzincanli24, 4 feb 2016.

  1. Erzincanli24

    Erzincanli24 Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen,

    Ik heb een 5.1 speaker set liggen waar ik niks mee doe. Nu wil ik deze koppelen aan mijn tv zodat het geluid mooi via de 5.1 speakers zal komen.
    Heb daarvoor een Decoder gekocht welke prima werkt.

    De decoder heeft een SPDIF ingang en een coaxiale ingang.
    Xbox One heeft zoals jullie het weten een SPDIF uitgang.

    Nu is mijn vraag... Maakt het qua geluid uit of ik de xbox direct aan de decoder aansluit (qua geluid) of dat ik de decoder aan me tv aansluit via de coaxiale verbinding waardoor geluid van tv via de speaker zullen komen?

    Iemand ervaring ermee? Heb namelijk geen Coaxiale kabel liggen dus wou graag even weten voordat ik er één aanschaf of het wel veel verschil is tussen de 2.

    Groet,

    Erz
     
  2. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Ik denk dat het van je TV af hangt..

    Ik heb dit namelijk zelf ook geprobeerd echter dan in een opzet als volgt:

    Xbox via HDMI aan de TV koppelen, SPDIF van tv naar Decoder voor surround.
    Echter ondersteund mij TV het niet om het inkomende surround signaal via de HDMI ook in surround naar de SPDIF uitgang te sturen met als gevolg dat ik gewoon stereo geluid uit mijn decoder kreeg.

    Enige oplossing voor mij was dus de SPDIF rechtstreeks van de xbox naar de decoder leggen.
     
  3. Erzincanli24

    Erzincanli24 Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

    bedankt voor je reactie. Ik heb nu tv en xbox direct verbonden aan decoder.

    wanneer ik direct met xbox verbind heb ik met vrienden getest dat het geluid toch beter klinkt.
     
  4. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    Ik wil mijn xbox ook aan een externe 2.1 set hangen via optical nu had ik dit voorheen altijd maar heb laatst een game avondje gehad toen me monitor en me one meegenomen instellingen veranderd enzo en nu krijg ik t nietmeer voor elkaar iemand die weet hoe je je xbox moet instellen op optical geluid te krijgen
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Gewoon in t xbox menu bij settings/instellingen :)
    Als t niet lukt kijk ik wel ff precies
     
  6. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    @Ferry34 heb t probleem gevonden, mn optische aansluiting is kapot. Ik had gelukkig nog garantie dus heb m opgestuurd!
     

Deel Deze Pagina