xbox slecht voor breedbeeld tv ?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door halo, 21 aug 2003.

1. halo

halo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey. Ik heb een vraagje. Is xbox slecht voor je breedbeeld tv?( 100 HZ ) Tijdens het spel zie je op de zijkanten van het beeld lichte lijnen lopen ( als het beeld zwart is) en tijdens normale zenders heb je dat niet. Met DVD's kijken precies hetzelfde, je ziet ook van die vage lijnen op de zijkanten.( als het scherm zwart is. Ligt het misschien aan de aansluiting?

2. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat het slecht is voor je tv. Weet je wel zeker dat alles goed is aangesloten (zal wel natuurlijk)
    Ik heb bij onze tv ongeveer hetzelfde denk ik (philips breedbeeld 72cm) Maar ik heb rode strepen door het hele beeld (het is niet zo erg dat je er last van hebt tijdens het spelen) en die heb ik ook alleen als ik mijn xbox/ps2/dreamcast erop aangesloten heb.

3. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Ik had eerst ook van al die strepen door de breedbeeld tv heen, maar dat lag puur aan het feit dat er zo ontzettend veel kabel shit achter die tv lag zodat het beeld werd beinvloed door al die signalen van die andere kabels die er bij liggen.

Laatst bewerkt: 21 aug 2003
  4. DMX

DMX X gonna give it 2 ya

Leuk Bevonden:
    0
    je beeld kan ook raar zijn door magnetische velden bv. door spullen die in de buurt staan

5. STARBL@DE

STARBL@DE New Member

Leuk Bevonden:
    0
    STREPEN

Nou,

Laat ik nou precies dezelfde SHIT hebben met mijn Panasonic 82cm breedbeeld en daarvoor met mijn Samsung 82cm breedbeeld. Ik heb vanalles geprobeerd maar niemand kan mij de gouden tip geven. Aleen met DVD en X-Box (externe kanalen) witte strepen langs de zijkanten en met de TV kanalen nergens last van. Wel heb ik gemerkt dat als ik met de scart beweeg als ik een dvd aan heb staan, dat dan de strepen veranderen van heel erg tot bijna weg.

Heeft iemand een ander idee van wat het kan zijn??? Zou wel tof zijn.

STARBL@DE

6. halo

halo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat het ook door die aansluiting van scart-cabel komt. Is we irri, moet ik zeggen.

7. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    - als je een scart splitter gebruikt, weglaten en kijken of het beeld dan beter is.

- als je geen scartsplitter gebruikt, en het beeld wordt beter als je aan de stekker wrikt, even contactspray in de scart connector spuiten. (wel een goede spray gebruiken, die dus NIET geleid en ook zonder residu achter te laten verdampt

8. Dogprick

Dogprick die hard gamer:)

Leuk Bevonden:
    0
    een kennis van me had ook dat probleem met breedbeeld,
    hij was trug gegaan naar winkel en ze gaven hem een of andere programmeer code, omdat die tv niet goed was ingesteld met die kleuren enzo, maybe moet je ff naar die zaak gaan en dat ff vragen

9. mISSCHIEN LIGT HET AAN DAT PAL 60?

iK BEN WEL EEN LEEK DUS...

10. TeT NL

TeT NL THE FREAKY CLOWN

Leuk Bevonden:
    0
    hebben jullie wel het beeld afgesteld in xbox menu op breedbeeld?
    En voor degenen die een homecinema set hebben gewoon lekker digitaal aansluiten met een optische kabel.

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Die codes mogen ze officieel niet geven,maar goed, ik gebruik ze ook, om met het testbeeld alles perfect in te stellen.

De meeste 100hz TV's hebben een 120hz mode,zodat je zestig herz spellen kan spelen. Sommige hebben dit echter niet. Hebben jullie de Xbox wel in Wide screen modus gezet ?

De witte strepen vind ik een beetje vaag, kan het zijn dat de TV op auto 16:9 staat en van zoomstand wisselt ?

Dat er strepen over het hele beeld zitten hangt samen met de scart aansluiting, de kabel zit er waarschijnlijk niet helemaal goed in. Denk er overigens om dat veel grote TV’s drie scart aansluitingen hebben waarvan er maar twee RGB zijn. Dus gebruik altijd de RGB aansluitingen.

Met de Sony Wega heb ik geen problemen. Op mijn eigen Game Breedbeeldje van 50 centimeter heb ik ook perfect beeld.Wel zitten de scartkabels er vaak niet goed in (ik pruts er vaak aan) en dan kun je, als je hem niet helemaal goed hebt alleen maar overgaan tot hem handmatig verplaatsen tot je goed beeld hebt. Ik met een oude kabel ook wel eens geen beeld gehad, een tikje er tegenaan verschenen er strepen, nog een tikje en het beeld leek niet RGB te zijn en nog een tikje en het was goed.Geld overigens ook voor het geluid.Bij mij zit het in de scartaansluiting van de TV. Ik heb nu een scartbox goed aangesloten en daar heb ik mijn consoles ingeplugd en nu is het beeld prima.

Wat ik zou doen:
    1.Hoe dan ook een RGB scartkabel aanschaffen. Dit is de beste kabel en geeft je het allermooiste beeld. Dit omdat de drie basiskleuren volledig gescheiden naar de TV gaan waardoor het signaal in zijn puurste vorm overkomt. Dat gele oficiele kabeltje zorgt voor storing.

2.Settings checken op de box:
    A:De Widescreen mode aanzetten.
    B.Zowel 50hz Pal mode als 60hz pal mode proberen.

12. halo

halo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar ze zeggen dat gouden scartcabel ook helpt, kan dat ? Want goud geleidt beter?????? Moeten de mensen dus met zo'n probleem gouden scartcabel kopen.

Deel Deze Pagina